2026-08-22, 16:01
Avslutad
Vilket totalt geni till forskare som kommer med slutsatsen "Det borde gå"

"Forskare", räcker det med att man läser om ett ämne på nätet för att bli forskare nu mera?
Citera
2026-08-22, 16:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Övervaka sociala medier.

Anti-sociala personer är inte så aktiva på sociala medier, men du kan ju försöka.
Citera
2026-08-22, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Hur ska denna övervakning bli heltäckande och vilket samhälle går vi då?

Vilka inlägg ska ge enkelbiljett till mentalsjukhuset och vilka kan vara ok? De flesta som utrycker sig olämpligt nördar trots allt inte andra.

Nånstans får man börja.
Citera
2026-08-22, 16:10
Medlem
Citat:
Nånstans får man börja.

Nu var jag intresserad hur du ska lösa detta. Annars blir det bara floskler utan någon nytta
Citera
2026-08-22, 16:14
Medlem
Citat:
Nu var jag intresserad hur du ska lösa detta. Annars blir det bara floskler utan någon nytta

Kunnig personal och hjälp av Ai att övervaka vad folk skriver.
Citera
2026-08-22, 16:18
Medlem
Citat:
Kunnig personal och hjälp av Ai att övervaka vad folk skriver.

Och var hittar du dessa och återigen var drar du gränsen. Det kommer krävas otroligt stora resurser. Du klarar sannolikt inte av att överblicka detta. Känner sig folk dessutom övervakade som kommer de som k vart fall inte är direkt korkade undvika att exponera sig på nätet. Med andra ord ingen garanti för att liknade attacker inte sker.
Citera
2026-08-22, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire

Ska skolorna införa säkerhetssystem så att inte vem som helst kan ta sig in i skolbyggnaden?

Ja, men å andra sidan försvårar man det på den platsen hittar dom väl andra platser istället som matbutiker, varuhus, köpcentrum osv. Efter Risbergska började ju polisen och interpol scanna nätet tror jag men vet inte hur de blev med det..
Citera
2026-08-22, 17:46
Medlem
Citat:
Och var hittar du dessa och återigen var drar du gränsen. Det kommer krävas otroligt stora resurser. Du klarar sannolikt inte av att överblicka detta. Känner sig folk dessutom övervakade som kommer de som k vart fall inte är direkt korkade undvika att exponera sig på nätet. Med andra ord ingen garanti för att liknade attacker inte sker.

Mördaren i det här fallet tror jag är korkad nog att exponera sig.

Inte alla omöjligt att göra. Går ju att övervaka terrorister och pedofiler. Handlar om politisk vilja.
Citera
2026-08-22, 17:50
Medlem
Citat:
Mördaren i det här fallet tror jag är korkad nog att exponera sig.

Inte alla omöjligt att göra. Går ju att övervaka terrorister och pedofiler. Handlar om politisk vilja.

Handlar också om skattebetalarnas vill betala. Lätt att kontroll bara blir kostsam och falsk trygghet.
Citera
2026-08-22, 17:54
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Ja, jag börjar tänka i de banorna också. Då har vi alla fall säkrat skolbarnen. Gärningsmännen kommer dock då att byta brottsplats till butiksgallerior och liknande.

Hellre det och att några pensionärer stryker med. Än att det sker mest bara uti skolor.

Men, jag tycker fortfarande man inte behöver slå knut på sig själv och stänga in sig själv såhär.
Det är bättre att slå knut på andra och kapa linan ifrån oss och till Ryssland och sen Ungern.
Senast redigerad av TedGaandie 2026-08-22 kl. 17:58.
Citera
2026-08-22, 18:05
Medlem
Straminskys avatar
Mobbning i skolorna verkar vara en återkommande ingrediens.

Men eftersom skolor inte hålls ansvariga så kan det fortsätta år efter år, vilket i sin tur leder till återkommande skolmassakrar.
Citera
2026-08-22, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Hellre det och att några pensionärer stryker med. Än att det sker mest bara uti skolor.

Men, jag tycker fortfarande man inte behöver slå knut på sig själv och stänga in sig själv såhär.
Det är bättre att slå knut på andra och kapa linan ifrån oss och till Ryssland och sen Ungern.

På shoppingcenter finns ofta väktare som kan stoppa åtminstone knivvåld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in