2026-08-19, 16:08
Medlem
DrDoaks avatar
Förut brukade man kunna gå in på mässor och få med sig tröjor (oftast t-shirt), mössor, kepsar och andra former av brukskläder som var praktiska att ha när man jobbade med kroppen. Detta var perfekt för oftast gick det hål i dessa och man behövde kanske byta ut dem efter ett år. Det var även en besparing att få dessa tröjor så att man slapp gå och köpa egna tröjor ifall man inte hade någon snäll chef som var generös med klädkontot (vilket tyvärr är många i dagens ekonomiska läge). Många företag köper bara det absolut nödvändiga till sina anställda som arbetsbyxor, jacka eller övertröja etc. men just någon lättare tunn tröja att ha när man arbetar inomhus är perfekt.

För företaget som ger bort tröjorna blir det bra reklam, då dessa tröjor ofta dyker upp även på gymmen, fritidsaktiviteter och annat. Jag ser det verkligen som en win-win. Särskilt om det är företag som har en distinkt färgkod och/eller logga som Milwaukee, Dewalt, Schneider m.fl. så blir ju exponeringen väldigt bra.

De senaste mässorna som jag har varit på bjuds det bara på pennor och broschyrer vilket känns lite fattigt. Man får leta länge efter någon som ger bort en tröja.

Handlar det om att det här är en reklamkostnad som många företag inte längre anser sig ha råd med?
Var ska man gå för att få tag på reklamtröjor?
Finns det företag som skickar tröjor på postorder om man ber dem? Vilka?
Citera
2026-08-19, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrDoak
Förut brukade man kunna gå in på mässor och få med sig tröjor (oftast t-shirt), mössor, kepsar och andra former av brukskläder som var praktiska att ha när man jobbade med kroppen. Detta var perfekt för oftast gick det hål i dessa och man behövde kanske byta ut dem efter ett år. Det var även en besparing att få dessa tröjor så att man slapp gå och köpa egna tröjor ifall man inte hade någon snäll chef som var generös med klädkontot (vilket tyvärr är många i dagens ekonomiska läge). Många företag köper bara det absolut nödvändiga till sina anställda som arbetsbyxor, jacka eller övertröja etc. men just någon lättare tunn tröja att ha när man arbetar inomhus är perfekt.

För företaget som ger bort tröjorna blir det bra reklam, då dessa tröjor ofta dyker upp även på gymmen, fritidsaktiviteter och annat. Jag ser det verkligen som en win-win. Särskilt om det är företag som har en distinkt färgkod och/eller logga som Milwaukee, Dewalt, Schneider m.fl. så blir ju exponeringen väldigt bra.

De senaste mässorna som jag har varit på bjuds det bara på pennor och broschyrer vilket känns lite fattigt. Man får leta länge efter någon som ger bort en tröja.

Handlar det om att det här är en reklamkostnad som många företag inte längre anser sig ha råd med?
Var ska man gå för att få tag på reklamtröjor?
Finns det företag som skickar tröjor på postorder om man ber dem? Vilka?

Bara gå på dom där mässdagarna så inser man att det inte går längre.
Det kommer ju människor som aldrig någonsin har handlat från en leverantör och ska ha tröjor till hela tjocka släkten.
Själv har jag sluta att gå för det kommer får många människor. 90% kommer bara för att äta, dricka och ha gratis grejer.
Citera
2026-08-19, 16:21
Medlem
Onanikrems avatar
Just för tillfället har du en massa valstugor utspridda på ditt torg. Någon tröja har jag inte fått men kepsar, energidryck, nyckelringar/band, vattenflaskor och godis finns att få. Sedan är väl frågan om man vill gå runt med en partikeps senare. Fick en SD energidryck, den ställde jag in i barskåpet då jag inte gillar energidryck, alltid retar den någon.
Citera
2026-08-19, 16:22
Medlem
Straminskys avatar
Av ren nyfikenhet vilka mässsor syftar ni på?
Citera
2026-08-19, 16:35
Medlem
bangarangas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Bara gå på dom där mässdagarna så inser man att det inte går längre.
Det kommer ju människor som aldrig någonsin har handlat från en leverantör och ska ha tröjor till hela tjocka släkten.
Själv har jag sluta att gå för det kommer får många människor. 90% kommer bara för att äta, dricka och ha gratis grejer.

Tröjorna ger man inte till kunder som belöning för att dom har handlat, utan man ger dem till vackra människor som blir bra reklampelare för ditt varumärke.

Får du ingen tröja så är det för att du inte är snygg helt enkelt.
Citera
2026-08-19, 16:53
Medlem
BombaySaphires avatar
Det har blivit för dyrt att dela ut gratis merch.

Minns även när radiokanalerna tävlade ut biljetter till diverse stora pop- och rockkonserter i Stockholm. Händer aldrig numera.
Citera
2026-08-19, 16:54
Medlem
J.Doessons avatar
Pennor, nyckelband och sånt har jag sett men aldrig en t-shirt.
Citera
2026-08-19, 17:29
Medlem
Kapitalistkalles avatar
För man når fler människor digitalt. Det är både enklare och billigare. Men träffar du på mig ska du få en keps.
Citera
2026-08-19, 17:34
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Just för tillfället har du en massa valstugor utspridda på ditt torg. Någon tröja har jag inte fått men kepsar, energidryck, nyckelringar/band, vattenflaskor och godis finns att få. Sedan är väl frågan om man vill gå runt med en partikeps senare. Fick en SD energidryck, den ställde jag in i barskåpet då jag inte gillar energidryck, alltid retar den någon.

Skulle du ha en Vänsterpartitröja på dig?
Jag tror att det skulle kännas obekvämt till och med om jag slaktade en vom-skjuten älg
Citera
2026-08-19, 17:41
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
Skulle du ha en Vänsterpartitröja på dig?
Jag tror att det skulle kännas obekvämt till och med om jag slaktade en vom-skjuten älg
Är inte så knusslig, hade sossarnas valtröja som sovtröja något år efter ett tidigare val till min särbos stora lycka Hon trodde jag blivit omvänd.
Var nog bara vi fackligt förtroendevalda som fick en sån tom då.
Citera
2026-08-19, 18:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
För man når fler människor digitalt. Det är både enklare och billigare. Men träffar du på mig ska du få en keps.

Exakt. För den kostnaden av en tshirt kan du nå många fler via nätet.

Företag är ju också mer oroliga idag hur deras varumärke syns. Vi tar bara som exempel. Dumpen haffar någon sedan har personen på sig en sådan där reklamtröja med företagets logga helt synligt. Sådant som också spelar in att det är ovanligt idag. Företag är mycket mer medvetna just på hur deras varumärke syns.
Citera
2026-08-19, 18:40
Medlem
deadfisheyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem

KD gav möjligheten att sätta läpparna mot Ebba Busch i form av en dryck. Inga gudfruktiga t-shirts, strumpor eller y-front dock.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in