2026-08-23, 14:52
Medlem
Jag är 42 år och älskar läsk när det är varmt, dricker dock inte kaffe. Öl dricker jag, dagligen(alkoholfritt i veckorna). Jag gillar rödvin väldigt mycket också. Ja, jag vet att det är barnsligt att föredra läsk framför kaffe.
Citera
2026-08-23, 14:54
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finasteridarn
Varför hatar flashbackare vuxna som dricker läsk?

Helvetet må hämta alla vuxna som dricker läsk, de är inte vatten värda! Eller, de är alltså värda vatten, så länge som vattnet inte är kolsyrat. Vatten är ok och det får även finnas socker i vattnet, så länge som bubblor saknas. Men minsta bubbla, så smäller det!
Citera
2026-08-23, 14:55
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkamidage
Gränsfall på det med tanke på vilka konsekvenser det får för samhället med alla stolpskott som häver i sig vilken skit som helst.

Med den logiken så borde folk inte få träna några sporter heller eller träna på gym. De kan ju skada sig och behöva sjukhusvård. De borde inte heller få hålla på med musik. De kan ju få hörselskador och behöva sjukhusvård. De borde inte få köra bil. De kan ju krocka och behöva sjukhusvård. De borde inte inte få vara ute och gå. De kan ju halka eller bli påkörda och behöva sjukhusvård.

Jag kan fortsätta hela dagen, men tror du fattar poängen nu.
Citera
2026-08-23, 14:59
Medlem
needAlifes avatar
Visste inte att vi gjorde det men generellt för att det är för barn antar jag? Kan dricka läsk men det är nog bara nån gång/månad. Ska jag dricka kolsyrat blir det Loka eller liknande. Annars mest citronvatten. Finns liksom ingen anledning att dricka läsk alls. Alkohol blir man åtminstone full av och kostar lika mycket typ. Tar hellre en bira än en burk läsk.
Citera
2026-08-23, 14:59
Medlem
Att se vuxna människor på en lunchrestaurang sitta och dricka coca-cola till maten är om inte tidigare ögonblicket då man förstår hur jävla korkade folk är nu för tiden.
Citera
2026-08-23, 15:01
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Att se vuxna människor på en lunchrestaurang sitta och dricka coca-cola till maten är om inte tidigare ögonblicket då man förstår hur jävla korkade folk är nu för tiden.
Nåja, om jag väl äter ute nån gång så tar jag också en cola men jag har inte för det 4x1,5l hemma som väntar. Jag dricker nästan bara vatten annars.
Citera
2026-08-23, 15:03
Medlem
dwgs avatar
Citat:

Äkta flashbackar hatar allt
Citera
2026-08-23, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Nåja, om jag väl äter ute nån gång så tar jag också en cola men jag har inte för det 4x1,5l hemma som väntar. Jag dricker nästan bara vatten annars.

Du får dricka vad du vill till maten men det är en tydlig signal om att man saknar stil och klass.
Citera
2026-08-23, 15:18
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Du får dricka vad du vill till maten men det är en tydlig signal om att man saknar stil och klass.
beror ju på vad man äter. Men annars bryr jag mihg knappast. Ett glas cola/månad gör varken till eller från och äter jag en Pizza bryr jag mig knappast om stil eller klass likt 99% av den övriga befolkningen. Även om jag skulle vilja ha en öl eller ett glas rött har de flesta inte ens alkoholtillstånd.
Citera
2026-08-23, 15:20
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
är det? Vad skulle jag välja istället. Loka? Det är ju en grej om man konstant dricker läsk men nån gång/månad kan väl knappast vara brist på stil och klass?
Citera
2026-08-23, 15:22
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:

Tänker du på brölet som uppstod när Allard knäckte en monster, inför DN intervju?

Det var många som retade sig på detta ”barnsliga” beteende, men hat?

Lite överkurs eller?
Citera
2026-08-23, 15:23
Medlem
Tycker mest det fascinerande när folk påstår att de inte känner till att det finns vuxna som dricker läsk, som att det är såpass ovanligt att de blir "chockade" när de hör om det.

Själv dricker jag läsk och energidricka varje dag (det är samma sak i min.värld, bara olika smaker), gärna på morgonmöten) för att det är gott och gillar kolsyrad dricka. Hatar kaffe med passion (samt gillar inte att dricka varma drycker över lag)

Och nej, inte överviktigt, håller mitt kalorieintag på en normal nivå och tränar regelbundet.

Men kan skippa det helt också ibland om det inte finns tillgängligt, till skillnad ifrån kaffedrickarna som börjar få nervösa ryckningar halvvägs till lunch om de inte fått sin morgonfix...

Men det ska "va' gött å leva" som nån sa en gång i tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in