2026-08-21, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vad tycker ni om vallöftet från Simona Mohamsson?

https://www.sverigesradio.se/artikel/l-oppet-langre-pa-krogar-i-hela-landet

Nej!
Detta är inte bra och det kommer bara att sluta med mer fylleri. Sedan ska folk också kunna komma hem säkert.
Men där emot tycker jag det borde ses över hur folk kan klaga på restauranger, pubar osv. tämligen centralt och att det är bara typ 2-3 pers och deras ihålliga klagande som kan få en hel rörelse att lägga ner.
Att det har blivit så är helt enkelt för att man har accepterat det och där med har det spridit sig, så man kan gnälla på exakt allt och få det nerlagt.
Bodde för ett antal år sedan i en ort där man först klagade på en pub som fick allt kortare serveringstider, innan de till slut bara gav upp och flyttade för att det inte var lönsamt.
Sedan klagade man på en kiosk för att det var mycket biltrafik, så de blev tvungna att flytta långt ut i buschen, där omsättning blev nästan obefintligt mot tidigare pga ett lugnt, men hopplöst läge,
Och faktiskt klagades det på massa annat, så till slut blev princip allt nerlagt genom klagomål.
Kan ni gissa på vad det sedan började klagas på
-"..Här händer ingenting!"
Citera
2026-08-21, 21:43
Medlem
Tranquility Bass avatar
Är väl enda sättet att få folk att rösta på L, de måste vara gravt onyktra.
Citera
2026-08-21, 21:45
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Bor i ett hyffsat restaurangtätt område och här är jag tämligen övertygad om att ingen vill ha senare öppettider. Men ligger krogen/klubben där ingen störs så är det väl skit samma, då är det väl bara att köra på.

Flytta då?
Citera
2026-08-21, 21:50
Medlem
Knotknets avatar
Det ska bli spännande o se om ett parti som får 1,3 % i riksdagsvalet får igenom sina förslag.
Citera
2026-08-22, 08:33
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Flytta då?

Känns det rimligt tycker du?

Har för övrigt en bar i en bit bort som jag tror har öppet till tre, och även om de har dörren stängd så kommer det och går folk och råkar jag vara vaken på natten så hör jag musiken. Vet att en del som bor i den direkta närheten ligger i fejd med krogen. Som sagt, ligger krogen där ingen bor så kör, men man kan inte försämra livskvaliteten för alla som bor i krogtäta områden bara för att tokiga liberaler och finniga ungdomar vill kunna festa 24/7.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in