2026-08-24, 21:03
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkamidage
Ja fast set är ju det som är grejen, du blir pigg ett kort tag, sedan blir du tröttare än du var innan. Dricker du ofta blir du inte ens pigg från början.
Mycket som kanske smakar gott eller är trevligt för studen utan att va det i längden. Kissa i byxorna på vintern är en av dem..
Fast det är ju också hela poängen med koffein - att bli pigg för stunden.
Citera
2026-08-24, 21:17
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Många pizzerior och hamburgerhak har ju inte såna rättigheter. Åtminstone inte i Sverige

Inte turkpizzerior, men restauranger som serverar äkta italiensk pizza brukar ha det.
Citera
2026-08-24, 21:23
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det finns uppenbarligen folk i den här tråden som känner så kraftig aversion mot vuxna läskdrickare att dom går till personangrepp. Om det är faktiskt hat eller bara spelad edginess för Flashbacks skull låter jag var osagt men uppenbarligen triggar det ett flertal.

Det triggar absolut. Skulle tro det är människor som är otrygga i sin egen vuxenhet. Annars skiter man väl i vad andra dricker.
Citera
2026-08-24, 21:30
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Dricker du vatten till pizza, kebab, hamburgare etc? Eller köper du kanske MER eller motsvarande?
Serveras det öl så tar jag gärna det, annars vatten. Undantagen är hamburgerkedjorna, där blir det ofta mjölk eller ibland någon bisarr milkshake. Om burkläsk ingår så tar jag ibland något groggvänligt om maten ska tas med hem. Då blir det sockerläsk, som vid tillfälle blandas med sprit.

Jag slutade dricka läsk i högstadiet, nu används det bara i "matlagning" (se tidigare i inlägget). Jag ser det som godis och kan inte komma på någon mat som jag tycker att det passar till.
Citera
2026-08-24, 21:44
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det triggar absolut. Skulle tro det är människor som är otrygga i sin egen vuxenhet. Annars skiter man väl i vad andra dricker.
Ja, det brukar vara så.

För övrigt så är det ingen som svarar på varför dom hatar vuxna som dricker läsk. Eller menar dom att 'det är barnsligt' är en tillräcklig anledning för att kommentera det i tid och otid?

Jag personligt tycker att det är ganska högstadiet att gnälla på att saker är barnsliga. Då är jag med på att det är viktig att distansera sig från barndomen med allt vad det innebär - men när man är 30?
Citera
2026-08-26, 10:50
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Serveras det öl så tar jag gärna det, annars vatten. Undantagen är hamburgerkedjorna, där blir det ofta mjölk eller ibland någon bisarr milkshake. Om burkläsk ingår så tar jag ibland något groggvänligt om maten ska tas med hem. Då blir det sockerläsk, som vid tillfälle blandas med sprit.

Jag slutade dricka läsk i högstadiet, nu används det bara i "matlagning" (se tidigare i inlägget). Jag ser det som godis och kan inte komma på någon mat som jag tycker att det passar till.
Smaken är som röven. Det finns många olkka sorters läsk som är fruktansvärt goda men jag har skurit ned enormt på låskkonsumtionen. Det är jag glad över. Magen och tänderna också..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in