Citat:
Ursprungligen postat av
Alseno
Jag vet att du är en paragrafryttare, speciellt när det gäller pedofiler, men oavsett vilka noveller du skriver för att övertyga mig så är jag av den åsikten att har man medvetet skadat barn så är lite ryktesspridning och preventiva åtgärder mot fortsatt brottsutövande mot barn någonting som ska uppmuntras.
För att slippa läsa en text med för många ord så får du en sammanfattning längst ned.
Ja, jag är för ett rättssamhälle där vi alla bedöms lika inför lagen. Eftersom du är emot detta så måste det innebära att du är för godtycklighet där även enskilda människor har rätten att straffa andra.
Ditt problem kommer inte nu utan den dagen opinionen svängt och du riskerar att hängas ut helt godtyckligt för något du gjort.
Jag förstår att du inte kan förstå hur ett rättssystem ska fungera eftersom du tittar på enbart ett brott.
Du och jag har exakt samma syn på det enda brottet du klarar att diskutera men det som skiljer oss åt är att jag klarar att se en helhet medan du bara klarar symbolpolitik.
Du är för dum för att förstå hur lagar hänger ihop.