2026-08-22, 07:52
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Frågor och invändningar på det?
Ja. Vilken högerregering som helst är bättre än vänsterblivna.
Massinvandringen, miljömuppar......mer behövs inte sägas.
Jävla jubelidiot.
Citera
2026-08-22, 08:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Vänstern är en komocka.

Du tycker inte högern är ett jävla elände efter de senaste fyra åren också? Du måste vara väldigt avfjärmad av dig.
Citera
2026-08-22, 08:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Ja. Vilken högerregering som helst är bättre än vänsterblivna.
Massinvandringen, miljömuppar......mer behövs inte sägas.
Jävla jubelidiot.

Nattväktarstater gillar du?
Citera
2026-08-22, 08:32
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Är man inte nöjd med den blå sidan så kommer man bli 10-faldigt mer missnöjd efter valet när de röda vinner.

Kan någon fötklara hur det skulle bli bättre, kan seriöst inte hitta en enda fördel...?
Citera
2026-08-22, 11:04
Medlem
folkgemenskaps avatar
Iakttagelsen om hur Moderaternas klassiska skattesänkarpolitik raserar högerprojektets trovärdighet är mitt i prick. Genom att nedmontera välfärden och tryggheten ger Högern Vänstern ett öppet mål: det blir uppenbart att Tidö-samarbetet mest handlat om att skydda kapitalägare och driva marknadsexperiment medan vanliga löntagare får ta smällen.

Däremot havererar resonemanget i sitt nihilistiska förakt för medelklassen och sin dröm om en "kollaps". Att vilja att allt ska gå åt skogen så att "flumsamhället kollapsar" är en ren skrivbordsfantasi. När samhället kollapsar är det aldrig politikerna eller Wallenberg som drabbas, utan alltid vanliga arbetare, sjuka och pensionärer.

Likaså är förutsägelsen om en framtida "batong-sosse-regering" en träffsäker varning. Om Vänstern bara övertar Högerns auktoritära verktyg och marknadsmodeller istället för att bygga ett riktigt Folkhem med stark fördelningspolitik och rejäl välfärd, förändras ingenting i grunden.

Du har helt rätt i sin diagnos av Högerns inkompetens och systemets cynism, men landar i en helt oanvändbar och feg uppgivenhet. Lösningen är inte att önska kaos, utan att organisera sig och kräva en politik som faktiskt sätter arbetarklassens trygghet främst.
Citera
2026-08-22, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Iakttagelsen om hur Moderaternas klassiska skattesänkarpolitik raserar högerprojektets trovärdighet är mitt i prick. Genom att nedmontera välfärden och tryggheten ger Högern Vänstern ett öppet mål: det blir uppenbart att Tidö-samarbetet mest handlat om att skydda kapitalägare och driva marknadsexperiment medan vanliga löntagare får ta smällen.

Däremot havererar resonemanget i sitt nihilistiska förakt för medelklassen och sin dröm om en "kollaps". Att vilja att allt ska gå åt skogen så att "flumsamhället kollapsar" är en ren skrivbordsfantasi. När samhället kollapsar är det aldrig politikerna eller Wallenberg som drabbas, utan alltid vanliga arbetare, sjuka och pensionärer.

Likaså är förutsägelsen om en framtida "batong-sosse-regering" en träffsäker varning. Om Vänstern bara övertar Högerns auktoritära verktyg och marknadsmodeller istället för att bygga ett riktigt Folkhem med stark fördelningspolitik och rejäl välfärd, förändras ingenting i grunden.

Du har helt rätt i sin diagnos av Högerns inkompetens och systemets cynism, men landar i en helt oanvändbar och feg uppgivenhet. Lösningen är inte att önska kaos, utan att organisera sig och kräva en politik som faktiskt sätter arbetarklassens trygghet främst.

Det händer att de som förtjänar det får sitt straff i slutändan. Det händer.

Jag är tålmodig. Jag kan vänta ut det här monstret och dess sjuka musutopi. Det kommer att slita isär sig självt till slut. Tro mig. Det bästa är att de kommer falla på sitt egna svärd. Jag behöver inte göra ett skit. Jag behöver bara vänta ut dem. Jag behöver bara sitta som en mediterande sensei uppe på kullen och se ner på idioterna som äter varandra levande. Jag själv kommer inte behöva bruka våld eller få andra att göra det.
Senast redigerad av UschKlisterssonIII 2026-08-22 kl. 11:25.
Citera
2026-08-22, 11:34
Avstängd
Bajsmoderatorers avatar
ALLA är skit, men det finns grader i helvetet.
Mitten och till vänster ÄR betydligt mer sämre OCH skadligare för landet.
Bättre om man är soffpotatis, krimimell och/eller neger.
Citera
2026-08-22, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
ALLA är skit, men det finns grader i helvetet.
Mitten och till vänster ÄR betydligt mer sämre OCH skadligare för landet.
Bättre om man är soffpotatis, krimimell och/eller neger.

Jag tycker det är samma grader till både höger och vänster och i mitten. De står bara på olika plattor.
Citera
2026-08-22, 19:28
Avstängd
Bajsmoderatorers avatar
Citat:
Jag tycker det är samma grader till både höger och vänster och i mitten. De står bara på olika plattor.

Så är det, de krattar sin egen uppfart helt enkelt.
Lovar runt håller tunnt, i vanlig ordning.
Citera
2026-08-23, 00:41
Medlem
Citat:
Jag har redan sagt att skiten vi sitter i är alldeles för djup. Jag har redan sagt att det enda vettiga är att låta den här mus-utopin fortgå tills den självdör.
Vad menar du med "mus-utopin"?
Citera
2026-08-23, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Lösningen är inte skattehöjningar utan lägre skatter. Lösningen är hårt arbete och företagande. Bevarad välfärd, men med måtta - eller mer precist ekonomisering, omorganiseringar och bättre prioriteringar i offentlig sektor. Offentlig sektor i stat och kommun MÅSTE inte kosta just så mycket som den nu gör.
Och du tycker inte att det är precis det jag förespråkat i tidigare inlägg?
Citera
2026-08-23, 02:12
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Och du tycker inte att det är precis det jag förespråkat i tidigare inlägg?

Jo det är inget jag förnekar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in