Citat:
Ursprungligen postat av
Dumdryg
Håller med att DIF borde ha gjort en bättre bakgrundskoll om de inte visste att han vårdades på rättspsyk. Men DIF agerade och stängde av afrikanen direkt efter de tagit del av videon.
Jag tänker snarare att de var helt ointresserade av att en av deras tränare för ungdomar helt öppet grovt mordhotar politiker på nätet och att de agerar först när artiklarna dök upp i friatider och samnytt. DÅ stängde de av honom, innan dess not so much. Frågan är om hans anställning upphört eller om han får en time out tills allt lagt sig och sedan är välkommen tillbaka? Jag gissar på det senare.
Dessutom, viss skillnad på att anonymt på FB slänga ur sig de borde skjutas jämfört med att vara dömd för grova våldsbrott och ha youtubefilmer om hur man ska mörda GK på samma sätt som OP och sedan mala på med mordhoten.
Tycker även Timbuktus "låt" där han ville slå JÅ gul och blå och hänga honom i flaggstången är långt över gränsen enligt dagens lagar. jag förstår att han klarar sig undan fängelse och böter eftersom han är icke-svensk och hatar SD men hur rättsväsendet i lagtexten kan släppa det förstår jag inte. Dan Park fick fängelse för en tavla och staten eldade dessutom upp konstverket. Det är ingen demokrati med allas lika värde vi lever i, i Sverige inte. Tre länder fängslar journalister - Ryssland, Vitryssland och Sverige. Jag utgår från att Ukraina gör det också, så fyra länder då. Fin skara Sverige hamnat i.