2026-08-23, 14:04
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Nej, alla ska göra som dom vill såklart. Och inte hatar jag några vuxna bara för att dom dricker läsk heller.

Men jag tycker personligen att det är lika onödigt/onyttigt att dricka saft eller läsk, som att dricka öl eller vin.

Och om du hävdar att du behöver dricka sötedryck (eller öl/vin) för att du tycker det är tråkigt med vatten, så tänker jag att du i själva verket har ett beroende som du måste tillfredsställa. Det är ungefär mina tankar om drycker för vuxna.

Sen tycker jag att du skall dricka precis det som du vill dricka, varför inte läsk med extra socker och citronsyra? Så blir det lite mera bett i klunkarna

EDIT: Jag har själv druckit alldeles för mycket av både energidryck, öl och kaffe. Så jag påstår inte att jag alltid har haft mitt nuvarande hälsofokus. Tvärt om. Min nuvarande syn på socker kommer av att varit sockermissbrukare tills långt upp i medelåldern.
Att skyffla i mer socker i läsk gör den bara sämre så det finns ingen anledning då försvinner poängen med att dricka läsk
Citera
2026-08-23, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Lite skillnad på att sopa i sig läskeblask med 18 sockerbitar i och att ta en kaffe, som alla andra i rummet gör.

Diet och light finns.
innehåller runt 200 milligram sötningsmedel

Sötningsmedel är Byggt av två aminosyrorna asparaginsyra och fenylalanin.

Aminosyror är det som bildar protein i kroppen.
Citera
2026-08-23, 14:08
Medlem
Galejans avatar
Man ska inte bry sig så mycket om vad andra människor tycker eftersom de flesta själva inte vet vad de tycker utan styrs av trender och propaganda.
Citera
2026-08-23, 14:09
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Att skyffla i mer socker i läsk gör den bara sämre så det finns ingen anledning då försvinner poängen med att dricka läsk

Har ärligt talat aldrig testat. Men det var därför jag drog till med socker plus citronsyra. Eller släng i ett par nävar sura godisar, så borde det bli lite bättre drag.
Citera
2026-08-23, 14:13
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Har ärligt talat aldrig testat. Men det var därför jag drog till med socker plus citronsyra. Eller släng i ett par nävar sura godisar, så borde det bli lite bättre drag.
Läsk är bra som den är tycker jag
Citera
2026-08-23, 14:14
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Ingen aning. Något jag däremot tycker är märkligt är vuxna människor som dricker läsk på morgonen. Jag har två fullvuxna kvinnor som knäcker en läsk var på varje morgonmöte.

Det är väldigt konstigt. Lite grann som en bebis som får välja frukost själv för första gången.

Det är dock inget konstigt alls. För om man har beroendet så tackar man inte nej till att fylla på. Jag var aldrig nån läskdrickare men tog flera matskedar socker i frukostfilen, så jag fick mina fix till frukost från unga år.
Citera
2026-08-23, 14:15
Medlem
HighwayDelights avatar
Jag skiter fullständigt i vad vuxna människor väljer att inmundiga.
Citera
2026-08-23, 14:22
Medlem
Donaldstrumpets avatar
För att läsk är bögigt
Citera
2026-08-23, 14:25
Medlem
Gör de det? Inte märkt. Men drick det du vill.
Citera
2026-08-23, 14:25
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Bara alkisar som hatar, dem ska ha öl till allt annars är man inte man
Citera
2026-08-23, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag dricker öl, läsk och vatten. Undrar vad alla dessa flashbackare som envisas med att läsk är för barn tycker vuxna "ska" dricka. Kaffe? Te?
Hallonsaft. Klart mer vuxet.
Citera
2026-08-23, 14:49
Medlem
Gränsfall på det med tanke på vilka konsekvenser det får för samhället med alla stolpskott som häver i sig vilken skit som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Du får givetvis dricka vad du vill. Inget någon annan har något att göra med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in