2026-09-07, 20:16
Medlem
Vad har föräldrarna för yrke?
Citera
2026-09-07, 20:29
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekoppeninga

Det undrar jag med.
Citera
2026-09-07, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekoppeninga
Barnfabrikörer.
Citera
2026-09-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Premiär 24/8.

Vad vet ni om familjen?
Hur finansieras jorden runt-resan?
Kommer ni att kolla?

https://www.svtplay.se/jorden-runt-med-tio-barn

Orkade inte 10 min..
Citera
2026-09-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Vet inget om dom men med 10 barn i barnbidrag + flerbarnstillägg, så blir det en skaplig peng i månaden. Antar att dom kommer bo så billigt som möjligt och lagar maten själv. Sen kanske dom fick en bra peng för sålda bostaden och kanske inte hade nå lån på den + sparat mycket genom åren pga det saftiga flerbarnstillägget 🤔

Tv betalar ju såklart oxå
Citera
2026-09-07, 21:11
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Buppelina kan man heta det?

Parafras på BUP?

Familjen borde väl oroanmälas till socialtjänsten? Utsätta småbarn för sådana här risker. De har haft denguefeber två gånger osv.

Känns mer som det här är något slags skrytprojekt där de bara vill lyfta fram sig själva i rampljuset.
Citera
2026-09-08, 02:50
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Tv betalar ju såklart oxå
Ja det med.
Citera
2026-09-08, 13:00
Medlem
SodaFointains avatar
Buppelina heter hon inte Bubbelina
Citera
2026-09-08, 13:06
Medlem
Låter som definitionen av helvetet. Bara att gå och handla med tio ungar hade gjort en sinnessjuk
Citera
2026-09-08, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zamen
Det är, inte, första, gången, dem reser jorden runt!
Dem har sålt tidigare boende och rest, en, gång hade, dem bara 6-7 barn. Sen har dem rest en gång till när tvillingarna var, födda.

Vet att när dem reste 2019 så fastnade, dem på en ö minns, inte riktigt vilken och blev isolerade för dem var sjuka. (Dem misstänkte covid) vilket det inte vsr. Det var även i den vevan som Lisa, blev gravid med tvillingarna. Den, vädjade om hjälp osv och skrev massor om hur, dåligt dem blev behandlade.

Prova en gång till när du lärt dig hur man använder de respektive dem i svenskt skriftspråk.
Citera
2026-09-09, 05:15
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Vet inget om dom men med 10 barn i barnbidrag + flerbarnstillägg, så blir det en skaplig peng i månaden. Antar att dom kommer bo så billigt som möjligt och lagar maten själv. Sen kanske dom fick en bra peng för sålda bostaden och kanske inte hade nå lån på den + sparat mycket genom åren pga det saftiga flerbarnstillägget 🤔

Runt 21000:- i månaden i flerbarnstillägg och barnbidrag får de för alla dessa ungar. Det är en skaplig peng att håva in gratis... Mamman har ju råd att fylla hela ansiktet med fillers och botox i alla fall. Hon är så stel och stinn att hon knappt kan röra en muskel i ansiktet, hennes mimik är som en fisk som kippar efter luft med halvt öppen mun, det ser rent smärtsamt ut när jobbskapande försöka förmedla något.

För övrigt så verkar det vara en ren mardröm att resa med så många ungar och totalt bortkastat. Förstår inte vitsen med det. 50% av barnen kommer inte minnas resan eller väldigt lite från den och det verkar vara ett rent helvete och kaos konstant. De stora barnen agerar extra föräldrar hela tiden och verkar inte få mycket lugn och ro. Jag tycker det känns fel med hela grejen.
Senast redigerad av Tervull 2026-09-09 kl. 05:25.
Citera
2026-09-09, 06:32
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Runt 21000:- i månaden i flerbarnstillägg och barnbidrag får de för alla dessa ungar. Det är en skaplig peng att håva in gratis... Mamman har ju råd att fylla hela ansiktet med fillers och botox i alla fall. Hon är så stel och stinn att hon knappt kan röra en muskel i ansiktet, hennes mimik är som en fisk som kippar efter luft med halvt öppen mun, det ser rent smärtsamt ut när jobbskapande försöka förmedla något.

För övrigt så verkar det vara en ren mardröm att resa med så många ungar och totalt bortkastat. Förstår inte vitsen med det. 50% av barnen kommer inte minnas resan eller väldigt lite från den och det verkar vara ett rent helvete och kaos konstant. De stora barnen agerar extra föräldrar hela tiden och verkar inte få mycket lugn och ro. Jag tycker det känns fel med hela grejen.
Ja det är väldigt mycket pengar. Jag läste aldrig nån länk eller har sett en bild på henne/familjen men kan tänka mig att dom pengarna har hon nallat av till det yttre. Jag hade nog inte heller pallat att åka iväg med så många barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in