2026-08-19, 12:00
Medlem
Idag vid 11 snåret stod polisbilar och avspärrningsband runt hela byggnaden. 2 synliga polisbilar med blåljus och rätt tydligt var verksamheten nedstängd och jag kunde se 3 olika civilbilar .

Är det ett bryt igen? Rån? Vad har hänt???
Citera
2026-08-19, 12:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perovice22
Idag vid 11 snåret stod polisbilar och avspärrningsband runt hela byggnaden. 2 synliga polisbilar med blåljus och rätt tydligt var verksamheten nedstängd och jag kunde se 3 olika civilbilar .

Är det ett bryt igen? Rån? Vad har hänt???
Inbrott:

Citat:
Det har hänt igen.

Butiken har drabbats av ännu en avancerad stöld.

– Min bedömning är att det rör sig om en professionell liga, säger Naturkompaniets vd Henrik Hoffman
https://www.allehanda.se/ornskoldsvik/ilskan-fran-vdn/
Citera
2026-08-19, 12:10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Rubrik justerad: datum tillagt.

/Moderator
Citera
2026-08-19, 12:19
Medlem
Vit-Brandbils avatar
De har en riktigt stor butik där och vet man vad man ska plocka så kan man snabbt komma upp i stora summor utan att prylarna är direkt tunga eller skrymmande.
Trist då jag brukar besöka butiken när jag har vägarna förbi och de är alltid hjälpsamma och trevliga där.

Nackdelen med naturkompaniet är att de är jävligt dyra, man kan ofta hitta samma varor mycket billigare på andra ställen.
Citera
2026-08-19, 12:52
Medlem
Bandriljaers avatar
Är det dunjackorna som precis kommit in på lager inför vintern som blivit stulna? Någon insider som sett leveranserna.
Citera
2026-08-19, 14:47
Medlem
Ingen av de dyrast jackorna har funnits i lager.
Det har även funnits ögon på fiskespön.
Fjällräven Men's Expedition Down Jacket har försvunnit ( mest troligt direkt efter leverans till varuhuset )

Funderar på om det är använt vacumsug på paketen denna gång?
Citera
2026-08-19, 16:22
Medlem
Samma visa varje år, är ju nästan som Gävlebocken
Citera
2026-08-20, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandriljaer
Är det dunjackorna som precis kommit in på lager inför vintern som blivit stulna? Någon insider som sett leveranserna.

Ja. Det är så. Man hade ej frontat dunjackorna i butik.
Lokalens skalskydd är hopplöst omodernt. Man har ej brytt sig om kameror eller larm.

Butiken har en ganska naiv inställning till dessa tillgrepp. Ser man dessa bryt som ngn sjuk PR ? 18-19-20 skedde tillgrepp varje år. Bygger man ej nytt på ny plats kommer detta fortsätta är min åsikt.
Citera
2026-08-27, 08:32
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perovice22
Ja. Det är så. Man hade ej frontat dunjackorna i butik.
Lokalens skalskydd är hopplöst omodernt. Man har ej brytt sig om kameror eller larm.

Butiken har en ganska naiv inställning till dessa tillgrepp. Ser man dessa bryt som ngn sjuk PR ? 18-19-20 skedde tillgrepp varje år. Bygger man ej nytt på ny plats kommer detta fortsätta är min åsikt.

Stod ju att övervakningsfilm finns inifrån butiken.

Spännande tillslag iaf. Polisen skriver att det är över 1 miljon i värde hittills, och då främst kläder.

Vad gör man med massor av märkeskläder för att få ut pengar för dem? Säljer utomlands?
Citera
2026-08-27, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Stod ju att övervakningsfilm finns inifrån butiken.

Spännande tillslag iaf. Polisen skriver att det är över 1 miljon i värde hittills, och då främst kläder.

Vad gör man med massor av märkeskläder för att få ut pengar för dem? Säljer utomlands?

Beror såklart vem som ligger bakom. Får en ganska stark känsla av att detta är en liga från öststaterna så plaggen lär väl dyka upp i olika butiker däromkring och tillhörande köp & sälj sidor som är aktuella där.
Citera
2026-08-28, 12:41
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyor
Beror såklart vem som ligger bakom. Får en ganska stark känsla av att detta är en liga från öststaterna så plaggen lär väl dyka upp i olika butiker däromkring och tillhörande köp & sälj sidor som är aktuella där.

Haglöfs lär vara poppis bland gängkriminella i Sverige. Duger inte Fjollröven åt dom?
Citera
2026-08-28, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Haglöfs lär vara poppis bland gängkriminella i Sverige. Duger inte Fjollröven åt dom?

Haglöfs ryggsäckar o jackor är väl klottrarnas standard utstyrsel sedan 80-talet?
Så det har blivit populärt bland förortsungarna numera? Brukar inte dom mest springa runt med en bögslunga och en guccikeps köpt på aliexpress?
Senast redigerad av Meyor 2026-08-28 kl. 13:24.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in