2026-08-22, 12:22
Medlem
Kvinnan på åttio år blev påkörd av en cyklist. Efter att den kvinnliga cyklisten kört på kvinnan ska hon sedan pucklat på henne. Tycker det låter helkonstigt. Vad har hänt?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1488508

Sydsvenskan skriver också om händelsen, men inte nog med att artikeln är bakom betalvägg, de låter mig inte ens länka till den
Senast redigerad av Stiffinger 2026-08-22 kl. 12:25.
Citera
2026-08-22, 12:26
Medlem
Tomtekukars avatar
En ung kvinna kör på en 80-åring och misshandlar henne efteråt. Ska vi vara konsekventa nu och utgå från att hon är en självständig aktör som gjort ett eget val, eller ska vi börja leta efter pappan, pojkvännen, patriarkatet och hennes traumatiska barndom? 😉
Citera
2026-08-22, 12:39
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Kvinnan på åttio år blev påkörd av en cyklist. Efter att den kvinnliga cyklisten kört på kvinnan ska hon sedan pucklat på henne. Tycker det låter helkonstigt. Vad har hänt?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1488508
Min åsikt som jag har tyckt i många år: öppna mentalsjukhusen igen, att låta muppar yra runt helt fritt och inte vet vad dom själva gör är fara för andra och sig själva

Vet man inte vad man själv gör så är det låst boende med personal dygnet runt folk vågar ju snart inte gå ut med risken att bli påhoppad

Att vara beväpnad för att skydda sig får man ju inte enligt svensk lagstiftning

Innan någon får ont i röven och gillar inte mitt resonemang med muppar och låsa in dom så skriver jag: är det någon som bankar på en 80 årig person vet dom inte vad dom själva gör och är fara för andra och har fel i huvudet = mupp
Citera
2026-08-22, 12:42
Medlem
Vad tror vi om drogpåverkad cyklist, på väg till Systembolaget? Åttioåringen gjorde fel som råkade gå på en trottoar.
Citera
2026-08-22, 12:43
Medlem
Sådant där är helt normalt i Malmö, blir man påkörd av en cyklist, så kan man lugnt räkna med en snyfting också efteråt om man inte har svimmat.
Allt är liksom alltid någon annans fel, fastän lagen säger att man inte ska ha högre hastighet att man kan bromsa inför varje hinder och man ska vara förutseende, men nu kan visserligen inte de flesta cyklisterna reglerna som gäller även för dem.
Det står inte så mycket mer i Sydsvenska än att de hör sig för med vittnen och ska kolla kameror.
Ev. kan det vara att damen har gått på cykelbana, vilket kan ha irriterat, men den cykelbanan ligger helt idiotiskt till med massa parkerande bilar på gatan bredvid och folk som alltid stegar ut från bilarna på cykelbanan.
Troligen är det bara en förbipasserande cyklist, så de lär ganska säkert aldrig få tag i den skyldiga om hon inte cyklar ofta just på den sträckan.
Sjukhuset ligger runt hörnet, så damen har fått snabb vård.
Senast redigerad av Kammadaj 2026-08-22 kl. 12:51.
Citera
2026-08-22, 12:59
Medlem
Citat:

Sydsvenskan skriver också om händelsen, men inte nog med att artikeln är bakom betalvägg, de låter mig inte ens länka till den

Citat:
Den äldre kvinnan var vaken och talbar men fördes iväg med ambulans.
Länken till Sydsvenskan:
https://www.sydsvenskan.se/sydsvenskan-direkt/?ifr-dir-postId=edf2edd4-7d6d-4106-a58d-58b887b8bc0b
Senast redigerad av Riley.B 2026-08-22 kl. 13:02.
Citera
2026-08-22, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riley.B
Länken till Sydsvenskan:
https://www.sydsvenskan.se/sydsvenskan-direkt/?ifr-dir-postId=edf2edd4-7d6d-4106-a58d-58b887b8bc0b
Tack, men jag som icke-abonnent hamnar inte ens så jag kan se rubriken. Har inte varit med om att någon media gjort så innan.

Ibland finns en länk med texten typ "länka", kolla om du hittar en sådan och klistra sedan in den här.
Citera
2026-08-22, 13:07
Medlem
Citat:
Tack, men jag som icke-abonnent hamnar inte ens så jag kan se rubriken. Har inte varit med om att någon media gjort så innan.

Ibland finns en länk med texten typ "länka", kolla om du hittar en sådan och klistra sedan in den här.

Jag gjorde det men kanske enbart är för premium.
Kom endast upp det jag länkade.
Senast redigerad av Riley.B 2026-08-22 kl. 13:10.
Citera
2026-08-22, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Låter dåligt, varför håller vissa på sådär.
Hade förövaren varit högerextrem hade hon inte levt förmodligen.
Vad menar du?
Citera
2026-08-22, 14:29
Medlem
Måste vara något allvarligt på den kvinnan som gör något sådant.
Citera
2026-08-22, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Låter dåligt, varför håller vissa på sådär. Man måste bete sig annars faller hela samhället.
Nu kommer rasisterna försöka koppla det till invandring, men hade förövaren varit högerextrem hade hon inte levt förmodligen, som i skolmordet.

Jag har råkat ut för ett antal incidenter i malmötrafiken genom åren och den stora skillnaden när det händer något liknande är att svenskar till 75% ber om ursäkt och invandrare nästan uteslutande exploderar, att de skulle be om ursäkt kommer aldrig att hända, men oavsett om vi nu håller oss till själva detta fallet, så är det extrema att inte bara ha kört på en 80-åring utan även efteråt ha slagit ner den drabbade.
Det hela är minst sagt stötande.
Citera
2026-08-22, 18:13
Medlem
Citat:

Babbeluder som kör på gammal svensk pensionär är mitt antagande
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in