Citat:
Ursprungligen postat av
StoreSvarte
Jag har hört exakt samma historia många gånger. Att börja bråka kommer bli en enorm psykisk påfrestning. Och vem vill jobba för en chef som beter sig så här? Vad finns det att vinna egentligen?
Det är viktigt att välja sina strider. TS är första mobboffret och det kommer bli fler. Mongolider startar bråk och konflikt med allihopa till slut. Vad är det för mening att jobba kvar där?
Jag säger inte att det inte blir drygt och jobbigt, det kan absolut vara rätt för en person att känna att det inte är värt besväret och söka sig vidare. Likaså premierar ju det ett negativt och möjligen rentav otillåtet beteende ifrån chefen, vilket ju bara ökar risken för att det fortsätter samtidigt som man kan trivas med arbetsplatsen i övrigt och vill vara kvar av den anledningen.
Lika lite som jag själv inte kan ställa mig och dampa på chef eller kollegor om hur jävla inkompetenta och värdelösa de är och säga att de duger knappt som utfyllnad på kontoret så kan inte en chef heller göra det, något jävla beteende borde man kunna förvänta sig ifrån chefer.
Men ja, det är säkert en kämpig grej att ta tag i, särskilt om företaget i stort direkt backar upp chefen (vilket inte gör det per automatik rätt) och jag kan förstå om en person säger att den orkar inte med processen och lägger ned, vilket så klart är sorgligt när en process i sig avskräcker en ifrån att hävda sin rätt (sådan en del skulle kalla systemfel). Men det har ju funnits chefer inom div. olika verksamheter som fått flytta på sig för div. oegenheter vilket inkluderar hur man behandlar sin personal man ansvarar för.