2026-08-20, 10:09
Medlem
Dumdrygs avatar
Hittade ingen tråd om detta. Det är alltså en afrikansk fd tungviktsboxare som sitter på Youtube och mordhotar Kasselstrand och Åkesson och säger att man borde göra en "Olof Palme" och nu har DIF beslutat att han får sluta som boxningstränare.

Citat:
I Youtubeklippet hotade Aldo Colliander gång på gång att mörda Kasselstrand och ge honom samma behandling som Olof Palme.

Citat:
Colliander och en annan invandrare diskuterade även hur de ska ta över Sverige och vad de vill göra med svenska kvinnor och flickor:

– Vi ska buzza era brudar, vi ska buzza era döttrar. Vet du vad vi ska göra? Vad vi ska göra, fattar du? Vi är här för att stanna. Fattar du? Vi ska ta era fruar ifrån er. Vi har tagit över ert land, mannen. Vi ska islamifiera, vi ska sprida islam runt hela Sverige. Vi ska sprida våra spermier i era döttrar.

Citat:
Aldo Colliander boxades tidigare professionellt i tungvikt. Stockholms tingsrätt dömde honom 2009 till rättspsykiatrisk vård för flera brott, däribland grov kvinnofridskränkning, misshandel och olaga hot.

https://www.friatider.se/dif-stanger-av-tranare-som-hotade-kasselstrand
Citera
2026-08-20, 10:16
Medlem
OlofJohanssonSvins avatar
Man borde inleda alla TV-sända politikerdebatter inför valet med att diskutera denna nyheten.
Citera
2026-08-20, 10:18
Medlem
Dumdrygs avatar
AfS la ut hela videon på X. Finns längre ner i artikeln:

https://www.friatider.se/dif-tranare-mordhotar-kasselstrand-ansvarige-ledaren-och

Videon på X:
https://x.com/AFS_riks/status/2089815568257839567?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E2089815568257839567%7Ctwgr% 5E8f2c0cbebaaf9a7212658acfcd10f9eb820d30d2%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.friatider.se%2Fdi f-tranare-mordhotar-kasselstrand-ansvarige-ledaren-och
Citera
2026-08-20, 10:22
Medlem
RudyardKiplings avatar
Vidare i artikeln:

Citat:
Därefter fortsätter Colliander under en längre tid att prata om hur han vill mörda Gustav Kasselstrand, och de grova hoten varvas med floskulösa PK-utfall mot "hateretorik" och liknande.

AFS har lagt upp en video med ett inspelat telefonsamtal med Henrik Bromfält, som är ansvarig ledare, supervisor och kontaktperson på Djurgårdens IF Boxning. Han tillfrågas om Aldo Collianders kommentarer.

– Det har jag aldrig sett, det vet jag inte vad det är, svarar han bara.

När uppringaren understryker att det rör sig om en DIF-tränare som sprider olaga hot och att materialet ligger öppet på Youtube utbrister Bromfält.

– Ja... och?

Citat:
Bromfält vägrar också att ta del av materialet. Uppringaren erbjuder sig själv att skicka länken med videon till DIF-ledaren.

– Nej nej nej nej! Jag vill inte, svarar Henrik Bromfält.

Att ha en anställd som fortfarande tvångsvårdas på rättspsyk och har restriktioner säger sådana här saker och ansvarig ledare bara rycker på axlarna säger väldigt mycket. Att han inte ens vill ta del av uppgifterna säger resten. Idioten Bromfält kan omöjligt få sitta kvar. Under de förutsättningar som råder borde han definitivt varit intresserad av materialet. Att han, om det nu är han, agerar först efter alternativ medias artiklar räcker inte.

Jag håller med Gustav. Deportera afrikanen till sitt naturliga habitat.
Citera
2026-08-20, 10:30
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vidare i artikeln:

Att ha en anställd som fortfarande tvångsvårdas på rättspsyk och har restriktioner säger sådana här saker och ansvarig ledare bara rycker på axlarna säger väldigt mycket. Att han inte ens vill ta del av uppgifterna säger resten. Idioten Bromfält kan omöjligt få sitta kvar. Under de förutsättningar som råder borde han definitivt varit intresserad av materialet. Att han, om det nu är han, agerar först efter alternativ medias artiklar räcker inte.

Jag håller med Gustav. Deportera afrikanen till sitt naturliga habitat.

Håller med att DIF borde ha gjort en bättre bakgrundskoll om de inte visste att han vårdades på rättspsyk. Men DIF agerade och stängde av afrikanen direkt efter de tagit del av videon.
Citera
2026-08-20, 10:38
Medlem
Dumdrygs avatar
Här är en längre artikel om Aldos comeback som boxare och hans tidigare brott. Frågan är om det blir så mycket mer boxning efter det här utspelet.

Citat:
Aldo Colliander tillbaka i svensk boxning: ”Sonat mitt straff”

https://www.expressen.se/sport/boxning/aldo-colliander-tillbaka-i-svensk-boxning-sonat-mitt-straff-/
Citera
2026-08-20, 10:44
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Håller med att DIF borde ha gjort en bättre bakgrundskoll om de inte visste att han vårdades på rättspsyk. Men DIF agerade och stängde av afrikanen direkt efter de tagit del av videon.

Jag tänker snarare att de var helt ointresserade av att en av deras tränare för ungdomar helt öppet grovt mordhotar politiker på nätet och att de agerar först när artiklarna dök upp i friatider och samnytt. DÅ stängde de av honom, innan dess not so much. Frågan är om hans anställning upphört eller om han får en time out tills allt lagt sig och sedan är välkommen tillbaka? Jag gissar på det senare.

Dessutom, viss skillnad på att anonymt på FB slänga ur sig de borde skjutas jämfört med att vara dömd för grova våldsbrott och ha youtubefilmer om hur man ska mörda GK på samma sätt som OP och sedan mala på med mordhoten.

Tycker även Timbuktus "låt" där han ville slå JÅ gul och blå och hänga honom i flaggstången är långt över gränsen enligt dagens lagar. jag förstår att han klarar sig undan fängelse och böter eftersom han är icke-svensk och hatar SD men hur rättsväsendet i lagtexten kan släppa det förstår jag inte. Dan Park fick fängelse för en tavla och staten eldade dessutom upp konstverket. Det är ingen demokrati med allas lika värde vi lever i, i Sverige inte. Tre länder fängslar journalister - Ryssland, Vitryssland och Sverige. Jag utgår från att Ukraina gör det också, så fyra länder då. Fin skara Sverige hamnat i.
Citera
2026-08-20, 10:47
Medlem
SmartSkalles avatar
Fanskapet måste skickas tillbaks till djungeln han kom från, ut med den multikriminella galningen till sitt skithål i Afrika.
Citera
2026-08-20, 10:55
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag tänker snarare att de var helt ointresserade av att en av deras tränare för ungdomar helt öppet grovt mordhotar politiker på nätet och att de agerar först när artiklarna dök upp i friatider och samnytt. DÅ stängde de av honom, innan dess not so much. Frågan är om hans anställning upphört eller om han får en time out tills allt lagt sig och sedan är välkommen tillbaka? Jag gissar på det senare.

Dessutom, viss skillnad på att anonymt på FB slänga ur sig de borde skjutas jämfört med att vara dömd för grova våldsbrott och ha youtubefilmer om hur man ska mörda GK på samma sätt som OP och sedan mala på med mordhoten.

Tycker även Timbuktus "låt" där han ville slå JÅ gul och blå och hänga honom i flaggstången är långt över gränsen enligt dagens lagar. jag förstår att han klarar sig undan fängelse och böter eftersom han är icke-svensk och hatar SD men hur rättsväsendet i lagtexten kan släppa det förstår jag inte. Dan Park fick fängelse för en tavla och staten eldade dessutom upp konstverket. Det är ingen demokrati med allas lika värde vi lever i, i Sverige inte. Tre länder fängslar journalister - Ryssland, Vitryssland och Sverige. Jag utgår från att Ukraina gör det också, så fyra länder då. Fin skara Sverige hamnat i.

Tar tillbaka det där att DIF borde gjort bakgrundskoll. Visste inte att han varit en sån känd proffsboxare i Sverige. Självklart har DIF vetat att han vårdades på rättspsyk.
Citera
2026-08-20, 11:22
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Hittade ingen tråd om detta. Det är alltså en afrikansk fd tungviktsboxare som sitter på Youtube och mordhotar Kasselstrand och Åkesson och säger att man borde göra en "Olof Palme" och nu har DIF beslutat att han får sluta som boxningstränare.

https://www.friatider.se/dif-stanger-av-tranare-som-hotade-kasselstrand

För oss som inte pratar som de från ghettot, som utlänningar eller är WT; vad betyder "buzza"?
Citera
2026-08-20, 11:22
Medlem
Lumbagos avatar
Kasselstrand har nu gjort en polisanmälan:
Citat:
Polisanmälan är nu upprättad.

Måste passa på och ge polisen beröm. Först och främst var väntetiden till 114 14 några minuter (tidigare år har det ofta varit flera timmar).

Handläggare tog emot anmälan direkt, stämde av med förundersökningsledare på plats, ringde upp efter en timme med ett nedskrivet förhörsprotokoll som lästes upp för mig varpå jag godkände det.

Anmälan läggs i polisens särskilda händelse för brott som skett i samband med valet. Det kommer sannolikt utredas av särskild demokratibrottsenhet.

Jag angav även Jimmie Åkesson som målsägande i fallet eftersom hot riktas också mot honom.
https://x.com/gustavkassel/status/2090359439408746698
Citera
2026-08-20, 11:24
Medlem
Jag är förvånad över att han fick kicken och att han backade från sina uttalanden. Det är uppenbarligen inte början av 10-talet längre.

Det är dock en större mängd om inte alla utlänningar som tycker detta om svenskar, de är bara bättre på att dölja det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in