Citat:
Ursprungligen postat av
andan0
Jag har precis, för tre veckor sedan adopterad en ettårig katthona från ett katthem som tidigare varit hemlös. Det jag har märkt under de tre veckorna är att hon sover ovanligt djupt för en katt, hon vaknar inte av oljud och blir väldigt förskräckt när man går fram och väcker henne; och att hon ofta rycker till/skakar i sömnen.
Idag låg hon och sov bredvid mig medans jag satt i soffan, och plötsligt börjar hon skaka igen. Hon andas även mycket konstigt, hon skrynklar ihop nosen och hennes andning låter som om hon snarkar. När jag ser och hör detta så försöker jag väcka henne genom att lyfta upp hennes huvud, men huvudet faller slappt tillbaka, som om hon vore avsvimmad eller tillochmed död.
Hon är dock inte död, utan jag konstaterar hennes andning och försöker återigen väcka henne, vilket denna gång lyckas. Efter hon vaknat är hon helt som vanligt igen.
Efter detta så ringer jag min kära mor som haft många katter genom åren, som säger att det låter som epilepsi. Vad gör man åt en katt med epilepsi? Är det dödligt, eller måste man tillochmed avliva henne? Jag är beredd att betala räkningar hos veterinären, bara hon får leva några år till.
Jag medicinerade en hund som hade epilepsi med CBD-olja. Lindrade en del, men ingen mirakelmedicin. Testa vettja. Ett par droppar under tungan ba.