Citat:
Ursprungligen postat av
PerAlbinErlander
Som bekant finns det ytterst få kvinnliga komiker och av de allra främsta är i princip inga kvinnor.
I samtal så är det ytterst ovanligt att kvinnor drar skämt medan män gör det hela tiden.
Jag har noterat bland bögpar jag känner att paret ofta skämtar med varandra och humor är en viktig del av förhållandet. Har aldrig hört flator skämta med varandra. Det vore intressant att höra hur det låter i omklädningsrummen hos manliga o kvinnliga fotbollslag.
Kvinnor kan dock uppskatta skämt men det är väldigt ovanligt att de själva kommer med skämt.
Hur kommer detta sig och vilka konsekvenser får det?
Jag håller med nedanstående skribenter! Reuter och Skoog, Petrina Solange och Marika Carlsson är roliga och får mig att skratta! De två sistnämnd är lesbiska.
Sedan gillar jag Mia och Klara och deras program med samma namn (sändes för flera år sedan).
Även Sandra Ilar är kul ibland! Med ganska rå icke-PK humor. Och underfundig humor! Tror att hon skrev en del skämt till Svenska Nyheter förr, men är inte säker. Hon var iaf. med i Svenska nyheter:
https://www.youtube.com/watch?v=E5lOZMeQbeE
I övrigt känner jag en hel del roliga kvinnor. Och jag och min partner skämtar mycket med varandra, en av oss är kvinna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Vet inte, jag kanske saknar humor men har svårt att uppskatta avantgarde humor i dag.
Reuter och Skoog uppskattar jag dock väldigt mycket. Visst gammalt skit, men de båda är kvinnor och hejdlöst roliga enligt mig.
Ståuppkomik, Ronny Ragge, Leif och Billy och amerikanska komedier får mig bara att gäspa.
Citat:
Ursprungligen postat av
DrankFrebin
Petrina Solange var rolig när jag såg henne på klubb. De andra kvinnorna fick man sympatiskratta åt för de skämtade bara om sex och sin kropp.
Citat:
Ursprungligen postat av
FallerIfallerA
Marika Carlsson är rolig hon är både lesbisk och komiker! Jag uppskattar inte den humorn som en del män har, under bältet är ju bara tråkigt och barnsligt samt fishumor likaså! Reuter och Skoog är ju hur bra som helst, hejdlöst roliga!