Citat:
Ursprungligen postat av
Noetlovskij
Tack för snabbt och trevligt svar.
Tror som du att det blir mest värt att köpa en ny blandare. Har lite annat krångel med den ändå;
- Dåligt vattentryck (bra tryck i andra kranar i lägenheten), så jag tror säkert den är igensatt här och där.
- Temperaturvredet behöver bara ändras någon centimeter för att gå från ljummet till skållhett. Jag jobbar med millimeterprecision.
För att nämna två.
Jag är inte svår av mig, så jag har bara vant mig med skavankerna.

Fattar, så länge den ändå funkar så drar man sig för att byta, det är ju trots allt lite jox. Till slut så blir det allt fler saker som strular och till slut så rinner vattnet i bägaren över. Om du säger att vattentryck och temperaturreglering är lite knasig så är det nog lika gott att byta.
Nu är jag ingen VVS-haj, men alla jag känner säger att just med vattenblandare så är det värt att köpa något bra, så jag skulle nog satsa på en Mora eller FM Mattson, då kommer du inte behöva byta på många år. Just vattenblandare vill man ju att de dels ska hålla tätt och fungera, det är värt den lilla kostnaden att köpa ett klassiskt märke. Det där du har på bild känns som en klassisk sen 80 tals sak. Om den nu är så gammal så har den ju verkligen gjort sin tjänst väl.
Sen om man köper duschslang och munstycke så kan man ju köpa vad som helst egentligen då de är lätt att byta då alla har samma fattning nu för tiden.