2026-08-21, 07:40
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Ja, en revisor, närmre sagt Partner (delägare) i KPMG Audit (Revision) om man söker på namnet.

Hmm, tvivlar på fotboll, mer pengatvätt och liknande skulle jag tippa på. Kanske lovade revisorn "snygga till siffrorna" och därmed mota bort skattmasen, men blev en flopp och utredning som påföljd, och då som straff det vi ser nu.

Det är nog så att hans namn står på en del dokument och nollorna i foxtrot som saknar skolgång har ingen aning om vad en revisor är..
Citera
2026-08-21, 10:19
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Topparna tjänar mer förstås. Ekonomer och revisorer är heller samma sak. KMPG är ett av världens främsta revisionsbolag. Att vara "partner" är i Sverige som att vara delägare tillsammans med 132 andra konsulter här och i Baltikum.

Men det är en myclet respektabel byrå som anställer auktoriserade revisorer som är en helt annan grad än revisor.

Du har rätt, jag slarvade. Civilekonomer jobbar där för att få göra sina revisorsprov. De får ofta skitbetalt.

Sen hittade jag detta. 45k på pappret, betydligt mer i plånboken
Senast redigerad av Hulebacken 2026-08-21 kl. 10:23.
Citera
2026-08-21, 16:49
Medlem
Stibergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Du har rätt, jag slarvade. Civilekonomer jobbar där för att få göra sina revisorsprov. De får ofta skitbetalt.

Sen hittade jag detta. 45k på pappret, betydligt mer i plånboken

Kopplingen till blåvitt finns tyvärr också bakåt i tiden när läskiga Prio-Nisse var huvudsponsor till klubben https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/20111018130920_stjarnsponsor_gor_affarer_med_grova _ekobrottslingar
Citera
2026-08-21, 19:37
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
*=e?

Då får överklassområdet också känna på lite av mångkulturen 😁 Hoppas att dom tar med sig dom här erfarenheterna när dom ska rösta...

Svenskar på den adressen. Mannen sitter i väldigt många styrelser. Det verkar som om han är revisor vilket förklarar saken.
Undrar vad en revisor har gjort för att råka ut för något sånt här...
Han kan ju ha valt att inte godkänna ett upplägg eller eventuellt föreslagit ett kriminellt upplägg som gått i sank.
Citera
2026-08-22, 07:38
Medlem
DetVillDuVas avatar
Det är Sun*egärd* 16. G**na* H*m*gr*n *=unr, *eme
Senast redigerad av DetVillDuVa 2026-08-22 kl. 07:47.
Citera
2026-08-22, 23:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Så tråkigt att du blir ohövlig och jag tror inte du hittar någon som har adress Amundövik som säger att de bor i Brottkärr. Jag vet i alla fall tre familjer som talar om det som "huset på Amundön".

Däremot är "Nya Hovås" helt klart Brottkärr.
vad fan tjatar du om hovås för?
Citera
2026-08-23, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVillDuVa
Det är Sun*egärd* 16. G**na* H*m*gr*n *=unr, *eme

Är du säker på det? Det är inte 21:an då?

Hur som helst så kan vi alla här och nu konstatera att det inte är revisorn på nummer 22, och det är jag till 100% säker på då jag bor i området och från flera oberoende källor fått detta bekräftat. Så alla ni som spekulerat kring nummer 22 i den här tråden borde omgående radera era inlägg.
Citera
2026-08-24, 10:39
Medlem
DetVillDuVas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndySwede
Är du säker på det? Det är inte 21:an då?

Hur som helst så kan vi alla här och nu konstatera att det inte är revisorn på nummer 22, och det är jag till 100% säker på då jag bor i området och från flera oberoende källor fått detta bekräftat. Så alla ni som spekulerat kring nummer 22 i den här tråden borde omgående radera era inlägg.

Spekulationerna gällande hus nr 22 eller 21 kan upphöra omedelbart, det med 100% säkerhet.
Det är hus nr 16 som beskjutits enligt säkra källor.
Citera
2026-08-24, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVillDuVa
Spekulationerna gällande hus nr 22 eller 21 kan upphöra omedelbart, det med 100% säkerhet.
Det är hus nr 16 som beskjutits enligt säkra källor.

I nummer 16 bor ett äldre par, där kvinnan i hushållet är en känd näringslivstopp.
Citera
2026-08-24, 18:31
Medlem
Kan inte alla bara hålla sig till ämnet! Skit i om det heter ”i Särö” eller ”på Särön”, och ännu mindre intressant om man säger ”på Amundön” eller inte. De här frågorna är helt irrelevanta för ämnet.

Det vi vill veta är vilken typ av affär det handlar om, hur gick det snett, vem var det som sålde ”skulden” till Foxtrot, mm mm..

Det finns en massa intressant att gräva i här, men istället lägger folk tid och kraft på hur man titulerar området. Inte konstigt att varje ämne här på FB får flera hundra sidor. Det mesta av innehållet är ju bara en massa off-topic trams.
Citera
2026-08-24, 18:37
Medlem
Vi verkar ju ha slagit fast vilken fastighet det handlar om samt att det är mannen i hushållet som är den primära måltavlan.

Så, vilken typ av affärsverksamhet är det han har ägnat sig åt, vilka var investerarna, vad investerade de i, hur mycket gick de in med, hur mycket förlorade dem, när skedde allt detta, hur länge har familjen haft Foxtrot efter sig? Bor de kvar i huset, eller gömmer de sig på hemlig ort eller utomlands, har det varit maskerade män där även efter skjutningen?

Det finns mängder att gräva i här, så kom igen nu, någon måste ju veta nånting om vad detta i grunden rör sig om.
Citera
2026-08-24, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndySwede
Vi verkar ju ha slagit fast vilken fastighet det handlar om samt att det är mannen i hushållet som är den primära måltavlan.

Så, vilken typ av affärsverksamhet är det han har ägnat sig åt, vilka var investerarna, vad investerade de i, hur mycket gick de in med, hur mycket förlorade dem, när skedde allt detta, hur länge har familjen haft Foxtrot efter sig? Bor de kvar i huset, eller gömmer de sig på hemlig ort eller utomlands, har det varit maskerade män där även efter skjutningen?

Det finns mängder att gräva i här, så kom igen nu, någon måste ju veta nånting om vad detta i grunden rör sig om.

Jo, bör ju finnas en del. Fast man bör ha i åtanke att det kan vara en felskjutning. Har ju liksom hänt otaliga gånger förut att barnen som skickas på uppdrag inte kan hitta rätt adress, och skulle kunna vara så här också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in