2026-08-26, 02:42
Medlem
Vi får hålla koll på om hon blir registrerad som avliden.. Eller få målsnumret hos Tingsrätten.
Citera
2026-08-26, 10:17
Medlem
Det stod ju att kvinnan var på besök så snöa inte in på nån granne, för det stämmer säkert inte.
Citera
2026-08-26, 10:39
Medlem
Publicerades nyss i Kungsbacka-posten:
Inte orsakats av annan
– Vi har fått ett svar angående det, men jag vill inte kommentera närmare hur det svaret löd, sa jouråklagare Emma Lundin till Kungsbacka-Posten.

Sent på tisdagen beslöts att häva anhållandet och försätta mannen på fri fot.

– Ärendet kvarstår, men det finns i nuläget inget som tyder på att döden har orsakats av en annan person. Mannen ifråga är inte längre misstänkt för mord, säger Emma Lundin.
Citera
2026-08-26, 11:16
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PandanP
Publicerades nyss i Kungsbacka-posten:
Inte orsakats av annan
– Vi har fått ett svar angående det, men jag vill inte kommentera närmare hur det svaret löd, sa jouråklagare Emma Lundin till Kungsbacka-Posten.

Sent på tisdagen beslöts att häva anhållandet och försätta mannen på fri fot.

– Ärendet kvarstår, men det finns i nuläget inget som tyder på att döden har orsakats av en annan person. Mannen ifråga är inte längre misstänkt för mord, säger Emma Lundin.
Skönt för alla parter att det inte har begåtts ett mord. Men det är oavsett tragiskt för kvinnans anhöriga.
Citera
2026-08-26, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolibrieost
Det stod ju att kvinnan var på besök så snöa inte in på nån granne, för det stämmer säkert inte.

Fattar inte heller varför man snöar in på en granne 🙈😅
Citera
2026-08-26, 13:15
Medlem
Stackars man som suttit misstänkt samt blivit uthängd här 😔
Citera
2026-08-26, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pocha-Hontas
Stackars man som suttit misstänkt samt blivit uthängd här 😔

Håller med
Citera
2026-08-28, 06:23
Medlem
Flera olösta misstänkta mord och skumma dödsfall i Åsa på sistone:
(FB) Man hittad död på åker Kungsbacka - ej brott (2024-12-12)
(FB) Död person hittad i Åsa (Kungsbacka kommun) – misstänkt mord (2024-12-17)
(FB) Död person funnen av kräfttrålare utanför Onsala i Kungsbacka (2024-06-18)

Det är ganska enkelt för polisen att bara skriva "brott kan ej styrkas" men man undrar ju över kvaliteten och polisens förmåga.
Citera
2026-08-28, 23:33
Medlem
Citat:
Fattar inte heller varför man snöar in på en granne 🙈😅

😂😂😂
Citera
2026-08-28, 23:42
Medlem
Bara så jäkla märkligt att jag satt o stirrade på ett udda kärlekspar en hel bussresa. De utmärkte sig! Nu ser jag att det finns en B*ngt med samma efternamn på FB som jag är helt säker på, att det var han.
Minns eftersom jag satt mitt emot dom hela resan.
Dom gick av i Åsa så de måste ha en koppling hit. Men på han FB står inte Åsa. Men han har iallafall åkt, vad jag uppfattade det, hem, från Åsa. Och har nån svagt minne att de gick av precis innan macken.

Kvinnan som var med såg ut att va en varm, trygg lugn person. Lite överviktig kanske. Lite puffad. Utifrån stilen tycker jag inte hon får ihop med Sörviks-huset, om det fortfarande är en aktuell spaning 🤣

Här är mannen Facebook. Han jag såg åka vad det verkade hem till Åsa för nåt år sedan.

https://www.facebook.com/share/1GeiAhMTh7/?mibextid=wwXIfr

Kan någon intyga ifall det är så dörr eller altandörren ser ut i de lägenheterna? Så kan vi nog fastslå att det är han som är inblandad.
Citera
2026-08-29, 02:25
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Misstänkte att det var hos honom, den enda i den åldern som bor där, undra vem kvinnan är 🤔
Undra vem kvinnan är? Ser du inte trådrubriken?
Citera
2026-08-29, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Undra vem kvinnan är? Ser du inte trådrubriken?

Vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in