2026-08-19, 02:31
Medlem
Tranquility Bass avatar
Borde väl du kunna svara på.
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Vad krossades 1981?
Citera
2026-08-19, 02:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det enda jag är trött på är reklamen, och framförallt den där jävla Karim. Ta bort han och ge han ett saftigt avgångsvederlag.

Varför det? Karim är ju jättebra i deras reklam ☺️
Citera
2026-08-19, 14:06
Medlem
Nestor Xs avatar
På Svt Play finns det både en dokumentär och en dramaserie om Jan Stenbecks liv och hur Conviq blev till. Dokumentären är flera klasser bättre än dramat. Kan rekommenderas.
Citera
2026-08-19, 15:25
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Comviq var först med en del grejer. Framför allt kontantkortet som man kunde köpa i närmsta kiosk även om man hade betalningsanmärkning och / eller taskig inkomst och inte fick ett regelrätt abonnemang!
TROR, men är inte 100% säker på..., att Comviq Kompis var den första lågprisvarianten där det blev direkt billigt att ringa mobilt! Visserligen bara till andra Comviq-nummer... Men nästan alla polare hade Comviq ändå på den tiden.

Kompis till Kompis kunde ringa varandra gratis vardagar efter 18 och helger
alla telnr som börjar på 070-740 och 070-754 tillhörde Kompis

men som man var ung o smart kunde man ringa alla inom comviq gratis under Kompis-tider
man vidare kopplade sin telefon bara
det var tider
sen när man kunde ringa gratis från telefon kiosker
vem kom på allt sånt
Citera
2026-08-19, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
Kompis till Kompis kunde ringa varandra gratis vardagar efter 18 och helger
alla telnr som börjar på 070-740 och 070-754 tillhörde Kompis
Har för mig att man, iaf när det gällde kontantkort, FYLLDE PÅ Kompis-prisplanen som gällde i 30 dagar och sedan kunde man ringa gratis till ALLA Comviq-nummer på de premisserna. Också att det inte bara gällde efter kl 18, utan dygnet runt.
Mitt dåvarande kontantkorts-nummer började på 070459.
Citera
2026-09-09, 18:46
Medlem
Comviq vill mjölka kunderna, jag här fått det här meddelandet: "På Kontantkort Bas kommer det från 1 oktober införs en daglig avgift på 1,50 kr/dag som dras från ditt saldo för att du ska kunna ta emot samtal och SMS. Tar saldot slut, kan du efter 7 dagar inte längre nås. Tanka saldo eller välj en prisplan så påverkas du inte. Tanka saldo eller välj en prisplan så påverkas du inte.".
Citera
2026-09-09, 19:27
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Comviq vill mjölka kunderna, jag här fått det här meddelandet: "På Kontantkort Bas kommer det från 1 oktober införs en daglig avgift på 1,50 kr/dag som dras från ditt saldo för att du ska kunna ta emot samtal och SMS. Tar saldot slut, kan du efter 7 dagar inte längre nås. Tanka saldo eller välj en prisplan så påverkas du inte. Tanka saldo eller välj en prisplan så påverkas du inte.".
Jag tror även att de vill frigöra massa nummer som endast ligger i lådor och skräpar.
Citera
2026-09-10, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Jag tror även att de vill frigöra massa nummer som endast ligger i lådor och skräpar.

Nja, det där kan inte stämma då telefonnummer hos Comviq blir automatiskt ogiltiga om de inte tankats inom ett år (ligger i lådor och skräpar).
Citera
2026-09-11, 08:20
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Nja, det där kan inte stämma då telefonnummer hos Comviq blir automatiskt ogiltiga om de inte tankats inom ett år (ligger i lådor och skräpar).
Ja, iofs...
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in