2026-08-22, 23:02
Medlem
Främst ballerinaskor har jag svårt att hitta. Det är i princip omöjligt på grund av min stortå. Alla skor går sönder eller klämmer min stortå så hårt att jag inte kan gå eller att de rivs upp och går sönder. Händer även på hårda sneakers.

Och till det uppenbara, jag har rätt storlek! Sportskor och mjuka skor passar perfekt och om jag går upp en storlek så glappar de i hälen istället.

Jag har en uppåtriktad tå har jag kommit fram till och damskor har ofta låga ryggar på skona vilket gör att min tå inte får plats. Någon mer med samma problem och kan rekommendera skor med högre rygg?

Jag har strl 38 och vill inte har sandaletter t ex.. Älskar att ha snygga strumpbyxor och det funkar inte med skor med öppen tå.
Citera
2026-08-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna
Främst ballerinaskor har jag svårt att hitta. Det är i princip omöjligt på grund av min stortå. Alla skor går sönder eller klämmer min stortå så hårt att jag inte kan gå eller att de rivs upp och går sönder. Händer även på hårda sneakers.

Och till det uppenbara, jag har rätt storlek! Sportskor och mjuka skor passar perfekt och om jag går upp en storlek så glappar de i hälen istället.

Jag har en uppåtriktad tå har jag kommit fram till och damskor har ofta låga ryggar på skona vilket gör att min tå inte får plats. Någon mer med samma problem och kan rekommendera skor med högre rygg?

Jag har strl 38 och vill inte har sandaletter t ex.. Älskar att ha snygga strumpbyxor och det funkar inte med skor med öppen tå.

Har du funderat på operation av stortån eller gå ner i vikt?
Citera
2026-08-30, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Har du funderat på operation av stortån eller gå ner i vikt?
Jag är normalviktig. Och min stortå är inget vården opererar. De tycker att jag ska anpassa mig och köpa rymligare skor eller med mjuk överdel. Det funkar men det är inte snyggt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in