2026-08-23, 09:39
Avstängd
https://youtu.be/qwIf_gVQB5A

Ja, det står skrivet att Jesu Kristi lärjungar samt evangelister, ska få lida och utstå spott och spe samt arresteringar!
Detta för att gå i Rättfärdighetens Konungs fotspår.

Här är vi nu, polis bryr sig inte ett vitten om "the land of the free" utan griper utan underlag en Jesu Kristi Apostel.

Vi lever i sanning i den yttersta tiden!

Troende trakasseras runt om i världen.

Jag tror Kristi återkomst sker i min livstid, tror du det sker i din!?
Citera
2026-08-23, 10:00
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning

Ja, det står skrivet att Jesu Kristi lärjungar samt evangelister, ska få lida och utstå spott och spe samt arresteringar!
Detta för att gå i Rättfärdighetens Konungs fotspår.

Här är vi nu, polis bryr sig inte ett vitten om "the land of the free" utan griper utan underlag en Jesu Kristi Apostel.

Vi lever i sanning i den yttersta tiden!

Troende trakasseras runt om i världen.

Ok, bör man ha juridisk imunitet om man är "väckelsepredikant"?
Trådar där TS inte ens kan beskriva vad som har hänt och ska diskuteras, utan bara länkar till en videolänk har goda chanser att hamna i papperskorgen är min erfarenhet.
Citera
2026-08-23, 10:07
Medlem
Citat:
De kristna har ju väntat i två millennier och alltid har undergången varit precis runt hörnet. 'I väntan på Godot'..
Citera
2026-08-23, 10:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Ok, bör man ha juridisk imunitet om man är "väckelsepredikant"?
Trådar där TS inte ens kan beskriva vad som har hänt och ska diskuteras, utan bara länkar till en videolänk har goda chanser att hamna i papperskorgen är min erfarenhet.

Hade du besvärat dig att se den korta videon så hade du också lagt märke till att polisbefälet far med osanning då han hävdar att en "campus" är "private property".
Gabe ställer sig aldrig på privat mark utan på allmän plats där du enligt amerikanskt regelverk åtnjuter "free speech"

Så "juridisk immunitet" behöver diskuteras.
Är snarare din kommentar som hör hemma i "papperskorgen "
Citera
2026-08-23, 11:16
Medlem
Patrik2108s avatar
Predikanten säger att det är en public school och att han har ätt att vara där. Jag vet inte hur det fungerar i USA, om det betyder att man har rätt att vistas där. Någon har tydligen stört sig på det och de applåderar när han förs bort.
Det intressanta är att folk stör sig så mycket på hans närvaro. De vill verkligen inte att han ska höras. Att polisen för bort honom pga störande beteende är troligen juridiskt hållbart.
Citera
2026-08-23, 11:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
De kristna har ju väntat i två millennier och alltid har undergången varit precis runt hörnet. 'I väntan på Godot'..

Nej,det har den inte, de som påstått det har inte varit rättrogna, Jesusföljande, Bibelläsande Kristna utan falska sådana.
Det framgår tydligt för den rättrogne att många profetior först skulle gå i uppfyllelse, och dessa står nu, till skillnad från under de senaste millenierna, som spön i backen
Citera
2026-08-23, 11:34
Avslutad
Citat:

Tyvärr , jag har lämnat min barnatro på Jesus, gud och treenigheten bakom mig för läääääänge sedan.

Men varför tro på något så osannolikt att Kristi "kommer tillbaka" ? Så vitt jag hört så bor Kristus i varje troendes hjärta och har aldrig dött
Senast redigerad av Upplyften 2026-08-23 kl. 11:36.
Citera
2026-08-23, 11:49
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Hade du besvärat dig att se den korta videon så hade du också lagt märke till att polisbefälet far med osanning då han hävdar att en "campus" är "private property".
Gabe ställer sig aldrig på privat mark utan på allmän plats där du enligt amerikanskt regelverk åtnjuter "free speech"
Det är TS uppgift att ge en begriplig bild av vad som ska diskuteras, inte dravvla om bibeln och länka till någon youtubevideo.
Att man kan ha över 1.800 inlägg utan att begripa det är ganska häpnadsväckande.
Citera
2026-08-23, 12:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Predikanten säger att det är en public school och att han har ätt att vara där. Jag vet inte hur det fungerar i USA, om det betyder att man har rätt att vistas där. Någon har tydligen stört sig på det och de applåderar när han förs bort.
Det intressanta är att folk stör sig så mycket på hans närvaro. De vill verkligen inte att han ska höras. Att polisen för bort honom pga störande beteende är troligen juridiskt hållbart.

Ja, det är synnerligen intressant.

"The fool says in his heart, 'There is no God'"
psalm 14:1

Det är just juridisk hållbart som det INTE är, mängder av (amerikanska) kommentarer i videon rekommenderar Gabe att stämma aktuellt polisdistrikt.

Ett sunt rättssamhälle kan inte fungera genom att en enskild upplever sig "störd".

Kan jag stå på Sergels torg och peka ut för polisen vilkas uppsyn jag retar mig på och därmed förvänta mig att polisen på min anmodan då "för bort" för mig misshagliga individ er?
Citera
2026-08-23, 12:09
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius

Citat:
Nej,det har den inte, de som påstått det har inte varit rättrogna, Jesusföljande, Bibelläsande Kristna utan falska sådana.
Det framgår tydligt för den rättrogne att många profetior först skulle gå i uppfyllelse, och dessa står nu, till skillnad från under de senaste millenierna, som spön i backen

Jag ser inga profetior gå tydligt i uppfyllelse nu. Däremot så ser jag som historicist att vi lever i fas 6 och väntar således på slutet. Vi lever i 7:e församlingens tid och 6.e basunens tid. Detta är ingen ny tolkning. Historicismen är egentligen ursprungsprotestantism. De såg profetiorna utspelas genom historien.
John Wesley trodde på 1700-talet att det andra odjuret, odjuret från jorden, inte kan vara långt borta. Han konstaterade också att det första kommer att stå ännu en tid. Han såg sluthändelserna lite i närhorisonten.
Isaac Newton var också historicist. Han sade på 1700-talet att slutet kommer tidigast 2060.

Historicister, ursprungsprotestatister, har inte alltid sett slutet runt hörnet utan har sett rätt balanserat på det. Historicister är i minoritet i dag, tyvärrr. Moderna uttolkare är mycket mer impulsiva och ser tecken tlll höger och vänster.
Citera
2026-08-23, 12:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften

Tyvärr , jag har lämnat min barnatro på Jesus, gud och treenigheten bakom mig för läääääänge sedan.

Men varför tro på något så osannolikt att Kristi "kommer tillbaka" ? Så vitt jag hört så bor Kristus i varje troendes hjärta och har aldrig dött

Då är det hög tid för dig att genomskåda alla lögner som systemet och frimureriet matat dig smockfull med och åter upptäcka att Kristus är vägen, sanningen och livet.
Ingen kommer till Fadern utan en tro på Kristus.

Oavsett när återkomsten sker så kommer du en dag få stå framför Kristus med livets bok uppslagen framför dig.
Då kommer du vilja att ditt namn ska vara skrivet där.
Systemets lögner vill bara att du hamnar i evigheten, separerad från Fadern (läs satanism)
Citera
2026-08-23, 12:19
Avslutad
Citat:
Då är det hög tid för dig att genomskåda alla lögner som systemet och frimureriet matat dig smockfull med och åter upptäcka att Kristus är vägen, sanningen och livet.
Ingen kommer till Fadern utan en tro på Kristus.

Oavsett när återkomsten sker så kommer du en dag få stå framför Kristus med livets bok uppslagen framför dig.
Då kommer du vilja att ditt namn ska vara skrivet där.
Systemets lögner vill bara att du hamnar i evigheten, separerad från Fadern (läs satanism)

Tack, men jag har allting ordnat upp. Och utan en endaste konspirationsteori

På tal om det. Du verka själv inte må bra. Är du verkligen fri och håller kärleken främst av allt ? Du kommer här och marknadsför din kristus som en rätt så obehaglig patriark. En spegel för din plåga ? Har du låtit "systemet" krypa in dig under skinnet ?

Nä, du får nog återvända till dina skrifter. Kanske du hittar verklig frid och ro till sist och verklig frihet. Verklig frihet är när man har fått ordning på sina antagonister ,verkliga eller inbillade, som inskränker din sinnesro och livskraft
Senast redigerad av Upplyften 2026-08-23 kl. 12:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in