Den ena varningen accepterar jag eftersom jag ställde en fråga än en gång eftersom jag inte hade fått något svar.
Men varför tre varningar när jag kritiserade Ryssland?
Ryssland använder i stället för öppna massmobiliseringar alltmer brutala metoder och direkta tvångsrekryteringar för att fylla leden i anfallskriget mot Ukraina. Män frihetsberövas, misshandlas och pressas under våld och hot att skriva på militärkontrakt, då de ekonomiska lockelserna och bonusarna inte längre räcker till.Metoder för tvångsrekryteringKidnappningar och godtyckliga frihetsberövanden:
Män förs bort från gator eller lokaler och tvingas fysiskt skriva på avtal med krigsmakten.Våld och utpressning: Myndigheter och rekryterare använder misshandel och direkta hot för att bryta ner motståndet hos dem som vägrar ta värvning.Fångar och utsatta grupper:
Fångar från ryska anstalter tvångsrekryteras direkt av militären, och tidigt har ett oproportionerligt stort tryck lagts på etniska minoriteter och urfolk i fattigare regioner.Minskade incitament: När de finansiella bonusarna för att anmäla sig frivilligt har krympt, har den ryska staten gått över till öppna tvångsåtgärder på flera håll. /AI
Så du tror inte att Puttefnasken i dassriket tar till tvångsrekrytering om c:a 30 000 ryska soldater dör varje månad? Tror du att han är så vänligt sinnad att han inte vill skicka ofrivilliga till köttkvarnen? Låter det troligt?