2026-08-20, 17:20
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Att vara nazist är inte kriminellt. Det är en politisk övertygelse. En åsikt.

Men när du ändå slänger dig med ordet nazist, skulle du kunna definiera vad en sådan är? Eller använder du det bara som smutskastning?
Det är ju bara att kriminalisera nazism om man så vill. Och pedofili är väl, liksom andra sexuella böjelser, och en sorts åsikt? Det man eventuellt bör förbjuda är tillämpningen eller utövandet av nazism, pedofili, kommunism och andra skadliga verksamheter.
Citera
2026-08-20, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Så nu i dagarna före valet fiskar SD röster hos brottslingar och kriminella? Lagar är till för att följas, tycker väl SD också i vissa fall?

Va? Om du byter ut "brottslingar och kriminella" mot "hederliga och ärliga" blir det korrekt.
Citera
2026-08-20, 18:42
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Du jämställer fortkörare med barnavåldtäkter. Vad du har för intressen på fritiden är nu glasklart.
Hur många dödas eller skadas svårt av fortkörning respektive pedofili i Sverige?
Citera
2026-08-20, 20:01
Medlem
Citat:
Du jämställer fortkörare med barnavåldtäkter. Vad du har för intressen på fritiden är nu glasklart.
Nejnej. Det är du i din osakliga argumentsteknik som jämställer det. I mitt fall handlar det om rättsäkerhet. Antingen har vi en lag mot förtal eller så skiter vi i att ha den. Att börja hitta på lagar som bara gäller vissa är inte hållbart men tyvärr något vi bara köper rakt upp och ner sedan sexköpslagen och hets mot folkgrupp.
Du verkar inte vilja se problemet med att låta de ”goda” komma undan när de gör fel. Glöm inte att detta är ett forum där vi tidigare ska tycka illa om godhetsknarkare.
Förtal handlar inte om sant eller falskt utan att man inte ska ha rätten att skada människor genom ex ryktesspridning.
Citera
2026-08-20, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bearkarinsouth
Nej det stämmer inte! Majoriteten av alla SDare är emot pedofili. Problemet är
att många dras till partiet då Jimmie har en väldigt liberal hållning till detta, bl.a. så är han just nu ute och turnerar med sitt band Åkezzonz där en av medlemmarna är dömd för sexualbrott mot barn. Hade vi bytt ut ledningen så tror jag att problemet hade försvunnit ur partiet eller åtminstone kraftigt minskat. Det finns många rekorderliga medlemmar inom SD som genuint är emot sådana brott t.ex Oscar Sjöstedt, Philip Silfverklinga och Andreas Exner.
I nuläget verkar vi tyvärr ha blivit det nya Centern.

De är pedofiler. Säg inte emot mig.
Citera
2026-08-21, 04:40
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Hur många dödas eller skadas svårt av fortkörning respektive pedofili i Sverige?

Vad är vanligast, mörda/våldta ett barn eller köra ihjäl någon medvetet?
Citera
2026-08-21, 04:43
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Nejnej. Det är du i din osakliga argumentsteknik som jämställer det. I mitt fall handlar det om rättsäkerhet. Antingen har vi en lag mot förtal eller så skiter vi i att ha den. Att börja hitta på lagar som bara gäller vissa är inte hållbart men tyvärr något vi bara köper rakt upp och ner sedan sexköpslagen och hets mot folkgrupp.
Du verkar inte vilja se problemet med att låta de ”goda” komma undan när de gör fel. Glöm inte att detta är ett forum där vi tidigare ska tycka illa om godhetsknarkare.
Förtal handlar inte om sant eller falskt utan att man inte ska ha rätten att skada människor genom ex ryktesspridning.

Jag vet att du är en paragrafryttare, speciellt när det gäller pedofiler, men oavsett vilka noveller du skriver för att övertyga mig så är jag av den åsikten att har man medvetet skadat barn så är lite ryktesspridning och preventiva åtgärder mot fortsatt brottsutövande mot barn någonting som ska uppmuntras.
Citera
2026-08-21, 06:53
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Vad är vanligast, mörda/våldta ett barn eller köra ihjäl någon medvetet?
Ingen aning. Hade du något svar på min fråga?
Citera
2026-08-21, 07:31
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ingen aning. Hade du något svar på min fråga?

Ingen aning heller.
Citera
2026-08-21, 12:52
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ingen aning heller.
Det kan ju bli intressant. Säg att det är så att fortkörning orsakar med skada på samhället än pedofilbrott. Då blir det märkligt att fokusera på pedofiler. Ungefär samma sak som att vara flygrädd samtidigt som man utan tvekan kör slalom över spårvagnsspår med elsparkscykel på fyllan men utan hjälm.
Citera
2026-08-21, 13:42
Medlem
Citat:
Jag vet att du är en paragrafryttare, speciellt när det gäller pedofiler, men oavsett vilka noveller du skriver för att övertyga mig så är jag av den åsikten att har man medvetet skadat barn så är lite ryktesspridning och preventiva åtgärder mot fortsatt brottsutövande mot barn någonting som ska uppmuntras.
För att slippa läsa en text med för många ord så får du en sammanfattning längst ned.

Ja, jag är för ett rättssamhälle där vi alla bedöms lika inför lagen. Eftersom du är emot detta så måste det innebära att du är för godtycklighet där även enskilda människor har rätten att straffa andra.
Ditt problem kommer inte nu utan den dagen opinionen svängt och du riskerar att hängas ut helt godtyckligt för något du gjort.
Jag förstår att du inte kan förstå hur ett rättssystem ska fungera eftersom du tittar på enbart ett brott.
Du och jag har exakt samma syn på det enda brottet du klarar att diskutera men det som skiljer oss åt är att jag klarar att se en helhet medan du bara klarar symbolpolitik.

Du är för dum för att förstå hur lagar hänger ihop.
Citera
2026-08-21, 13:51
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Det kan ju bli intressant. Säg att det är så att fortkörning orsakar med skada på samhället än pedofilbrott. Då blir det märkligt att fokusera på pedofiler. Ungefär samma sak som att vara flygrädd samtidigt som man utan tvekan kör slalom över spårvagnsspår med elsparkscykel på fyllan men utan hjälm.

Fast nu är pedofiler medvetet ute att skada, döda, våldta och tortera barn. Det andra du nämner är människor med dåligt omdöme. Extremt stor skillnad enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in