Tänker samma!
Har jobbat som ingenjör nu i 13 år.
Har på företagen jag varit ofta kunnat se hur cheferna högt upp har det, de tjänar 2-10x mer än jag och får en slant mer i plånboken tack vare Tidö säger de.
So what. De jobbar utav bara helvete.
Redan på ett mindre företag på 150-200 pers har ju chefen ingen riktig fritid. Han jobbar säkert 60-70 h/v i snitt å är "on call" precis all tid även om han väl sällan rings utanför kontorstid på ett företag med 200 anställda som "bara" finns i en tidszon.
De större företag med chefer som tjänar 10x mer än jag, de totalt lever ju sitt jobb.
Nog fan förtjänar de flesta sin lön. Jag skulle ALDRIG vilja ens bli mellanchef. De tjänar kanske 25% mer än jag, men är on call kontorstid året runt. Blä!
Dessa får gärna en slant mer, jämfört med den tsunami av bidragstagare som Rödgröna kommer ta in/locka hit..
Har jobbat som ingenjör nu i 13 år.
Har på företagen jag varit ofta kunnat se hur cheferna högt upp har det, de tjänar 2-10x mer än jag och får en slant mer i plånboken tack vare Tidö säger de.
So what. De jobbar utav bara helvete.
Redan på ett mindre företag på 150-200 pers har ju chefen ingen riktig fritid. Han jobbar säkert 60-70 h/v i snitt å är "on call" precis all tid även om han väl sällan rings utanför kontorstid på ett företag med 200 anställda som "bara" finns i en tidszon.
De större företag med chefer som tjänar 10x mer än jag, de totalt lever ju sitt jobb.
Nog fan förtjänar de flesta sin lön. Jag skulle ALDRIG vilja ens bli mellanchef. De tjänar kanske 25% mer än jag, men är on call kontorstid året runt. Blä!
Dessa får gärna en slant mer, jämfört med den tsunami av bidragstagare som Rödgröna kommer ta in/locka hit..
Citat:
Jag är lite sen och tänker inte läsa igenom 17 sidor så du har kanske besvarat detta redan men, vilken är kostnaden? Jag är också en vanlig arbetare som kan läsa om att de "rika" får mer men jag kan inte riktigt sätta fingret på hur det påverkat mig negativt. Jag betalar också mindre i skatt, något jag definitivt inte gjort om de röd/gröna fått bestämma. Det hade också irriterat mig mer att pengar gick till bidragstagare - vilka kommer bli fler och få mer om de röd/gröna vinner - än personer som faktiskt gjort något, tagit sig upp på den ekonomiska stegen, i många fall sysselsatt andra och iaf har någon form av argument för att gynnas. Jag vill inte heller att vi tar hit nya bidragstagare som sedan ska ta 7 år på sig för att få ett jobb - om de någonsin jobbar. Så valet ligger väl i vart man helst ser de pengar man själv aldrig får ta del av hamnar - och chansen är att de kommer gynna samhället mer om de hamnar hos von Knös än Mohammad.