2026-08-22, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaul
Jag har gjort en stor miss. Jag skulle slänga kläder som har hål/gått sönder och gick precis ut till en papperskorg på vår innergård och slängde mina trasiga byxor. Tyvärr var det mina sista byxor och nu är jag fast hemma utan några byxor eller annat socialt acceptabelt plagg.

Vad ska jag göra? Jag har kökshandukar, en vanlig duschhandduk samt t-shirtar och tröjor. Finns det någon slags jour jag kan ringa för att lösa detta? Jag har redan skickat efter ett par byxor med hemleverans, men de tar 2-3 dagar att komma.

Hur ska jag lösa detta dilemma? Är det bara att sjukanmäla sig på måndag och vänta på leveransen? Jag vill lösa detta utan att bli en byfåne. Jag bor nämligen i en by med under 400 invånare.
Den som inga byxor har, den få gå med rumpan bar.
Citera
2026-08-22, 15:41
Medlem
Gauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
När försändelsen med byxorna kommer, så behöver du kanske identifiera och/eller skriva under att paketet är levererad.

Det blir knepigt om budet ber dig att gå ner till porten som de ofta gör hemma hos mig (latmaskarna gillar inte trappor).

Det spelar inte så stor roll. Huvudsaken är jag inte behöver ta bussen till H&M utan byxor.
Citera
2026-08-22, 15:42
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Ett två tre fyra alla byxor äro dyra, den som inga byxor har han får gå med rumpan bar.
Citera
2026-08-22, 15:43
Avslutad
Riv ner ett ventilationsrör i hemmet och kapa detta i lagom längd till två ben.
Citera
2026-08-22, 15:49
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Det är tyvärr redan tömda. Tror tyvärr det är vår egen hyresvärd som tömmer dem.
"Den som inga byxor har, han får gå med rumpan bar" rimmar ju Hans Alfredsson. Det är taget ur äldre medeltida lagstiftning, då de allra fattigaste gick klädda så, ungefär som Kalle Anka. Dagens nymoralister ska såklart förbjuda det, säkert kallas det "förargelseväckande beteende" eller nåt annat woke-skit.
Citera
2026-08-22, 15:53
Medlem
tnems avatar
Väldans otur om de tömt på en lördag när du slängt dem på fredagsnatten.

Trolltråd.
Citera
2026-08-22, 15:54
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Jag har gjort en stor miss. Jag skulle slänga kläder som har hål/gått sönder och gick precis ut till en papperskorg på vår innergård och slängde mina trasiga byxor. Tyvärr var det mina sista byxor och nu är jag fast hemma utan några byxor eller annat socialt acceptabelt plagg.

Vad ska jag göra? Jag har kökshandukar, en vanlig duschhandduk samt t-shirtar och tröjor. Finns det någon slags jour jag kan ringa för att lösa detta? Jag har redan skickat efter ett par byxor med hemleverans, men de tar 2-3 dagar att komma.

Hur ska jag lösa detta dilemma? Är det bara att sjukanmäla sig på måndag och vänta på leveransen? Jag vill lösa detta utan att bli en byfåne. Jag bor nämligen i en by med under 400 invånare.

Har du en symaskin? Här instruktionerna hur du syr ett par byxor. https://fashionfreaks.se/patterns-and-accessories/patterns-jackets-pants-skirt/womens-pants/sewing-instructions/stretch-pants-without-zip/
Jag sydde mig själv ett par brallor i syslöjden, det var inte speciellt svårt.
Citera
2026-08-22, 15:55
Medlem
Citat:
Du kan kompensera genom att bära dubbelt så många tröjor, då kommer ingen lägga märke till byxlösheten.
Citera
2026-08-22, 15:56
Medlem
Comitiums avatar
Ta ner gardinerna och fixa till ett par byxor av tyget med en häftapparat. Borde gå ganska lätt.
Citera
2026-08-22, 15:58
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Det var klockan 2 i natt så jag behövde inget på.

Känns ju ganska otroligt att du inte har ett par shorts eller badbyxor som du kan ta på dig istället? Annars får du väl göra en toga av ett lakan och säga att du ska på romersk maskerad om någon frågar.
Citera
2026-08-22, 16:04
Medlem
RarPonnys avatar
Morgonrock är helt OK att gå ut i. Ännu hellre rökrock, men du känns inte som typen som har en sån.

Det händer att jag går och handlar tobak och kebabrulle i rökrock. Det gjorde man ju förr och det går utmärkt idag också.
Citera
2026-08-22, 16:16
Medlem
WakeUpScreamings avatar
Haha Obelix har skapat en trolltråd,,,,

https://www.youtube.com/watch?v=AMDDwHdMg18
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem