Citat:
Ursprungligen postat av
Krappfiskarn
Japp. Sen är jag till viss del etnopluralist så de brukar vara glada att jag anser att imperialistiska länder ska hålla sig från andra länder i jakt på råmaterial och buffertzoner.
Västerlänningar har dock problem med det, eftersom deras konsumtionhets är baserat på att andra raser slavar och ser sina naturtillgångar gå till väst.
Jag är också en som blev lurad av Trump och trodde han fortfarande var sin 2016-person.
Jaha intressant

Jag pratar väl sällan politik (eller religion) med andra (men så är jag extremt konflikträdd också) Brukar väl beskriva mig löst som typ
national-liberal med tro på en liten stat (sett till kostsam byråkrati etc) och starka frihetliga fundament, men har också länge känt sympati för nationella befrielserörelser (typ Kurdistan, Västsahara) men även diverse europeiska (typ Skottland, Katalonien etc) Behöver inte handla om nationell självständighet, kan lika gärna vara strävan efter autonomi/självstyre
"Mjuk etnopluralism" eller vad man ska kalla det?

Det är väl en sorts nationalism som även de (med rötter i tex Afrika kan förstå)
Och japp, samma här! Min inre icke-interventionist lurades av Trump 2016! Idag har jag inget förtroende för honom alls!