2026-09-26, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
En frågeställning jag har ställt mig själva. Varför klarar inte Outlook av detta?

Jag blockerar spam. Kommer likväl till min skräpkorg fast att det ska skickas direkt till papperskorgen.
Jag har blockerat flera ord och att mail innehållande dessa ord ska skickas direkt till papperskorgen. Detta klarar inte Microsoft av.

Om jag inte hade haft en personlig mail (ex: namn.namnsson@hotmail.se) hade jag gått över till Gmail direkt.
Varför bryr du dej om vad som ligger i din skräpkorg? Det är ju något man aldrig tittar i.
Citera
2026-09-26, 00:31
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Varför bryr du dej om vad som ligger i din skräpkorg? Det är ju något man aldrig tittar i.

Jag vet. Tvångtankar..
Citera
2026-09-26, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Tycker det är märkligt att man inte kan stoppa skräpet. Jag lägger det på block men samma mail kommer tillbaka. Jag lista den med rödflagga men det hjälper inte.

Hur kommer det säg att microsoft inte kan stoppa det?

Kör Thunderbird, den är duktig på att stoppa spam.
Citera
2026-09-26, 08:43
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne26
Kör Thunderbird, den är duktig på att stoppa spam.
Är väl ändå SpamAssassin som är duktig, inte Thunderbird – som använder SpamAssassin.
Citera
2026-09-26, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Är väl ändå SpamAssassin som är duktig, inte Thunderbird – som använder SpamAssassin.

Thunderbird duktig på spamklassa mail, sedan kan mailoperatören kör någon form av någon form som filtera sin tur är SpamAssassin.
Citera
2026-09-26, 09:15
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne26
Thunderbird duktig på spamklassa mail, sedan kan mailoperatören kör någon form av någon form som filtera sin tur är SpamAssassin.
Nä, det är ett plugin till Thunderbird som finns native vid install.

https://www.google.com/search?q=thunderbird+spamassassin&oq=thunderbird+s pamasssa

Den kan använda befintliga headers. Men den kan också lära sig spam ju mer som markeras spam.

Edit: Vilket är precis vad du skrev. sorry..
Senast redigerad av The Crash 2026-09-26 kl. 09:34.
Citera
2026-09-26, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Nä, det är ett plugin till Thunderbird som finns native vid install.

https://www.google.com/search?q=thunderbird+spamassassin&oq=thunderbird+s pamasssa

Den kan använda befintliga headers. Men den kan också lära sig spam ju mer som markeras spam.

Edit: Vilket är precis vad du skrev. sorry..

Inget som jag kör! Thunderbird rensa dukitg ändå.
Citera
2026-09-26, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
En frågeställning jag har ställt mig själva. Varför klarar inte Outlook av detta?

Jag blockerar spam. Kommer likväl till min skräpkorg fast att det ska skickas direkt till papperskorgen.
Jag har blockerat flera ord och att mail innehållande dessa ord ska skickas direkt till papperskorgen. Detta klarar inte Microsoft av.

Om jag inte hade haft en personlig mail (ex: namn.namnsson@hotmail.se) hade jag gått över till Gmail direkt.

Studera länkarna jag postade i inlägg #10 i denna tråd. Det kan vara så att nyckelorden i spammen innehåller "osynliga" specialtecken, som gör att de slinker igenom ett filter som du har satt enbart utgående från de synliga tecknen i orden i fråga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in