2026-08-17, 17:51
Medlem
Sossarna som samarbetat med muslimska brödraskapet sedan före millennieskiftet borde då inte ha problem att bilda regering med SD.
Eller är vita konservativa dåliga, ojoj osar rasism.
Citera
2026-08-17, 17:54
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Men ditt parti Sossarna har ju lierat sig med muslimer.

Mitt parti, jag är inte sosse men ditt Sd slickar Benjamin Netanyahus röv ren och fin!
Citera
2026-08-17, 17:55
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Som väljare vänster om C måste jag ändå säga att detta var lite väl kreativt tänkande, även för min smak. Finns mycket man kan säga om SD men detta var lite väl löst.
Citera
2026-08-17, 19:12
Medlem
TS vill ha mer replokaler. mer bidrag och mera flum, och tycker att det är jätteviktigt att vänsterpartiet vinner i valet.

uppenbart bara en trådstart för att kasta skit på andra. orka liksom.
Citera
2026-08-17, 19:22
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Denna typ av användare och trådstart brukar inte återkomma och försvara det de skrivit.

För låg intelligens för att kunna formulera argument.
Citera
2026-08-17, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Haha ja å vänstern hatar SD men älskar muslimer, och samtidigt säger vänsterblivna att de är lika haha
den typen av mentalsjukdom borde vara straffbar
Islam är en religion som man har fötts till. Oavset om man har velat det eller inte. Ungefär som kristendomen. Jag hoppas att att SD inte är en
religion men det är mycket som tyder på det nu.
Senast redigerad av nantale 2026-08-17 kl. 19:38.
Citera
2026-08-17, 19:42
Medlem
Dr.Alhamdulillahs avatar
Islam är inte nazister det är en stor skillnad inte likheter
Citera
2026-08-17, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
De som om och om igen gör gemensam sak med muslimer är vänstern.

Är Pride muslimernas sak?
Är HBTQ-rättigheter muslimernas sak?
Är abort muslimernas sak?
Är sexualundervisning muslimernas sak?
Är folkskola och tillgång till böcker för alla muslimernas sak?
Citera
2026-08-17, 21:45
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samuelssonlirar
Om vi nu snackar om den extrema Islam delen (alltså inte alla muslimer) så har den väldigt mycket gemensamt med SD och vad de står för som till exempel:

De gillar idén av att kvinnan ska vara hemma med barnen för SD är väldigt negativ till pappa ledighet bland annat.

De har svårt med LGBTQ personer (SD vill göra allt de kan för att förstöra rättigheterna till LGBTQ personer i Sverige)

Abort är i grunden haram och SD gillar inte heller abort.

De traditionella folkdräkterna är tydligen viktig för båda.

Sen massa andra grejer, den stora skillnaden tycker jag är nog att Islam musiken är bättre än SD's musik vilket brukar vara dansband eller EPA dunk och det lär ju vara haram vilket jag förstår, Jimmie Åkesson's nya dansband ''Åkezzons'' borde förbjudas kan man tycka, pinsamt.
Nej, det är den liberala muslimska attityden du sammanfattar, vilket är en gängse modell även för konservativa kristna.
Extrem islam vill klä kvinnor i hucklen, betala dem pengar för att döda amerikaner och stena bögar till döds.

Du verkar inte veta vad fan du snackar om, klappträ.
Citera
2026-08-18, 08:03
Medlem
Islam är traditionella och konservativa och tolkar koranen.
SD är traditionella och konservativa och tolkar bibeln.
Men man tror på samma gud.
Så visst finns det mängder med likheter.
Vänster vill ej att religion ska ha en viktig roll i politiken. Alltså emot religion överlag.
Men vänster accepterar religonfriheten och behandlar alla religoner lika vilket retar många. Då tolkas det som man är mer för islam eller att man är antisemit.
För är man troende så ska man ju få lite mer fördelar i din tro än andra med sin tro. Inte roligt att vara chef om man inte får bestämma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in