Citat:
Ursprungligen postat av
shevita
Ja, en revisor, närmre sagt Partner (delägare) i KPMG Audit (Revision) om man söker på namnet.
Hmm, tvivlar på fotboll, mer pengatvätt och liknande skulle jag tippa på. Kanske lovade revisorn "snygga till siffrorna" och därmed mota bort skattmasen, men blev en flopp och utredning som påföljd, och då som straff det vi ser nu.
Jag fruktar att ni här har spänt kärran framför hästen. Att mannen är revisor och partner i KPMG är förvisso en intressant omständighet, men därifrån till penningtvätt, skattefiffel och en misslyckad uppgörelse med Skatteverket är steget ungefär lika långt som från Vadstena till Pompeji.
Vi dryftar trots allt en skottlossning. Att genast bygga ett helt ekonomiskt brottskomplex kring revisorsyrket är att göra en höna av en fjäder och sedan anklaga hönan för bokföringsbrott.
Jag skulle nog invänta någon faktisk omständighet innan vi låter fantasin sadla hästen.
Men jag uppskattar eder företagsamhet. Det är icke var dag man får se en skottlossning utvecklas till en revisionsskandal på tre rader.