2026-09-01, 16:51
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Går fråmat. -3kg sedan start!

Fredag 28 augusti
Morgonvikt: 111.8kg

Söndag 30 augusti
Morgonvikt: 111.1kg

Känner mig mer hungrig än vad jag är van vid, men än så länge känns det inte särskilt svårt. Känns som att jag redan sover bättre och har bättre syresättning, men det kanske är placebo.
Snyggt jobbat, ett kilo i veckan är inga problem att gå ner om man har lite att ta av. Ett underskott på 1000 kalorier om dagen är ju lugnt om man har typ +35% fett. Om du är hungrig på kvällarna så kan jag rekommendera att äta en hel tomat med salt, eller ett hårdkokt ägg. Det mättar väldigt bra utifrån de låga kalorierna. En skiva kalkon funkar också. Sen kommer du ju får hålla emot när den långvariga hungern sätter in efter viktnedgången då din kropp vill tillbaka till sin set point. Det brukar väl ta 2-3 månader innan det försvinner men det fixar du säkert. Lycka till
Citera
2026-09-08, 18:24
Medlem
Roidberts avatar
Börjar känna mig mer hungrig nu. Blev att fuska lite och äta utöver den ranson jag tillåter mig själv 2 dagar sedan den senaste uppdateringen, men har förmodligen ändå legat på kaloriunderskott båda dagarna. Har dock blivit haschpundare nu, så det är svårt att säga helt säkert.

Söndag 6 september
Morgonvikt: 111.0kg

Måndag 7 september
Morgonvikt: 110.7kg

Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Snyggt jobbat, ett kilo i veckan är inga problem att gå ner om man har lite att ta av. Ett underskott på 1000 kalorier om dagen är ju lugnt om man har typ +35% fett. Om du är hungrig på kvällarna så kan jag rekommendera att äta en hel tomat med salt, eller ett hårdkokt ägg. Det mättar väldigt bra utifrån de låga kalorierna. En skiva kalkon funkar också. Sen kommer du ju får hålla emot när den långvariga hungern sätter in efter viktnedgången då din kropp vill tillbaka till sin set point. Det brukar väl ta 2-3 månader innan det försvinner men det fixar du säkert. Lycka till

Tycker att det underlättar mycket att köra periodisk fasta, men jag knaprar lite på en morot när jag känner behovet.
Citera
2026-09-14, 18:43
Medlem
Roidberts avatar
27 dagar in på fettodagboken.

Lördag 12 september
Morgonvikt: 110.4kg

Söndag 13 september
Morgonvikt: 109.7kg

Strax över -4kg sedan start. Skriver för övrigt bara när vikten går ner. Känns ganska onödigt att skriva samma vikt flera ggr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in