2026-08-18, 09:41
Medlem
santos_devilles avatar
Att läsa Flashback på telefonen har blivit ett rent jävla helvete.

Man är djupt inne i en tråd och trycker på ”nästa pilen” och snabbt scrolla ner lite för att fortsätta läsa inlägget först upp på nästa sida. För att sedan några sekunder senare bli automatiskt hoppad 4-5 inlägg ner för att annonsen har laddat klart i toppen och i mitten och i botten. Då får man leta efter första inlägget igen.

Jag har in i det sista inte blockerat annonser på Flashback för att jag tror det är bra med intäkterna för forumet. Men detta börjar bli för jävla jobbigt.

Det kanske är ett mitt problem och går att lösa men vet inte hur
Citera
2026-08-18, 09:42
Medlem
Använd en reklamblockerare på mobiltelefonen så slipper du reklamerna. Om du ändå vill stötta Flashback med reklamintäkter kan du låta blockeraren vara avstängd på din dator.
Citera
2026-08-18, 09:42
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Därför man har adblock på både luren och datorn
Citera
2026-08-18, 09:54
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Därför man har adblock på både luren och datorn

Ja det får la bli så
Citera
2026-08-18, 10:03
Medlem
Mechilas avatar
Nu med Sverigedemokraternas hysteriska reklam är man ju mer eller mindre tvingad att använda sig av annonsblockerare.

Och nej, jag är inte rädd för att bli påverka. Jag är inte heller kränkt av deras budskap, men deras reklam stör verkligen. Man kan få damp av mindre.
Citera
2026-08-18, 10:12
Medlem
J.Doessons avatar
Om du byter webbläsare då?
Citera
2026-08-18, 10:17
Medlem
Rymdkommissaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville

Man är djupt inne i en tråd och trycker på ”nästa pilen” och snabbt scrolla ner lite för att fortsätta läsa inlägget först upp på nästa sida. För att sedan några sekunder senare bli automatiskt hoppad 4-5 inlägg ner för att annonsen har laddat klart i toppen och i mitten och i botten. Då får man leta efter första inlägget igen.

Jag har in i det sista inte blockerat annonser på Flashback för att jag tror det är bra med intäkterna för forumet. Men detta börjar bli för jävla jobbigt.

Ladda hem webbläsaren Brave så är ditt problem löst.
Du kan tacka mig sen.
Citera
2026-08-18, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Nu med Sverigedemokraternas hysteriska reklam är man ju mer eller mindre tvingad att använda sig av annonsblockerare.

Och nej, jag är inte rädd för att bli påverka. Jag är inte heller kränkt av deras budskap, men deras reklam stör verkligen. Man kan få damp av mindre.
Jag ser bara en bråkdel av den reklamen i datorn när den ligger i bannern längs upp på sidan.

I mobilen så verkar reklambannern ha rätt format, men ändå störande när texten hoppar.
Citera
2026-08-18, 10:32
Medlem
jjujjus avatar
Citat:

Jag löste det med Adblock

Startade en liknande tråd men vill dem inte ta åt sig av kritiken och göra det smidigt för oss så får dem stå sitt kast av att majoriteten blockerar alla annonser.

Det var något jävla blinkande skit som poppade upp i tid och otid när man läste.

(FB) Ni får nog se över den här reklambannern
Citera
2026-08-18, 10:41
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ja det får la bli så
Och om du vill sponsra flashback finns det väl nått numer man donera till ( tror jag )
Citera
2026-08-18, 11:19
Medlem
neomunaas avatar
Använd brave som blockerar annonser direkt i webläsaren?
Citera
2026-08-18, 14:40
Medlem
Citat:

Ja nu är det SD plakat överallt ... går knappt att gå in på FB utan man får SD i ansiktet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in