2026-08-20, 15:54
Medlem
"Vid klockan 05.20 larmades räddningstjänsten till en villabrand utanför Vara i Västergötland.
Räddningstjänsten uppger att villan är ”helt övertänd” och att taket har rasat in.
Vid klockan 8 pågår fortfarande släckningsarbetet.
– Vi är fortfarande kvar och arbetar på plats. Villan är totalförstörd, säger Malin Björkqvist hos räddningstjänsten."

Någon som vet något?
Citera
2026-08-20, 15:55
Medlem
pixiewings avatar
Ja mycket märklig historia.
Undrar om det fanns en tidigare känd hotbild mot vederbörande?
Citera
2026-08-20, 16:13
Medlem
Dr.fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterpop
"Vid klockan 05.20 larmades räddningstjänsten till en villabrand utanför Vara i Västergötland.
Räddningstjänsten uppger att villan är ”helt övertänd” och att taket har rasat in.
Vid klockan 8 pågår fortfarande släckningsarbetet.
– Vi är fortfarande kvar och arbetar på plats. Villan är totalförstörd, säger Malin Björkqvist hos räddningstjänsten."

Någon som vet något?
Vart finner du att det är en misstänkt mordbrand, och varför länkar du inte till någon artikel eller något?
Citera
2026-08-20, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.fisk
Vart finner du att det är en misstänkt mordbrand, och varför länkar du inte till någon artikel eller något?

Sorry..

https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/kraftig-brand-villa-totalforstord.71e8db41-8854-4fb1-a068-094a949048d1
Citera
2026-08-20, 16:22
Medlem
En gubbe 65 död, 60årig gubbe anhållen skäligen
Citera
2026-08-20, 16:27
Medlem
pixiewings avatar
https://www.sverigesradio.se/artikel/man-anhallen-for-mordbrand-villa-brann-ner

"Mänskliga kvarlevor har hittats efter villabranden i Vara under onsdagsmorgonen, meddelar nu polisen. Kroppen är ännu inte identifierad men tros tillhöra en man i 65-årsåldern.

En man i 60-årsåldern sitter fortsatt anhållen, skäligen misstänkt för mordbrand.

Brandorsaken är fortfarande oklar och platsen avspärrad i väntan på att en teknisk undersökning skall kunna genomföras."
Citera
2026-08-20, 16:39
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad.
/ Moderator
Citera
2026-08-20, 17:08
Medlem
Intressant... Husägaren är P*tr*k E*ler**on (fd sambo till Lo**a Eng*erg), är de han som är anhållen då, antar jag...? Spekulationerna flödar såklart... Han är väldigt glad i sprit. Va han skyldig nån pengar..? Fyllebråk som gick snett? Jag hoppas han räddade sin katt ur elden iaf...
Citera
2026-08-20, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flagpot
Intressant... Husägaren är P*tr*k E*ler**on (fd sambo till Lo**a Eng*erg), är de han som är anhållen då, antar jag...? Spekulationerna flödar såklart... Han är väldigt glad i sprit. Va han skyldig nån pengar..? Fyllebråk som gick snett? Jag hoppas han räddade sin katt ur elden iaf...
Men menar du att det är musikproducenten? Att han är anhållen?
Citera
2026-08-20, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterpop
Men menar du att det är musikproducenten? Att han är anhållen?

OM det är husägaren som är anhållen så är det han ja!
Citera
2026-08-20, 23:02
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flagpot

P*tr*k kan ju vara den som blev innebränd också...

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/villabrand-i-vara
Citera
2026-08-20, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
P*tr*k kan ju vara den som blev innebränd också...

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/villabrand-i-vara

Nope, husägaren tog sig ut o larmade. P*tr*k är husets ägare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in