2026-08-23, 21:24
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Skulle ni kunna tänka er att köpa en konsertbiljett utan att veta vilken artist som ska uppträda? Kolla på enhemligartist.se för där har en arrangör tänkt att publiken ska lockas av just denna tanke.

Datum:

• Den 5 juni 2027 på Bananpiren i Göteborg.

Citat:
12 000 Personer. Ett Världsrekord.
För en kväll växlar vi upp allt ni känner till från En Hemlig Artist x1000 – större artister, fler överraskningar, fler aktiviteter och möjligheten att själva slå världsrekord på plats.
Vi firar 3 år tillsammans med en halv heldag full av musik, kärlek och ovisshet.
Vilka står på scen? Det får ni veta när ridån faller ner.
Plats: Göteborg, Bananpiren
Ingen mer information kommer.

– Publiken kommer vara med och skapa historia då det aldrig tidigare skett att så många biljetter sålts till en konsert med oannonserad artist, säger arrangören Jacob Pinell i ett pressmeddelande.

Deras målsättning är att sälja 12 000 biljetter till Göteborgskonserten. Nu är det alltså inte bara i Göteborg som det anordnas, utan också i Stockholm och mångkulturella Malmö. Men fokus för denna tråd är Göteborg eftersom ribban verkar högst där.

Konceptet har tidigare gästats av bland andra Kapten Röd, Cherrie, Jakob Hellman och Silvana Imam.

Nu vill jag veta: vem tror ni att det blir? Eller vem hoppas ni att det blir?
Citera
2026-08-23, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Skulle ni kunna tänka er att köpa en konsertbiljett utan att veta vilken artist som ska uppträda? Kolla på enhemligartist.se för där har en arrangör tänkt att publiken ska lockas av just denna tanke.

Datum:

• Den 5 juni 2027 på Bananpiren i Göteborg.

– Publiken kommer vara med och skapa historia då det aldrig tidigare skett att så många biljetter sålts till en konsert med oannonserad artist, säger arrangören Jacob Pinell i ett pressmeddelande.

Deras målsättning är att sälja 12 000 biljetter till Göteborgskonserten. Nu är det alltså inte bara i Göteborg som det anordnas, utan också i Stockholm och mångkulturella Malmö. Men fokus för denna tråd är Göteborg eftersom ribban verkar högst där.

Konceptet har tidigare gästats av bland andra Kapten Röd, Cherrie, Jakob Hellman och Silvana Imam.

Nu vill jag veta: vem tror ni att det blir? Eller vem hoppas ni att det blir?
iom göteborg , håkan hellström och nej tack jag avstår.
Citera
2026-08-23, 22:05
Medlem
Onanikrems avatar
Skulle aldrig falla mig in! Antingen skulle det bli någon rap-neger man aldrig hört talas om. Håkan Hellström, Zara Larsson, Fröken snusk eller U2. Så tack, men nej tack!
Citera
2026-08-23, 22:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Skulle aldrig falla mig in! Antingen skulle det bli någon rap-neger man aldrig hört talas om. Håkan Hellström, Zara Larsson, Fröken snusk eller U2. Så tack, men nej tack!

Hade det varit U2 så hade jag gärna stått där men jag tror det är någon pissig epadunkartist likt Hoodja (eller vad de nu heter) eller någon helt för mig okänd rap eller hiphop gök som inte ger mig ett skit.
Av de andra du räknade upp så hade jag lämnat och sålt biljetten till något puckfans.
Citera
2026-08-24, 01:29
Medlem
Foliekavajs avatar
Nej inte en chans, betala mig 5000 så ska jag försöka uppskatta detta garanterade stolpskott.
Citera
2026-08-24, 03:06
Medlem
Följer tråden för att se vad det blir för någon. Den enda jag känner till och även tittat på, är Jacob Hellman. Inget ont om honom, men han är väl mer en källar-club-artist, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Senast redigerad av Stiffinger 2026-08-24 kl. 03:18.
Citera
2026-08-24, 11:15
Medlem
Varit på två av deras event. Jääävligt hit or miss. De marknadsför ju inte de fattiga bokningarna. Men kul grej om man vill hitta på något en kväll, särskilt för 100 spänn, det kan man ju riska liksom. Senast drog vi hem mitt i spelningen (nån country-skit) men kul koncept

Tror det kan bli fett som fan när de slår på stort såhär
Citera
2026-08-24, 12:23
Medlem
Hur kan artister ställa upp på detta? Då måste de ha mycket höga tankar om sig själva. Och sedan blir alla besvikna och går hem.
Citera
2026-08-24, 19:17
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Om vi går in på ekonomin så är ju förhoppningen från arrangörens sida att sälja 12 000 st biljetter. Varje biljett (till världsrekord-försöket) kostar 200 kronor.

12 000 * 200 = 2 400 000 kronor.

Säger detta något om vilken artist som kan bli aktuell? Nu är det ju inte ens troligt att man kommer sälja i närheten av förhoppningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in