Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Dessa människor vill misstolka för det passar narrativet. Så här skriver Times of Israel om exakt samma händelse:
Uttalandet följer alltså direkt på att han kritiserat premiärministern för att attackerna mot Hamas har minskat i intensitet. Det är uppenbart att Ben-Gvir menar att det är terrorister som skall dödas i riktade attacker varje natt.
SVT är obehagliga. Detta följer ju en linje och ett narrativ de har. En påverkningskampanj helt enkel.
Jag såg diskussionen i tråden här. Fick för mig och googla. Hittade då avvikande citat.
Så bra att original citaten har kommit fram, nu.
Så det kan diskuteras utifrån vad han sagt och inte SVT önskningar om vad han sagt.
Jag tycker själv att han förstör för Israel. Det han säger är ofta mycket på kant. Med så mycket blickar mot Israel, blir han då något som en del vill lyfta fram och klistra hela Israel bakom. Trots att hans parti är litet.
Men inget av det förändrar att SVT vinklat hans uttalande att låta mer generellt om palestinierna i Gaza. Samt också använder mord i rubriken för att stärka upplevelsen att han pratar om oskyldiga civila, trotts att det framkommer i intejuvn att det inte är vad han gör.
Rubriken här är ju ännu värre, här vill man ju få det till att det handlar om Palestinier är inte människor. Allvarlig, uttalandet är redan hårt, men att ljuga om vad han sagt vad är det TS?