2026-08-22, 18:13
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
På shoppingcenter finns ofta väktare som kan stoppa åtminstone knivvåld.

Ser inte poängen med att anställa en massa väktare, om det lättaste är att stänga ner gränsen så att dessa ej skall kunna komma in.

Men du föreslår att hålla dörren öppen för massa Ungrare och Ryssen. Trotts varningar från SÄPO om att de inte har direkt goda avsikter mot oss ens från första början.

Och sen är det upp till folk att börja omsadla till vakter?

Vad jag undrar är hur ska man lösa det här på smidigast sätt så att jag skall slippa omsadla till vakt sen. Jag har liksom redan fullt upp med att dra in en lön till min familj... Att köra dubbeljobb som vakt för att ni själva vägrar skapa regelverk. Det har jag varken lust eller tillräckligt med tid till.
Senast redigerad av TedGaandie 2026-08-22 kl. 18:30.
Citera
2026-08-22, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Ser inte poängen med att anställa en massa väktare, om det lättaste är att stänga ner gränsen så att dessa ej skall kunna komma in.

Men du föreslår att hålla dörren öppen för massa Ungrare och Ryssen. Trotts varningar från SÄPO om att de inte har direkt goda avsikter mot oss ens ifrån alla första början.

Och sen är det upp till folk att börja omsadla till vakter?

Ursäkta svarade på fel inlägg. Ville svara på att shoppingcenter har större säkerhet än skolor.
Citera
2026-08-22, 18:17
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Ursäkta svarade på fel inlägg. Ville svara på att shoppingcenter har större säkerhet än skolor.

Okej

Och Varför ska du ha säkerhet i skolor när det går att koppla ur terrorism från vårat internet?
Citera
2026-08-22, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Mobbning i skolorna verkar vara en återkommande ingrediens.

Men eftersom skolor inte hålls ansvariga så kan det fortsätta år efter år, vilket i sin tur leder till återkommande skolmassakrar.

Hade nog inte hjälpt i det här fallet men bra förslag.
Skolor borde åtalas när elever slutar gå till skolan pga mobbing eller till omed tar livet av sig.
Citera
2026-08-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vad tänker ni om detta?
Hur kan samhället bli bättre på att förhindra såna här typer av brott?

Borde polisen ha bättre koll på personer som t.ex. glorifierar skoldåd på sociala medier?
Ska skolorna införa säkerhetssystem så att inte vem som helst kan ta sig in i skolbyggnaden?

https://www.sverigesradio.se/artikel/forskaren-om-mojliga-motiv-bakom-skolattacken-i-fagersta

Vilken fantastisk analys av en expert/forskare. Fattas bara att idioten skulle avfärdat det hela med de bevingade orden "Det var värre förr". Har det inte i tråden framkommit att idioten tidigare gjort sig skyldig till något som borde honom bakom lås och bom och absolut Inte springa lös på gatorna. Dessa idioter till "experter" det hela tiden tvångsmässigt skall hänvisas till gör allt för att Sverige som nation skall i grunden förstöras. Vad är oddsen på att denna äckliga kärring är av följande åsikter, baaarn skall inte sitta i fängelse oavsett brott, inga läxor i skolan, inga betyg i skolan och självklart ska man såklrt inte kunna bli underkänd i någon kurs oavsett hur jävla korkad man är?

En av många som så småningom borde hamna i Finspång.
Citera
2026-08-22, 18:28
Medlem
Regeringen borde förbjuda TikTok. Bara negativa saker där för ungdomar.
Citera
2026-08-22, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Ja, jag börjar tänka i de banorna också. Då har vi alla fall säkrat skolbarnen. Gärningsmännen kommer dock då att byta brottsplats till butiksgallerior och liknande.

Ja men det kommer aldrig ske i världens naivaste land.
Citera
2026-08-22, 19:30
Medlem
Jag tyckte att de sa på TV att Polisen strax före det som skedde i Fagersta hade varit hemma hos den här killen med svärdet och gjort en full husis, rivit ner allting mao och tagit med sig en massa saker. Klart att han då blev ursinnig och och snabbt ville göra hämnd på samhället, det råkade bli den näraliggande skolan. Så det kanske inte bara var ett isolerat vansinnesdåd utan man får titta på vad som föregick händelsen.
Citera
2026-08-22, 21:05
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Jag tyckte att de sa på TV att Polisen strax före det som skedde i Fagersta hade varit hemma hos den här killen med svärdet och gjort en full husis, rivit ner allting mao och tagit med sig en massa saker. Klart att han då blev ursinnig och och snabbt ville göra hämnd på samhället, det råkade bli den näraliggande skolan. Så det kanske inte bara var ett isolerat vansinnesdåd utan man får titta på vad som föregick händelsen.
Jag har också haft 'full husis' och inte fan begick jag något vansinnesdåd för det.
Citera
2026-08-22, 22:14
Medlem
a-mortals avatar
Ha beväpnade elever på skolorna så löser det sig.
Citera
2026-08-22, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009

Nej det gjorde de efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in