2026-08-21, 20:47
Avslutad
Undrade under 2024 om jag kunde vara månadsgivare och gav sig inte då dom sa att det inte ens hade kostat vad en pizza gör. Lämpligt sätt att försöka värva pontentiella månadsgivare till välgörenhet på?
Citera
2026-08-21, 20:50
Medlem
De jämförde alltså kostnaden med något vardagligt som de flesta har en intuitiv prisuppfattning om. Psykologiskt ganska elementär säljteknik.

Men jag förstår att pizzareferensen måste ha varit en omskakande upplevelse om den fortfarande bearbetas två år senare.
Citera
2026-08-21, 20:52
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollarna
Undrade under 2024 om jag kunde vara månadsgivare och gav sig inte då dom sa att det inte ens hade kostat vad en pizza gör. Lämpligt sätt att försöka värva pontentiella månadsgivare till välgörenhet på?

Varning för denna organisation om du som jag trodde att de bara hjälper i krig, kriser och svält. De är dessutom politiskt aktiva för att öka Sveriges migrationsnivåer. Vi ser det nu i Göteborg, de är en av organisationerna bakom en migrationsdemonstration kommande helg:

EDIT: https://www.mittskifte.org/events/goteborg-demonstration-for-en-human-migrationspolitik
Senast redigerad av TheJesuit 2026-08-21 kl. 20:58.
Citera
2026-08-21, 21:00
Medlem
Sqrbankens avatar
Inget någon försöker sälja över luren på dig ska du köpa. Enkel grundregel.

Ta för vana att inte ens svara på ett okänt nummer utan låt det ringa ut och googla skiten + block. Och nej, du behöver inte må psykiskt dåligt för att tacka nej till genomkorrumperade RK. Herregud, googla Veronica Palm (frånvarande men aktivt högavlönat sossesvin i denna svinstia).

Enda gången man är tvungen att svara oå ett okänt nummer är från exempelvis vården som ska ringa upp men de brukar föra sig med ett "riktigt nummer" eller ett dolt sådant och det inte minst på ett förannonserat datum och ett ungefärligt klockslag.
Citera
2026-08-21, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
En mycket bra regel faktiskt. Om en produkt är så oduglig att företaget måste betala nån för att ringa och desperat försöka övertala mig om att köpa skiten, då är det 100% garanterat inget jag behöver.
Citera
2026-08-21, 21:32
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
En mycket bra regel faktiskt. Om en produkt är så oduglig att företaget måste betala nån för att ringa och desperat försöka övertala mig om att köpa skiten, då är det 100% garanterat inget jag behöver.

Bra utvecklat! Framförallt är det viktigt att lära äldre generationer detta, ens arma mor/far eller ens far- och morföräldrar. De kommer från en tid då anständighet och tillit fortfarande var en grej, där ett brott mot detta var förenat med skam (vallades naturligt ut på sociokulturella grunder) vilket inte gäller längre.
Citera
2026-08-22, 03:30
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Kan bara instämma. Ett rimligt förhållningssätt som sparar myclet pengar.

Somliga köper allt säljare ringer och erbjuder.
Citera
2026-08-22, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollarna
Var väl Bengt Westerberg som var ordförande med månadslön på två miljoner. Då måste det in pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in