2026-08-29, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Undra vem kvinnan är? Ser du inte trådrubriken?

Står det i trådrubriken vem kvinnan är 🤔 inte vad jag kan se i alla fall 🙄
Citera
2026-08-29, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pocha-Hontas

Han skämtar nog om att den döda kvinnan skulle ha namnet Åsa. Gissar jag
Citera
2026-08-29, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fastland
Han skämtar nog om att den döda kvinnan skulle ha namnet Åsa. Gissar jag

Okej 🤔 jag tror nog inte att han skämtar, han tror nog att hon heter Åsa 😂 och tycker jag är osmart som inte ser det 😅
Citera
2026-08-29, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajsan80
Bara så jäkla märkligt att jag satt o stirrade på ett udda kärlekspar en hel bussresa. De utmärkte sig! Nu ser jag att det finns en B*ngt med samma efternamn på FB som jag är helt säker på, att det var han.
Minns eftersom jag satt mitt emot dom hela resan.
Dom gick av i Åsa så de måste ha en koppling hit. Men på han FB står inte Åsa. Men han har iallafall åkt, vad jag uppfattade det, hem, från Åsa. Och har nån svagt minne att de gick av precis innan macken.

Kvinnan som var med såg ut att va en varm, trygg lugn person. Lite överviktig kanske. Lite puffad. Utifrån stilen tycker jag inte hon får ihop med Sörviks-huset, om det fortfarande är en aktuell spaning 🤣

Här är mannen Facebook. Han jag såg åka vad det verkade hem till Åsa för nåt år sedan.

https://www.facebook.com/share/1GeiAhMTh7/?mibextid=wwXIfr

Kan någon intyga ifall det är så dörr eller altandörren ser ut i de lägenheterna? Så kan vi nog fastslå att det är han som är inblandad.

Men han är ju inte misstänkt för någonting längre för det finns ingenting som tyder på att ett brott har begåtts. Han har blivit tillräckligt uthängd redan som det är, så släpp det!
Citera
2026-08-30, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Men han är ju inte misstänkt för någonting längre för det finns ingenting som tyder på att ett brott har begåtts. Han har blivit tillräckligt uthängd redan som det är, så släpp det!

Yes vi släpper det. Men vem fanken är det som har dött? Inga i tråden som saknar nån granne, vän, släkting, kollega?
Citera
2026-08-30, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Flera olösta misstänkta mord och skumma dödsfall i Åsa på sistone:
(FB) Man hittad död på åker Kungsbacka - ej brott (2024-12-12)
(FB) Död person hittad i Åsa (Kungsbacka kommun) – misstänkt mord (2024-12-17)
(FB) Död person funnen av kräfttrålare utanför Onsala i Kungsbacka (2024-06-18)

Det är ganska enkelt för polisen att bara skriva "brott kan ej styrkas" men man undrar ju över kvaliteten och polisens förmåga.

Vad menar du med olösta mord och skumma dödsfall? De tre andra dödsfallen du nämner ligger minst 1,5 år tillbaka i tid och både de och dödsfallet i den här tråden har polisen avskrivit helt. Polisen har inte skrivit ”brott kan ej styrkas” i dessa fall vilket kan indikera att de misstänker brott men saknar bevis för att det är så. I samtliga fall har istället polisen har varit tydliga med att ingenting tyder på att det varit något brott bakom dödsfallen.

Det är inte ovanligt utan snarare rutin att polisen startar mordutredning vid oklara dödsfall eftersom polisen inte kan utesluta brott då. Som vid dödsfall som sedan visar sig vara självmord, överdos eller vid olycksfall eller akuta sjukdomsfall som lett till döden där en annan person varit med. Det är väl bra att de tar det säkra före det osäkra eftersom det är lite sent att komma på att man borde ha utrett dödsfallet efter att platsen städats upp och kroppen kremerats. Förmodligen är det inte polisens arbete eller förmågor som avgör om brottsmisstankarna snabbt avskrivs utan vad den första preliminära obduktionen visar.

Det enda som känns lite oklart för en utomstående av de du nämnt är väl mannen som hittades vid en åker utanför Fjärås men där har ju polisen uttalat sig att ”Rättsmedicinalverkets slutgiltiga obduktionsrapport visade att inget brott ligger bakom mannens död. Av respekt för den avlidne och hans anhöriga kommer polisen inte att uttala sig om dödsorsaken.” Vilket ofta innebär antingen självmord eller överdos. Sannolikt har de anhöriga fått veta tillräckligt för att förstå vad som hänt och allmänheten behöver inte veta mer.
Citera
2026-08-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Vad menar du med olösta mord och skumma dödsfall? De tre andra dödsfallen du nämner ligger minst 1,5 år tillbaka i tid och både de och dödsfallet i den här tråden har polisen avskrivit helt. Polisen har inte skrivit ”brott kan ej styrkas” i dessa fall vilket kan indikera att de misstänker brott men saknar bevis för att det är så. I samtliga fall har istället polisen har varit tydliga med att ingenting tyder på att det varit något brott bakom dödsfallen.

Det är inte ovanligt utan snarare rutin att polisen startar mordutredning vid oklara dödsfall eftersom polisen inte kan utesluta brott då. Som vid dödsfall som sedan visar sig vara självmord, överdos eller vid olycksfall eller akuta sjukdomsfall som lett till döden där en annan person varit med. Det är väl bra att de tar det säkra före det osäkra eftersom det är lite sent att komma på att man borde ha utrett dödsfallet efter att platsen städats upp och kroppen kremerats. Förmodligen är det inte polisens arbete eller förmågor som avgör om brottsmisstankarna snabbt avskrivs utan vad den första preliminära obduktionen visar.

Det enda som känns lite oklart för en utomstående av de du nämnt är väl mannen som hittades vid en åker utanför Fjärås men där har ju polisen uttalat sig att ”Rättsmedicinalverkets slutgiltiga obduktionsrapport visade att inget brott ligger bakom mannens död. Av respekt för den avlidne och hans anhöriga kommer polisen inte att uttala sig om dödsorsaken.” Vilket ofta innebär antingen självmord eller överdos. Sannolikt har de anhöriga fått veta tillräckligt för att förstå vad som hänt och allmänheten behöver inte veta mer.
Tyvärr finns en del fall där polisen först avskrivit dödsfall som självmord, som senare visat sig vara mord som efteråt arrangerats som självmord.

Jag påstår inte att något av fallen jag länkade är sådant, men när någon hittas död naken på en åker vid en bulvan-ägd bil är det lätt att misstänka att bristande resurser hos polisen kan leda till lättsam avskrivning baserat på en medicinsk rapport.

Det har hänt förr att polisen i Göteborg varit överdrivet passiv när organiserade brottssyndikat varit aktiva, ledande och ansvariga politiker har varit fullt medvetna om detta men blåljugit och förnekat, och sedan avslöjats med dessa lögner:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qnPQLg/ringholm-om-polisen-de-ar-sa-javla-sloa

Aktuellt fall vet jag inget om, men jag är av erfarenhet lite skeptisk till både polisens resurser, förmåga och ambitionsnivå när de till och med struntar i att utreda barnvåldtäkter när gärningsmannen är utpekad.
Citera
2026-08-30, 22:57
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Hahaha
Alright. *ring ring* Hej, är det ÅSA i KUNGSBAKCA? Ja hej Åsa någon här kan inte bokstavligen läsa ditt namn i en rubrik.
Citera
2026-08-30, 23:17
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Vad menar du?
Står direkt i rubriken vem det handlar om.
Citera
2026-08-31, 02:31
Medlem
Citat:
Står direkt i rubriken vem det handlar om.
Det gör det verkligen inte.
Det enda som står är ort och område, inget mer, inte ens kön eller ålder på personen.
Men om du nu vet vem det handlar om så kan du för all del dela med dig.
Citera
2026-08-31, 23:18
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Det gör det verkligen inte.
Det enda som står är ort och område, inget mer, inte ens kön eller ålder på personen.
Men om du nu vet vem det handlar om så kan du för all del dela med dig.
Hahahaha det står namn, kön och ålder om man bara har lite högre IQ än medelvärdet.

Såhär:

Åsa, Kunsbacka. Hmm, svårt eller? Åsa, kvinnonamn, antagligen 40-års-åldern baserat på namnet. Mördad: Kungsbacka.
Citera
2026-09-01, 02:09
Medlem
Citat:
Hahahaha det står namn, kön och ålder om man bara har lite högre IQ än medelvärdet.

Såhär:

Åsa, Kunsbacka. Hmm, svårt eller? Åsa, kvinnonamn, antagligen 40-års-åldern baserat på namnet. Mördad: Kungsbacka.
Inget av det står i rubriken.
Åsa är ett område i Kungsbacka, din gissning på ålder är också helt fel.
Antar att du försöker spela dum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in