2026-08-20, 05:55
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Den 19/8 kanske vid 20-tidwn var det ett stort polispådrag utanför en mycket liten ”guldbutik” skyltad som Abo Belals Guld (firmanamn i offentliga register Abobilals Guld). Sex polisbilar på rad när jag gick förbi, inklusive en radiobil, en medelålders manlig småtjockis från Mellanöstern blev anhållen. Full gas på ljus i butiken igår, samma sak (men tomt på folk) nu när jag var på väg till jobbet, plus en vakthavande polisbil på tomgång. Någon som vet något mer?
Citera
2026-08-20, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Den 19/8 kanske vid 20-tidwn var det ett stort polispådrag utanför en mycket liten ”guldbutik” skyltad som Abo Belals Guld (firmanamn i offentliga register Abobilals Guld). Sex polisbilar på rad när jag gick förbi, inklusive en polis radiobil, medelålders manlig småtjockis från Mellanöstern blev anhållen. Full gas på ljus ii butiken igår och samma sak (men tomt på folk) nu när jag var på väg till jobbet, plus en vakthavande polisbil på tomgång. Någon som vet något mer?
Hittar ingen artikel om det, men ganska färskt. Butiken stänger kl. 18 så märkligt att dem gripit någon vid 20. Medelålder manlig småtjockis kan vara ägaren eller sonen. Dem båda är korta och knubbiga. Sonen tvättade pengar åt kriminella förut och hade även ett spelberoende och spelade bort stora delar av pengarna som han skulle tvätta. Det slutade med att man klippte av ett finger på sonen och sålde sitt hus för att betala av sonens skuld
Citera
2026-08-20, 07:30
Medlem
bithaxs avatar
Har de köpt tandguld från judar?
Citera
2026-08-20, 08:01
Avstängd
Johan201s avatar
Hahaha tänka sig… vem hade kunnat ana det?
Citera
2026-08-20, 09:07
Medlem
StonedMonkeys avatar
Ingen källa = posta här

(FB) "Jag såg en polis" – Tråden om aktuella utryckningar och andra polisinsatser
Citera
2026-08-20, 09:11
Medlem
Cyborg2030s avatar
Det luktar penningtvätteri?
Citera
2026-08-20, 09:21
Medlem
cacas avatar
Eller så köper de stulet guld i parti och minut.
Citera
2026-08-20, 10:22
Medlem
immenhusens avatar
Vilken lågoddsare. Tar in och smälter ned/säljer vidare stöldgods internt, liksom säljer kattguld till ovetande externt. Bra att polisen har slagit till.

/AI
Citera
2026-08-20, 13:15
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Det luktar penningtvätteri?

No shit.

Aldrig skulle jag tänka mig att ”Abo Belals guld” sysslar med något sådant!
Riktigt legitim källa för guldtackor ju…
Senast redigerad av Johan201 2026-08-20 kl. 13:25.
Citera
2026-08-20, 15:54
Medlem
Eftersom moderatorn blir känslig när man bara postar en länk så postar jag nu en länk som beskriver gripandet UTANFÖR ABO BELAL.

https://www.sydsvenskan.se/malmo/flera-personer-gripna-for-aldringsbrott-i-lund/
Citera
2026-08-20, 16:40
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherskeeper
Eftersom moderatorn blir känslig när man bara postar en länk så postar jag nu en länk som beskriver gripandet UTANFÖR ABO BELAL.

https://www.sydsvenskan.se/malmo/flera-personer-gripna-for-aldringsbrott-i-lund/

Hade du velat köpa guldtackor hos Abo Belal? Var ärlig nu. Att kändisar runtom världen inte lockats dit än förblir ett mysterium.
Citera
2026-08-20, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherskeeper

Citat:
Under eftermiddagen och kvällen har polisen varit inne och genomfört undersökningar i en butikslokal på Möllevången, i närheten av platsen där de misstänkta greps.

Polisen larmades först under dagen om att en kvinna i 85-årsåldern i Lund blev uppringd av en person som påstod sig komma från en bank. Kort därefter fick hon besök av en ensam gärningsperson. Han fick med sig bankkort och smycken.

Såklart är butiken också inblandad, speciellt om det är smycken som stulits så förstår man att Abo inte har rent mjöl i guldpåsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in