2026-08-18, 17:38
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Håller på att gå ner i vikt just nu med en ganska extrem diet.
Det får man säga. Extremt torftig och fattig ultraprocessad skitmat.
Citera
2026-08-18, 17:58
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Det får man säga. Extremt torftig och fattig ultraprocessad skitmat.

En kalori är en kalori.
Citera
2026-08-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Ja det borde du som lider av obesitas!

Obesitas med embonpoint kanske, fast jag tror inte det är så farligt, jag tror inte på såna där listor över hur mycket man ska väga. De har oftast satts ihop av någon anorektisk, närsynt liten kontorsråtta som inte har gjort ett vettigt handtag i sitt liv.
Jag tror att jag kanske skall väga kring 110 och det kan man fixa till rätt så snabbt om man ger sig fan på det. Fast det skulle väl listorna fortfarande tycka är för mycket.
Citera
2026-08-18, 18:14
Medlem
Enzymes avatar
Finns ju olika sådana lådor för folk som tränar. Träningsmat, svarta lådan med flera dom brukar vara ganska snåla på kalorier men jämfört med Dafgårds och liknande har dom mer protein och är betydligt godare. Nackdelen är dock priset men har man råd så är det ett alternativ för den som är slarvig i köket och vill hålla igen på ätandet
Citera
2026-08-18, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du fattar inte.
Exempel
Antag man äter 2000 kalorier per dag. Det blir då 14 000 per vecka
Om man äter 5:2 så äter man ca 600 under två dagar och 2000 under resterande vecka per dag.
Då blir hela veckan 11 200 kalorier. Alltså -2800 per vecka.

Givetvis bör man ha koll på annat än bara kalorier och protein är viktigt för att inte tappa muskelmassa. Vitaminer mm.

Är du nöjd?
Nej det är du som inte hänger med.

Vad är skillnaden för ämnesomsättningen om det är -2800 kalorier per vecka med 5:2 och underskott varje dag -400 som resulterar i -2800 kalorier i veckan?
Citera
2026-08-18, 22:32
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Nej det är du som inte hänger med.

Vad är skillnaden för ämnesomsättningen om det är -2800 kalorier per vecka med 5:2 och underskott varje dag -400 som resulterar i -2800 kalorier i veckan?

Exakt.
Citera
2026-08-18, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Ja fan det är en bra ide. Ska köpa ris imorgon.

Nej, kokt ris är inte bra att ha i kylskåp i flera dagar. Googla det så får du en förklaring.
Citera
2026-08-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
Tänk på saltet! Färdiga rätter är kända att ha mycket salt som i slutändan kommer att göra att du får högt blodtryck

Samt hög sockerhalt.
Citera
2026-08-19, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Usch! Farligt att gå ner för mycket, har ni inte sett brudarna på Internet som väger 26 kg eller så. Otäckt, levande skelett, hur i h-e kan man låta banthysterin gå så längt? Vi hade ett sånt där vandrande skelett för några år sedan här där jag bor, hon "försvann" bara sedan.. Själv håller jag mig på 130+ nivån, borde kanske gå ner lite...
Jag gillar såna smala töser, då har de gott om skinn att växa i inför framtiden.

Men jag trodde att bantning och smalmat hörde till det förgångna, nu när s.k bantningssprutor finns att få.
Citera
2026-08-19, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eilaeila
Nej, kokt ris är inte bra att ha i kylskåp i flera dagar. Googla det så får du en förklaring.
Ähh, i Asien har de t.o.m kokta riset stående framme i värmen tills det tar slut.
Inte verkar det ta död på dom, finns ju tex miljarder med kineser.
Citera
2026-08-19, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstalker
Koka några ägg, inte svårare än att stoppa in en färdigrätt i micron.
Detta

Asenkelt, inte alltför dyrt, mättande, innehåller jättemånga näringsämnen, proteinrikt
Citera
2026-08-19, 06:16
Medlem
Vem0ths avatar
Dafgårds Dansk Sjömansbiff är bara 290 kcal. Den är dock väldigt dyr för vad man får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in