2026-08-18, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Marika Carlsson är rolig hon är både lesbisk och komiker! Jag uppskattar inte den humorn som en del män har, under bältet är ju bara tråkigt och barnsligt samt fishumor likaså! Reuter och Skoog är ju hur bra som helst, hejdlöst roliga!
Petrina Solange är ju också flata och jag tycker hon är rätt bra. Flator kanske liknar män lite mer än andra kvinnor?

Men faktum är, kvinnliga komiker utgör en liten minoritet.
Citera
2026-08-18, 13:32
Medlem
Den variant på humor som kvinnor verkar vara sämst på är självironi.
Citera
2026-08-18, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Den variant på humor som kvinnor verkar vara sämst på är självironi.

Gamla tanter skämtar om sina egna tokerier. Vi kan ha väldigt roligt tillsammans, fast då är förstås inga karlar närvarande.
Citera
2026-08-18, 13:42
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2026-08-18, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvileja
Gamla tanter skämtar om sina egna tokerier. Vi kan ha väldigt roligt tillsammans, fast då är förstås inga karlar närvarande.
Förmågan kanske förbättras med åren. Unga kvinnor har dock noll självironi.
Citera
2026-08-18, 13:51
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Petrina Solange är ju också flata och jag tycker hon är rätt bra. Flator kanske liknar män lite mer än andra kvinnor?

Men faktum är, kvinnliga komiker utgör en liten minoritet.

Var tvungen att googla henne, jaså hon är flata, de flator jag känner liknar inte män alls, inte heller deras humor men jag är verkligen ingen expert!
Citera
2026-08-18, 13:59
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
De fattar ingenting. Förmodligen för dumma för att ha någon humor överhuvudtaget, hehe.
Citera
2026-08-18, 14:00
Medlem
Du har bättre koll på bögpar än på kvinnor? Prova att lära känna ett par stycken!
Citera
2026-08-18, 14:03
Medlem
Citat:
Som bekant finns det ytterst få kvinnliga komiker och av de allra främsta är i princip inga kvinnor.

I samtal så är det ytterst ovanligt att kvinnor drar skämt medan män gör det hela tiden.

Jag har noterat bland bögpar jag känner att paret ofta skämtar med varandra och humor är en viktig del av förhållandet. Har aldrig hört flator skämta med varandra. Det vore intressant att höra hur det låter i omklädningsrummen hos manliga o kvinnliga fotbollslag.

Kvinnor kan dock uppskatta skämt men det är väldigt ovanligt att de själva kommer med skämt.

Hur kommer detta sig och vilka konsekvenser får det?

Jag håller med nedanstående skribenter! Reuter och Skoog, Petrina Solange och Marika Carlsson är roliga och får mig att skratta! De två sistnämnd är lesbiska.

Sedan gillar jag Mia och Klara och deras program med samma namn (sändes för flera år sedan).

Även Sandra Ilar är kul ibland! Med ganska rå icke-PK humor. Och underfundig humor! Tror att hon skrev en del skämt till Svenska Nyheter förr, men är inte säker. Hon var iaf. med i Svenska nyheter:
https://www.youtube.com/watch?v=E5lOZMeQbeE

I övrigt känner jag en hel del roliga kvinnor. Och jag och min partner skämtar mycket med varandra, en av oss är kvinna.

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Vet inte, jag kanske saknar humor men har svårt att uppskatta avantgarde humor i dag.
Reuter och Skoog uppskattar jag dock väldigt mycket. Visst gammalt skit, men de båda är kvinnor och hejdlöst roliga enligt mig.

Ståuppkomik, Ronny Ragge, Leif och Billy och amerikanska komedier får mig bara att gäspa.

Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
Petrina Solange var rolig när jag såg henne på klubb. De andra kvinnorna fick man sympatiskratta åt för de skämtade bara om sex och sin kropp.

Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Marika Carlsson är rolig hon är både lesbisk och komiker! Jag uppskattar inte den humorn som en del män har, under bältet är ju bara tråkigt och barnsligt samt fishumor likaså! Reuter och Skoog är ju hur bra som helst, hejdlöst roliga!
Citera
2026-08-18, 14:12
Medlem
Citat:
Som bekant finns det ytterst få kvinnliga komiker och av de allra främsta är i princip inga kvinnor.

I samtal så är det ytterst ovanligt att kvinnor drar skämt medan män gör det hela tiden.

Jag har noterat bland bögpar jag känner att paret ofta skämtar med varandra och humor är en viktig del av förhållandet. Har aldrig hört flator skämta med varandra. Det vore intressant att höra hur det låter i omklädningsrummen hos manliga o kvinnliga fotbollslag.

Kvinnor kan dock uppskatta skämt men det är väldigt ovanligt att de själva kommer med skämt.

Hur kommer detta sig och vilka konsekvenser får det?

Har jag oxå undrat? Tror tjejet har svårt att ta lätt på saker samt se olika perspektiv
Citera
2026-08-18, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Har jag oxå undrat? Tror tjejet har svårt att ta lätt på saker samt se olika perspektiv

Kolla in Sandra Ilar. Rå satirisk och underfundig humor.
Citera
2026-08-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kolla in Sandra Ilar. Rå satirisk och underfundig humor.

Ja hon är rätt ok och Göteborgskan Ina. Finns en engelsk el irländsk tjej i 30 årsåldern men minns inte hennes namn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in