2026-08-23, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Tack, men jag har allting ordnat upp. Och utan en endaste konspirationsteori

På tal om det. Du verka själv inte må bra. Är du verkligen fri och håller kärleken främst av allt ? Du kommer här och marknadsför din kristus som en rätt så obehaglig patriark. En spegel för din plåga ? Har du låtit "systemet" krypa in dig under skinnet ?

Nä, du får nog återvända till dina skrifter. Kanske du hittar verklig frid och ro till sist och verklig frihet. Verklig frihet är när man har fått ordning på sina antagonister ,verkliga eller inbillade, som inskränker din sinnesro och livskraft

Ja,saker och ting är obehagliga, men det beror inte på Kristus utan på djävulen, denne har förvridit och förvanskat till den grad att vägen till frälsning är synnerligen smal.

Skriften säger att ett människoliv är att jämföra med en rökpuff, sedan väntar evigheten.
Gör inte misstaget att övervärdera rökpuffen med det här "allt är kärlek" tugget som nu råder över allt
Hade allt varit frid och fröjd så hade inte korsfästelsen behövts.

Frälsning (räddning från denna fallna värld som enligt Skriften kontrolleras av djävulen) är överordnat "sinnesro"
Citera
2026-08-23, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning

Frälsning (räddning från denna fallna värld som enligt Skriften kontrolleras av djävulen) är överordnat "sinnesro"

Får man fresta med ett litet citat av filosofen Nietsche ?

"Den som slåss mot monster bör se till att han inte själv blir ett monster. Och om du länge blickar in i en avgrund, blickar avgrunden också in i dig. "

( I grund och botten är det en varning - Var försiktig när du bekämpar "ondska" så att du inte själv blir ond i processen. )

Människans eviga tema.
Citera
2026-08-24, 10:54
Medlem
engammalfisks avatar
Falsk propaganda att en korvgubbe känner gud & kan va din advokat. det kallas önsketänkande & projicering.

De enda som slipper Hel i dess former är de som är starka mentalt så grattis..
Citera
2026-08-24, 10:54
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
https://youtu.be/qwIf_gVQB5A

Ja, det står skrivet att Jesu Kristi lärjungar samt evangelister, ska få lida och utstå spott och spe samt arresteringar!
Detta för att gå i Rättfärdighetens Konungs fotspår.

Här är vi nu, polis bryr sig inte ett vitten om "the land of the free" utan griper utan underlag en Jesu Kristi Apostel.

Vi lever i sanning i den yttersta tiden!

Troende trakasseras runt om i världen.

Jag tror Kristi återkomst sker i min livstid, tror du det sker i din!?
Det är modigt att ställa sig sådär och predika om sin egen uppfattning om Gud. Men jag får inte intrycket att han verkligen vill framföra Jesus budskap till dem som lyssnar eller går förbi utan mer att han visa hur illa det är ställt bland studenterna.

Och när ordningsmakten kommer så är han motstridig och fräck istället för att lyssna och ta till sig. Hur det är i USA vet jag inte men i Sverige är polisens uppmaning mer eller mindra lag. Och polisen var ju vänlig tills predikanten hotade honom med helvetet, om jag hörde rätt.
Citera
2026-09-24, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det är modigt att ställa sig sådär och predika om sin egen uppfattning om Gud. Men jag får inte intrycket att han verkligen vill framföra Jesus budskap till dem som lyssnar eller går förbi utan mer att han visa hur illa det är ställt bland studenterna.

Och när ordningsmakten kommer så är han motstridig och fräck istället för att lyssna och ta till sig. Hur det är i USA vet jag inte men i Sverige är polisens uppmaning mer eller mindra lag. Och polisen var ju vänlig tills predikanten hotade honom med helvetet, om jag hörde rätt.

Hej!
Tack för inlägg! Är tillbaka efter en månads avstängning.
Sant faktiiskt att Gabe är lite snarstucken här, det brukar han inte vara, han beklagar det något i en uppföljnde video så visst, hade han legat väkdigt lågt så hade det kanske inte blivit någpn arrestering.
Ja han urstark psykiskt och gafflat med så många poliser, så här orkade han inte riktigt "uppträda" känner jag.
Han är tillbaka på banan iaf, positivt, han förtjänar stöd med klicks och "gillanden"!
Gud välsigne dig för det du gör
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in