2026-08-18, 14:03
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Nej för tusan inte bögpest - känner dåligt till, men en pest är ju alltid bakteriell och där fungerar antibiotika. Jag tänkte på HIV. Visst, bra bromsmediciner finns ju, men hur kul är det att käka piller livet ut?

HIV/Aids brukade kallas bögpest på min tid - jag misstänker att jag är några år äldre
Citera
2026-08-18, 14:07
Medlem
Min spaning är att de är blyga inför varann. De möts annars bara via olika filter, så att stå och hoppas och svettas ihop på lokal är liksom otänkbart.

Sedan är ju musiken sämre också…
Citera
2026-08-18, 14:16
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Jag pratar inte om din lokala pizzeria.

Jag är från storstan.

Jo, med lista kom man in som 18-åring.

Såg du fattig ut när du var 18?
Citera
2026-08-18, 14:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
Nu var det ett tag sen jag var på nattklubb, jag har inte åldern inne längor..
Men då på min tid så var det inte speciellt mycket invandrare på stadens discon. Fadde stod på sitt elskåp utanför Spy Bar och såg till att blandningen var acceptabel.

Funkar inte det konceptet längre?

Ska inte uttala mig för mycket om Stockholm då jag inte bor där.
Men våldtäkterna på dessa ställen och svartingen som hotade ägare osv blev ett problem.
Det slog mot både besökare och ägare.
Hur många förortsblattar kan man ha på en nattklubb innan den överges? Jag gissar 3-5%.
Citera
2026-08-18, 14:19
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Ja om man skall kombinera supandet med att gå ut och käka så skenar priset genast iväg något markant.

Va fan. Är ni blåsta. Man äter hemma och förkrökar.

Det handlar inte om ekonomin, det är annat som håller de borta.
Citera
2026-08-18, 14:21
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Ska inte uttala mig för mycket om Stockholm då jag inte bor där.
Men våldtäkterna på dessa ställen och svartingen som hotade ägare osv blev ett problem.
Det slog mot både besökare och ägare.
Hur många förortsblattar kan man ha på en nattklubb innan den överges? Jag gissar 3-5%.

4% brukar vara den siffran som det pratas om innan mönstren ändras.
Emma Neumans forskning om svenska bostadsområden under 1990- och 2000-talen fann att svenskföddas flyttmönster började förändras när andelen utomeuropeiskt födda nådde ungefär 3–4 procent. Det kunde ske både genom ökad utflyttning och genom att svenskfödda i mindre utsträckning flyttade in.

Gissningsvis gäller samma för nattklubbar
Citera
2026-08-18, 14:24
Medlem
Livet är för kort för att slösas bort på krogar och dagen efter-problematiken. Det finns så mycket annat att använda sin tid till.

Dessutom finns det nuförtiden alltid en kamera alldeles nära dig och du vill inte bli hittad på nätet i ett läge där du inte framstår som ditt bästa jag.
Citera
2026-08-18, 14:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
4% brukar vara den siffran som det pratas om innan mönstren ändras.
Emma Neumans forskning om svenska bostadsområden under 1990- och 2000-talen fann att svenskföddas flyttmönster började förändras när andelen utomeuropeiskt födda nådde ungefär 3–4 procent. Det kunde ske både genom ökad utflyttning och genom att svenskfödda i mindre utsträckning flyttade in.

Gissningsvis gäller samma för nattklubbar

Ja det låter rimligt. Skolor med högre än 5% svartingar bränner ut både lärare och elever och lärandet blir underordnat kaos. Även där flyttar föräldrar sina barn om dom kan.
När det kommer till nattklubb tror jag blatten/Corona och till viss del feminsismen och könskriget blev spiken i kistan.
Citera
2026-08-18, 14:39
Medlem
X3treams avatar
Folk är sociala på annat vis idag, gå ut på krogen känns nog lite förlegat för de flesta.
Citera
2026-08-18, 14:52
Medlem
Hmm.. jag är närmare 60. Går jag ut på krogen så skulle jag kunna vara pappa till alla, inklusive personalen, i vissa fall mor eller farförälder.
Citera
2026-08-18, 15:31
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Ja det låter rimligt. Skolor med högre än 5% svartingar bränner ut både lärare och elever och lärandet blir underordnat kaos. Även där flyttar föräldrar sina barn om dom kan.
När det kommer till nattklubb tror jag blatten/Corona och till viss del feminsismen och könskriget blev spiken i kistan.

Feminismen vette fan. Tror inte att dom gillar nattklubbar till skillnad från unge gentlemän från förorterna.

Men det här är väl inte ett Stockholmsfenomen?
Är inte trenden liknande i världen att nattklubbarna käpp med minskad popularitet liksom att vår ungdom inte längre dricker alkohol som vi äldre gjorde i vår ungdom.

Kan det inte handla om Tik-Tok och social media som lockar med mer än dyra nattklubbar?
Citera
2026-08-18, 15:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Folk är sociala på annat vis idag, gå ut på krogen känns nog lite förlegat för de flesta.
Nja. Dom sociala kontakterna är färre än tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in