2026-08-23, 14:28
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Jamie? ’Hen’? Med näsring? Och flatafrisyr?
Hur kan ’hen’ ha svårt att få jobb? Som inte ’orkar’ ta i lite extra?
Obegripligt.

Här krävs fokusgrupper, terapi och stora ingrepp från HR.

Snarare öppna Beckomberga.

Citat:
Ursprungligen postat av Fatiguewar
Vidrigt att se. En fet kärring med rakat hår och näsring som bölar om stress efter ha jobbat i en livsmedelsbutik? Ett jobb en normal 13 åring klarar.

Varför erkänner hon inte bara att hon vill ligga hemma och fisa för 11400kr i månaden?

Varva ligga hemma och fisa med att "stå på barrikaden" och skrika på konservativa, nationalistiska, heterosexuella, kristna, högern. När jag ser sådana här människor och hör "ursäkterna" tycker jag nog att man borde införa fattighusen igen. En sådan här SKA inte kunna ha egen lägenhet, pengar till mat, mobil, TV, dator och ett relativt sett högt existensminimum på skattebetalarnas bekostnad.

Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Hur många har heltid inom handeln? Det är inte så många.
Om man dessutom inte orkar med heltid eller ens ett deltidsarbete, vad är problemet då med att hon inte får heltid?

Utseendemässigt så har jag en hel del fördomar.
Blir man sjukskriven för stress trots att man är arbetslös, barnlös(?) och ung, ja då kanske man skall arbeta med sig själv istället för att klaga över att man inte hittar ett arbete.
Terapi kanske vore något?

Precis. Hur man gör sig själv icke anställningsbar utan att ens öppna käften.
Citera
2026-08-24, 12:21
Medlem
Skiter faktiskt i hur folk ser ut när de jobbar någonstans, så länge de faktiskt kan vad de sysslar med. Visst är det nog knepigare att få jobb om man ser ut så, i vart fall serviceyrken.

Jag kan tänka mig att hon inte fått några pass pga hennes oförmåga att ens jobba deltid. Låter inte som en anställd man vill ha i sin verksamhet, och chefen var nog överlycklig när hon valde att säga upp sin ordinarie anställning och gå till intermittent.
Citera
2026-08-24, 17:09
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Denna artikel i tidningen Arbetet är verkligen hur kul som helst. https://arbetet.se/2026/08/20/jamie-27-far-inga-arbetspass-katten-ger-mig-anledning-att-ga-upp-pa-morgonen/ Jaimie älskar att jobba i butik. Jaha-jaså säger jag, ser man ut så och har utspökat sig på det viset så kan jag mycket väl fatta att det är extremt svårt att få ett butiksjobb eller säljjobb där man möter kund öga mot öga.

Visst bryr jag mig inte jättemycket om hur folk ser ut, men jag vill fan inte bli betjänad av någon som i sitt rena utseende bara skriker vänster och politiska ställningstaganden.

Helt otroligt nog fick hon ett jobb på Willys med 80%, men hon "orkade" inte och chefen sa att hon i så fall kan bli behovsanställd, vilket hon gick med på, men hon har inte fått ett enda pass sen dess. Ja, hur kommer det sig

Så, vad anser ni, kan man spöka ut sig hur som helst och tro att man kan få ett butiksjobb? Knappast säger jag.

Nej det kan man inte, jag vet en som jobbar på ett äldreboende med både piercingar å tatueringar i ansiktet, han är vikarie. Jag undrar hur ofta han blir inringd till jobbet.
Citera
2026-08-25, 12:49
Medlem
ImStillCutes avatar
Att hon har en skrotlåda i fejjan må så vara men ohygieniskt är det.
Tvätta gamla kärring och gubbar i arselet funkar nog men inte att hantera kött mm.

Hens självpåtagna offerkofta är långt bort från de politiska drömmar hon uppenbarligen har.
Kommunismen står inte för att vissa ska sitta hemma och virka och spela dataspel, dem
drog man ut i skogen och sköt för 109 år sen i Ryssland.
Av någon anledning anser personer som är upplysta i den kommunistiska läran och som ser
ner på oss o-upplysta, att just dom behöver inte jobba eftersom dom är upptagna med att
frälsa oss andra.
Däremot går det alldeles utmärkt att leva på de pengar vi ofrälse drar in.
Citera
2026-08-27, 03:39
Medlem
Onanikrems avatar
Skulle den där sitta i kassan på Ica eller Coop skulle jag byta butik och aldrig mer gå dit igen.
Citera
2026-08-27, 04:02
Medlem
talcsofts avatar
Hon kan arbetsträna på det lokala röda korset. Där står det alltid ett konstverk i kassan och knappar sakta in 50 kr för kopparna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in