Citat:
Ursprungligen postat av
PerAlbinErlander
Som bekant finns det ytterst få kvinnliga komiker och av de allra främsta är i princip inga kvinnor.
I samtal så är det ytterst ovanligt att kvinnor drar skämt medan män gör det hela tiden.
Jag har noterat bland bögpar jag känner att paret ofta skämtar med varandra och humor är en viktig del av förhållandet. Har aldrig hört flator skämta med varandra. Det vore intressant att höra hur det låter i omklädningsrummen hos manliga o kvinnliga fotbollslag.
Kvinnor kan dock uppskatta skämt men det är väldigt ovanligt att de själva kommer med skämt.
Hur kommer detta sig och vilka konsekvenser får det?
Nu vet jag inte vilka kvinnor du umgås med men de kanske är lika torra som du. Men du tror säkert att du är förbannat rolig en sk ”skön snubbe” 😬
Ett sånt gnäll på kvinnor och humor. Ni sk m*n försöker verkligen banka in i folks huvud att kvinnor inte är roliga.
Varför?
Nr.1 ni är förskräckligt rädda för kvinnor. Kvinnor är er största skräck att de ska vara bättre än er.
Nr.2 du är nog själv totalt humorlös och förstår inte (vill inte förstå) när en kvinna skämtar.
Några kvinnliga komiker: Nour El Refai, Petrina Solange, Johanna Hurtig Wagrell, Elinor Svensson, Kirsty Armstrong, Babben Larsson