Citat:
Ursprungligen postat av
Rhodez
I ett nyligen publicerat inslag på Riks föreslår Ludvig Aspling att ett krav borde införas på att man kan svenska eller engelska för att kunna vara inskriven som arbetssökande. Det framstår som praktiskt taget omöjligt att få ett jobb i Sverige om man inte kan vare sig svenska eller engelska. Är det då rimligt att man kan vara inskriven som arbetssökande om man inte lärt sig svenska? Detta gör ju att man kan leva på försörjningsstöd utan att i praktiken ha någon realistisk chans att få arbete. Borde vi införa en regel som gör det omöjligt att stå registrerad som arbetssökande utan att kunna vare sig svenska eller engelska?
Videon:
https://youtu.be/ppRKkMOt9MA?si=JGVEybSzPAojWwPc&t=1102
Vet inte hur det fungerar i dag, men jag kan tycka att man ska kunna ha krav på i alla fall gymnasiekompetens innan man får någon form av bidrag, undantag barnbidrag. Har man inte dessa kunskaper så får man studera tills man har dem. Under studierna ska man såklart få bidragen.
Vill man inte så kan man ta sin rygga och ge sig ut i skogen. Man kan överleva några månader på svamp, bär och rötter.
Jag har inget emot att betala skatt, men inte till folk som inte vill annat än att sitta och softa i sin soffa som soc (jag) har betalat.