Citat:
Ursprungligen postat av
Vänlige Viktor
Här har du inlägg #16 i den gamla tråden.
(FB) Dubbelmordet i Brattås, Härnösand 2005 - man i 45-årsåldern åtalas
"Först, innan GW uttalade sig, fick jag känslan av att deras gemensamma dotter hade någonting med detta att göra."
Om min pappa blivit mördad hade jag nog reagerat om någon skrivit samma inlägg om mig.
Hade du tyckt det varit OK om det var du som var sonen och din pappa blivit mördad?
Kanske jag missförstår vad du menar.
Det är ett omskrivet och mycket känt brottsfall. Erfarenheten säger att anhöriga kan vara inblandade, även om det i detta fall kanske är långsökt. Det måste givetvis kunna diskuteras olika teorier i sådana fall.
Citat:
En ren spekulation, med lite detaljer.
Jag må vara ensam, men jag ogillar dylika spekulationer.
Ok, men det följer på uppmärksammade brottsfall där personerna ifråga i sig är uppmärksammade av media som anhöriga, vittnen osv att det spekuleras kring dem. Givetvis är uppmaningen att göra det med omsorg och omdöme, men det är inte samma sak som att någon grundlöst omnämns out of the blue.
Citat:
I den senaste 'stora' krimtråden om Fagersta spekuleras det hej vilt om det är araber eller vita incels.
Men så långt jag orkade läsa var det iallafall ingen enskild person som pekats ut.
Den som av allt att döma är rätt person pekas ut som GM.
Jag trodde du syftade på något annan med din trådstart, sådana fall där det på grundval av någon faktauppgift spekuleras kring en person som senare visar sig vara oskyldig.