2026-08-18, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
1. nope.
2. sure polarn.
3. fel igen.

Frågan kvarstår, varför var detta en politisk fråga i feminist-delen?
Vad var din agenda med frågeställningen?
Jag har en hemlig agenda. Mycket hemlig.
Citera
2026-08-18, 21:47
Medlem
IdunLos avatar
Kvinnor är mycket roligare när män inte är med. Det är i alla fall min erfarenhet. Kvinnor kan ha en rätt mörk och krass humor när de umgås med varandra.
Citera
2026-08-18, 22:16
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Den variant på humor som kvinnor verkar vara sämst på är självironi.
Vad menar DU?? Vi kvinnor har väl för fan lika mycket humor som ni karlar. Skillnaden är att vi riktar humorn mot era metmaskar som ni har brallan.
Citera
2026-08-18, 23:23
Medlem
Straminskys avatar
ts iaktagelser är fel.
och därför är det ingen mening att diskutera eftersom hela trådstarten bygger på faktafel.
Citera
2026-08-18, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
ts iaktagelser är fel.
och därför är det ingen mening att diskutera eftersom hela trådstarten bygger på faktafel.
Nope. Jag har rätt i mina iakttagelser.
Citera
2026-08-19, 00:10
Medlem
Det vore jättekul om vi kvinnor också kunde ha humor men det går inte pga att humor bildas i pungen.
Citera
2026-08-19, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Kvinnor är mycket roligare när män inte är med. Det är i alla fall min erfarenhet. Kvinnor kan ha en rätt mörk och krass humor när de umgås med varandra.

Det finns kvinnor som släpper loss sin humoristiska sida även när män är med!

Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Det vore jättekul om vi kvinnor också kunde ha humor men det går inte pga att humor bildas i pungen.

😂😂
Citera
2026-08-19, 01:02
Medlem
Brallkillens avatar
Kvinnor är väl särskilt känsliga när det gäller humor där man stereotypiserar över grupper av människor? Dra ett skämt om mörkhyade, HBTQ-personer eller utvecklingsstörda och de brukar gå i taket.
Citera
2026-08-19, 09:57
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det finns kvinnor som släpper loss sin humoristiska sida även när män är med!
Absolut, jag är en av dem. Ett av de vanligaste omdömena om är just rolig men jag fick en rätt okonventionell uppfostran.

Om man har fostrats enligt konventionella könsroller där kvinnor ska vara mer behagliga och inte utmärka sig så uppmuntrar det till en ofta ofarlig, slätstruken humor som sällan är rolig.

Jag har sett väninnor bete sig så inför män och sedan vara betydligt roligare och skarpare i sina åsikter när det bara är vi.
Citera
2026-08-19, 10:51
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Som bekant finns det ytterst få kvinnliga komiker och av de allra främsta är i princip inga kvinnor.

I samtal så är det ytterst ovanligt att kvinnor drar skämt medan män gör det hela tiden.

Jag har noterat bland bögpar jag känner att paret ofta skämtar med varandra och humor är en viktig del av förhållandet. Har aldrig hört flator skämta med varandra. Det vore intressant att höra hur det låter i omklädningsrummen hos manliga o kvinnliga fotbollslag.

Kvinnor kan dock uppskatta skämt men det är väldigt ovanligt att de själva kommer med skämt.

Hur kommer detta sig och vilka konsekvenser får det?

Saknar humor i mångt och mycket.

Dom gillar säkert igenkänningshumor typ: "är inte hundar bara sååå knasiga, roliga och söta blablabla".

Alla kvinnor bara: "Åhhh och just min hund är så himla unik! Hahahaha"

Kvinnor är tråkiga ja.
Citera
2026-08-19, 13:43
Medlem
Citat:
Som bekant finns det ytterst få kvinnliga komiker och av de allra främsta är i princip inga kvinnor.

I samtal så är det ytterst ovanligt att kvinnor drar skämt medan män gör det hela tiden.

Jag har noterat bland bögpar jag känner att paret ofta skämtar med varandra och humor är en viktig del av förhållandet. Har aldrig hört flator skämta med varandra. Det vore intressant att höra hur det låter i omklädningsrummen hos manliga o kvinnliga fotbollslag.

Kvinnor kan dock uppskatta skämt men det är väldigt ovanligt att de själva kommer med skämt.

Hur kommer detta sig och vilka konsekvenser får det?

Nu vet jag inte vilka kvinnor du umgås med men de kanske är lika torra som du. Men du tror säkert att du är förbannat rolig en sk ”skön snubbe” 😬

Ett sånt gnäll på kvinnor och humor. Ni sk m*n försöker verkligen banka in i folks huvud att kvinnor inte är roliga.

Varför?

Nr.1 ni är förskräckligt rädda för kvinnor. Kvinnor är er största skräck att de ska vara bättre än er.

Nr.2 du är nog själv totalt humorlös och förstår inte (vill inte förstå) när en kvinna skämtar.

Några kvinnliga komiker: Nour El Refai, Petrina Solange, Johanna Hurtig Wagrell, Elinor Svensson, Kirsty Armstrong, Babben Larsson
Citera
2026-08-19, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamp-Knapp
Nu vet jag inte vilka kvinnor du umgås med men de kanske är lika torra som du. Men du tror säkert att du är förbannat rolig en sk ”skön snubbe” 😬

Ett sånt gnäll på kvinnor och humor. Ni sk m*n försöker verkligen banka in i folks huvud att kvinnor inte är roliga.

Varför?

Nr.1 ni är förskräckligt rädda för kvinnor. Kvinnor är er största skräck att de ska vara bättre än er.

Nr.2 du är nog själv totalt humorlös och förstår inte (vill inte förstå) när en kvinna skämtar.

Några kvinnliga komiker: Nour El Refai, Petrina Solange, Johanna Hurtig Wagrell, Elinor Svensson, Kirsty Armstrong, Babben Larsson
Jag tror du försöker bevisa att jag har rätt. Tycker du verkligen att Nour är rolig? Petrina tycker jag kan vara kul men resten…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in