2026-08-24, 07:00
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Nej

Som utländska har jag lämnat för Sverige! Vill inte bli dödad av svenska incel som kommer in med svärd eller vapen och skjuter hej vilt. Tack för integrationen men nej tack! Psykopater håller man sig undan ifrån nu

Spanien är mycket bättre land med snyggare män och mer hälsosamma

Lämnat för Sverige? Åt vilket håll reste du? Gulligt ändå som utländska ändå hålla dig kvar på ett svenskt forum.
Citera
2026-08-24, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Lämnat för Sverige? Åt vilket håll reste du? Gulligt ändå som utländska ändå hålla dig kvar på ett svenskt forum.

Skrev fel men skulle stå lämnat för Spanien!
Jag läser bara crime här då jag ser att det blir bara värre och värre med isoleringen för män i Sverige.

Satt med min spanska pojkvän när vi läste om Fagersta och han skakade på huvudet.
Citera
2026-09-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Ofta i politiska debatter (bl.a. senaste partiledardebatten) så nämns att Sverige har en integrationsskuld till de invandrare som lever i utanförskap. Detta verkar tas som självklart, och inte ens SD brukar reagera på det eller säga emot påståendet.

Man kan också se det på ett annat sätt. De som har kommit hit de senaste decennierna har fått mer än vad invandrare har fått i många av jordens länder. De har fått mat och kläder av det sociala, de har fått dagspenning på flyktingboenden och de har till och med fått förtur i bostadsköer som många etniska svenskar får vänta tio+ år för en lägenhet i. Kort och gott kan man på goda grunder hävda att det svenska samhället har rullat ut röda mattan för de nyanlända i många avseenden.

Trots denna långtgående generositet är det en hel del som har svarat med allt ifrån asocialt beteende, svenskfientlighet eller rentav grov kriminalitet. Därför skulle jag vilja vända på detta axiom och hävda just motsatsen. Det är inte Sverige som har en integrationsskuld till invandrare i utanförskap. Det är invandrarna själva som har en integrationsskuld till Sverige.

Den som har fått allt i från tak över huvudet, mat på bordet, kläder på kroppen och SFI av majoritetsbefolkningen har en direkt skyldighet att anstränga sig för att komma i arbete och bli kvitt sitt bidragsberoende. Det ansvaret ligger inte främst på samhället, som redan har gjort omfattande uppoffringar för att bistå de nyanlända. Det ansvaret ligger i stället på invandrarna själva, som i många fall kapitalt har misslyckats med att ens å det simplaste prestera någon form av återbetalning till det samhälle som har gett dem allt.

När SD och förment invandringskritiska debattörer återupprepar diverse talepunkter som kommer från ett perspektiv av vit skuld och tredjevärldenromantik, så agerar de som resonanslådor till att förstärka både den kravlösa migrationsvänstern och diverse invandrarföreningar som har olika former av etniska agendor.

Min analys är följande. Problemet är inte att vi har tagit emot fler än vad vi klarar av att integrera, och vi ska inte minska invandringen för att hjälpa de som redan är här. Problemet är att många av de som har kommit hit har pissat på Sverige genom sitt sätt att agera, och att dessa inte har bestraffats tillräckligt hårt. Hade de straffats för att statuera exempel, så hade det varnat alla andra som söker sig hit för en kravlös drönartillvaro där man kan hata svenskarna och skylla på oss för sina egna misslyckanden. Att det finns otacksamma kräk till invandrare som har mage att hata svenskarna trots allt som vi har offrat för deras skull är en sak. Att så kallade invandringskritiker sitter fast i ett ideologiskt stockholmssyndrom är dock ett mycket värre problem för den politiska debatten. Det befäster ett narrativ där svenskarna bär skulden för lata och kriminella invandrare. Jag anser inte att vi ska acceptera den problemformuleringen.

Gojim Åkesson har väl vid några tillfällen sagt att han är evigt tacksam för de invandrare som kommer hit och bidrager till Sverige (eller om det var att de jobbade och betalade skatt, minns ej exakt ordval). Jag finner det lite märkligt att man uttrycker sig så. Att folk som kommer hit ska bidraga är väl det absolut minsta som man kan begära. Vill man inte dra sitt strå till stacken så ser jag inte ens varför man som invandrare ska ha några anspråk på Sverige över huvud taget. Då behöver man inte slå ned sina bopålar här från första början.

Vem har en skuld till vem?
Har svenskarna en skuld till invandrare som går på bidrag?
Har svenskarna en skuld till invandrare som begår allvarliga brott?
Har invandrarna en skuld till svenskarna, som har bekostat dem ett liv i ett nytt land?
Vad menas med att Sverige har en integrationsskuld? Vad är Sverige i det här sammanhanget? Staten eller majoritetsbefolkningen?
Sverige står i skuld till MIG! Det enda man får av horiga svennar är ryktesspridning och skitsnack. Jag har aldrig varit på kräftskiva men nyanlända bjuds tramsigt in.

Kunde inte bry mig mindre om gaslightar/förrädarsveriges problem. Vet inte hur mycket utbölingar jag sett få chanser jag tvingas avstå. Skulle du leva mitt liv skulle du glömt bort dina personuppgifter. Antingen behandlas man dåligt, eller så står man i -25 och väntar på bussen. Ni förtjänar inte hälften av det ni har!
Citera
2026-09-01, 12:45
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seelsorge
Finns det flyktingar i Sverige som inte blir till invandrare?

Sverige bör lätta på kraven till invandrare och tillåta Sharia, halalslaktad kött, arabiska och hijab i skolor och på arbetsplatser. Sedan bör det uppföres fler moskeer som självklart betalas av staten.

Du tycker säkert att den här häxan har en poäng. Hennes budskap är så jävla fräckt och magstarkt att jag storknar. Samtidigt får man vara tacksam över att de bekänner färg när strålkastaren lyser på dem. Det lilla aset kommer sättas på första flyget med övriga kriminella. Du kanske gör henne sällskap då?

https://www.friatider.se/c-invandrare-till-svenskar-som-kraver-anpassning-ni-som-ska-aka-harifran

Citat:

I sin nya video på sociala medier vänder hon sig till svenskar som uppmanar människor som henne att anpassa sig till det svenska samhället eller åka hem. I bakgrunden visar hon en bild på Ungsvenskarnas ordförande Denice Westerberg.

– Kanske är det ni som ska åka härifrån, säger hon.

Aida Karimli uppger att hon och många andra har tröttnat på retoriken och på "nättroll" som kräver att hon lämnar Sverige.

– Sverige och svenskheten är inte er att fördela, lyder Aida Karimlis besked till dessa personer.

Citera
2026-09-10, 14:30
Medlem
Nattbussen4s avatar
Citat:
– Sverige och svenskheten är inte er att fördela, lyder Aida Karimlis besked till dessa personer.

Fräckheten är slående.

Sverige är exakt svenskarnas att fördela, det är vad politik går ut på; att prioritera och fördela och försvara, och där har svenskarna en status alla folk har i sina länder, som allting mäts från och utgår ifrån.

Om man måste kräva av någon annan att bli sedd som svensk, då är man inte så mycket svensk till att börja med. Hon gör anspråk på något som inte är hennes, och det vet hon om, därför är hon så arg i sitt budskap, för att tvinga folk att gå under i vad som gynnar henne, eftersom hon saknar de spontana och naturliga drag som direkt lyfter in henne i gemenskapen och in i Sverige. Så, hon vill hitta på nya regler, passande för en ockupant eller en gäst, för att tvinga sig in och slå folk i huvudet med vad hon är. Eller hitta på att hon ändå är svensk även om så är kolsvart och hatar svenskarna.

Blattarna är dödligt fräcka, och tror att de lider, som svenskar lider av att få sitt land förstört av dessa mindervärdiga element och kravmaskiner. De har inget humankapital och kan därför bara gnälla på att få saker och att folk måste följa deras uppfattningar. De vet inte ens vad ett riktigt klassamhälle är. De dränks i bidrag och fördelar som en underklass från förr bara kunde drömma om, och har allting som andra människor har, ändå är de så kriminella och antisociala och kräver mer.

Sverige har getton av araber och negrer, för att de inte är svenskar och därför vill svenskar inte bo där. Ett första tecken.
Citera
2026-09-10, 14:47
Medlem
Nattbussen4s avatar
Ponera att hela Sverige är brunt och svart, och därmed de befintliga svenskarna;

och en politiker får den briljanta idén att importera 10 miljoner kineser - hur många tror att de bruna och svarta svenskarna skulle låta kineser komma hit och diktera att de nu var lika mycket svenskar som de bruna och svarta och att ingen kan bestämma någonting sådant och att man måste acceptera alla förändringar, trallala.

De bruna och svarta hade resonerat exakt så som de i dag hatar på svenskarna för att de gör. Eftersom det gynnar henne att vi ser på henne som hon själv vill, men det gynnar inte ett brunt och svart Sverige om de får konkurrens från kineser angående identiteten, så det skulle hon aldrig acceptera om hon/de själva var i maktposition, och att kunna "fördela". Däremot vill hon att svenskarna ska göra det, och då för att hennes positioner och egenintressen ska stärkas.
Senast redigerad av Nattbussen4 2026-09-10 kl. 14:54.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in