Citat:
Ursprungligen postat av
unitrequired-001
Vi har gett lite för mycket "frihet" att se ut som man vill med tatueringar, näsringar, kläder osv utan att förstå och inge vilken typ av signal detta i slutändan ger andra. Vi människor dömmer folk väldigt snabbt vid första intryck, det är mänskligt helt enkelt.
Men det gör att inga regler finns kvar. Tycker man ser det med kläder där "old money" är stort på TikTok/YTshorts. Men det är egentligen bara klassiska kläder för män som, chinos, kostymbyxor, OCBD och half-zip tröjor eller blazers...
Jag själv fick "återupptäcka" detta, bara ren tur att jag aldrig tex tatuerade mig när jag var 18 år, hade ångrat det nu med råge.
Sen ja, i artiklen är det lite uppenbart vad problemet är men ingen vågar säga det rakt ut till personen personligen samt hur detta ska åtgärdas. Men vissa skulle behöva vägledning.
Du har rätt i att problemet är uppenbart men ingen vågar säga det rakt ut.
Någon behöver hjälpa eller lära upp chefen så att den förstår sitt ansvar i att leda och fördela arbetet för att nå verksamhetens mål.
Om chefen inte förstår sin roll blir det svårt att utföra ett bra arbete. Bristande ledarskap leder som oftast till oklara mål, låg motivation och stress.
Hela arbetsgruppen och verksamheten blir drabbad av ett klandervärt ledarskap.