2026-08-22, 19:38
Medlem
Råkade av misstag besöka parkeringshuset Luna i Södertälje centrum i dag.
Det var definitivt en annorlunda upplevelse. Trodde inte att sådana platser existerade utanför filmens värd.

Vad har ni för historier och upplevelser från p-hus Luna, eller andra liknande platser?

Nåväl, det här var vad jag fick uppleva i dag:
Skulle handla lite och bestämde mig för o prova Södertälje centrum.
Hittade ett p-hus och svängde glad i hågen in där.
Vart fan hamnade jag, det var som att köra in i en dystopisk zombie värd.
Det var trångt och svårt att svänga runt för o komma på och av ramperna till andra våningar. Det var knappt några bilar där inne, mest gamla äckliga Priusar.
Ju längre upp jag kom, ju sunkigare vart det, färre o färre lampor som fungerade, typ endast reklamskyltarna och någon enstaka lampa som lös.
Nåväl, parkera i en kvart skulle väl funka, tänkte jag, och klämde in bilen i en smal p-ruta, var typ enda bilen på det parkeringsplanet.
Åka hiss var bara o glömma, alla hissar var trasiga, två hissar satt fast mellan våningarna och hela plattan med knappar var bortsliten på våningsplanet, och det stack ut sladdar ur hålet.
-gick till det andra paret med hissar, där fanns det en knapp o trycka på, men inte fan kom det någon hissdjävel!
Bestämde mig för att inte låta p-huset besegra mig, jag skulle stå där, även om det skulle krävas att jag gick ner.
Med tanke på skicket på p-huset så vägrade jag ens peta på något dörrhandtag till något trapphus, förövrigt stod det endast nödutgång på dörren till vad som kan ha varit ett trapphus!
Sagt o gjort, gick bilramperna nedåt, efter ett par våningar så ökade stanken av urin och det vart om möjligt ännu mörkare.
Längst ned under markplanet var det helt svart.
Där någonstans gav jag upp.
Gick hela vägen upp till bilen igen och krånglade ned bilen i de trånga ramperna och åkte ut därifrån.
Inte nog med att det var den absolut sunkigaste platsen jag varit på, det var duktigt dyrt för de minuter det tog mig att svära vid hissarna och smyga runt med zombieradarn skrikande i huvudet.
Som tur var fanns det ett annat p-hus i kvarteret bredvid, där var det fräscht och fint och hissarna fungerade!
Skyndade mig att handla och sedan körde jag fort ifrån Södertälje.
Citera
2026-08-23, 07:39
Moderator
Maviels avatar
P-hus Luna i Södertälje centrum <- rubrik uppdaterad.

/Moderator
Citera
2026-08-23, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skargardsradion
Råkade av misstag besöka parkeringshuset Luna i Södertälje centrum i dag.
Det var definitivt en annorlunda upplevelse. Trodde inte att sådana platser existerade utanför filmens värd.

Vad har ni för historier och upplevelser från p-hus Luna, eller andra liknande platser?

Nåväl, det här var vad jag fick uppleva i dag:
Skulle handla lite och bestämde mig för o prova Södertälje centrum.
Hittade ett p-hus och svängde glad i hågen in där.
Vart fan hamnade jag, det var som att köra in i en dystopisk zombie värd.
Det var trångt och svårt att svänga runt för o komma på och av ramperna till andra våningar. Det var knappt några bilar där inne, mest gamla äckliga Priusar.
Ju längre upp jag kom, ju sunkigare vart det, färre o färre lampor som fungerade, typ endast reklamskyltarna och någon enstaka lampa som lös.
Nåväl, parkera i en kvart skulle väl funka, tänkte jag, och klämde in bilen i en smal p-ruta, var typ enda bilen på det parkeringsplanet.
Åka hiss var bara o glömma, alla hissar var trasiga, två hissar satt fast mellan våningarna och hela plattan med knappar var bortsliten på våningsplanet, och det stack ut sladdar ur hålet.
-gick till det andra paret med hissar, där fanns det en knapp o trycka på, men inte fan kom det någon hissdjävel!
Bestämde mig för att inte låta p-huset besegra mig, jag skulle stå där, även om det skulle krävas att jag gick ner.
Med tanke på skicket på p-huset så vägrade jag ens peta på något dörrhandtag till något trapphus, förövrigt stod det endast nödutgång på dörren till vad som kan ha varit ett trapphus!
Sagt o gjort, gick bilramperna nedåt, efter ett par våningar så ökade stanken av urin och det vart om möjligt ännu mörkare.
Längst ned under markplanet var det helt svart.
Där någonstans gav jag upp.
Gick hela vägen upp till bilen igen och krånglade ned bilen i de trånga ramperna och åkte ut därifrån.
Inte nog med att det var den absolut sunkigaste platsen jag varit på, det var duktigt dyrt för de minuter det tog mig att svära vid hissarna och smyga runt med zombieradarn skrikande i huvudet.
Som tur var fanns det ett annat p-hus i kvarteret bredvid, där var det fräscht och fint och hissarna fungerade!
Skyndade mig att handla och sedan körde jag fort ifrån Södertälje.

Det brukar väl brännas/har brännits ganska mycket bilar där i det garaget? Kommer ihåg att hissarna inte fungerade och det var ett bra tag sen nu, så dom underhåller det verkligen inte längre. Det stank också för jävligt och starkt och länge av piss förstås, sånt där extra härsknat mörkbrunorange färgat lite tjockare än vanligt bakterierikt alkiskiss blandat med något unket.

Dyrt som fan var det 30-40 kronor i timman om inte mer ville dom ha för den tveksamma äran att få sin bil baxad i deras gamla nedslitna och sönderslagna smutsiga filthy disease ridden parkeringshus.

Varken kände för att betala sånt ockerpris eller riskera att något händer med bilen samt att jag inte ville riskera att någon av alla de vidriga aromerna och dofterna skulle smittas över till min bil på något sätt, så stack per omgående och körde runt lite tills jag hitta en betydligt billigare parkering utomhus på gatan.

Gick allt bra med Din bil? Inga problem att du fick den smittad av äckeldofterna?
Citera
2026-09-18, 09:27
Medlem
Hade en nära döden upplevelse i mitt garage. Skulle åka iväg 04.30 en morgon och det är ett underjordiskt garage. När jag öppnar upp bilen ca 4 meter ifrån så dyker det helt sonika upp en zombie liknande missbrukare med en sjaskig tatuering över ansiktet. Höll på att kola vippen av rädsla, sen när jag sätter mig för att backa ut så dyker personen upp framför motorhuven.

Jag kom därifrån utan att något egentligen hände, men det var en riktigt sjuk upplevelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in