2026-09-07, 15:39
Medlem
Har precis bokat en kryssning över jul/nyår.
Citera
2026-09-07, 17:46
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Jag slutade att jobba och blev CEO för mitt eget liv på heltid.
Citera
2026-09-08, 18:19
Medlem
Gubbens avatar
Gått ner i arbetstid. Jobbar 4 dagar i veckan. Lönen har jag egentligen inte brytt mig så mycket om. Får en hel del i aktieutdelning.
Citera
2026-09-09, 06:56
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag ger dricks 10-20% på restaurang.
Jag betalat alltid middagen för två på en dejt.
Jag bor extra fint mitt i stan.
Jag äter lunch på olika restauranger ute varje dag i veckan.
Köper lägenhet till mina barn.
I veckan köpte jag två dyraste biobiljetter 349 kr/st och beställde vin till filmen.

I övrigt nästan ingenting, inte fina kläder, konst, bil, inte första klass flyg, inte dyr mobil osv. Det är bara nyrika som behöver visa sig rika, vi som är födda i Danderyd bryr oss inte. Jag kan ha en trasig tröja på mig utan problem. Eller skriva på FB.

Egentligen förstör jag Sverige ekonomi. Om jag brände alla mina inkomster och värdestegringar på konsumtion, som de gör i USA, skulle BNP öka rejält. Jag skulle kunna hyra en villa för 200.000 i månaden som gav massor med skatteintäkter, men varför liksom.
Problemet är att du är efterbliven och inte fattar grundläggande ekonomi. Att du nu tror att du förstör Sverige för att du inte slösar ditt skit är efterblivet.

Hade du nu haft villa, hade du behövt värma upp den och den värmen(energin) hade kommit från den allmänna energi som drivit upp energipriserna för andra+industrin.

Bara för att man är i ackumuleringsfasen, förstör man verkligen inte ekonomin alls. Det är nästan diametralt tvärtom.
Citera
2026-09-09, 07:48
Medlem
Jag köper massor av starköl & cigg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här