2026-08-18, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Trådstarten är mycket tydlig. Amerikanska muslimska kolonisatörer i lyxvillor försöker stjäla till sig judisk mark och startar propagandakampanjer som dumt folk i väst går på.

Trådstarten är faktuellt korrekt. Det tycker du också eftersom du inte klarar av att invända mot den på annat sätt än med dina känslor. Dina känslor är ingen bra grund att utgå ifrån i

Nej, jag lever i en värld där Israel och det judiska folket har rätt att existera, vilket provocerar många äckel på Flashback.

Jag svarade på ett inlägg om vilket land som tilldelats. Den enda tilldelning som skett är den som utgår ifrån Gud och som beskrivs i Bibeln, och faktiskt även i Koranen.

Alla ni äckliga judehatare blir väldigt intresserade av min person så fort jag står upp för Israel och kallar statens motståndare och judehatare för vidriga äckel. Jag förstår att det är väldigt provocerande för en äcklig arabisk getknullare att den judiska staten och dess folk stöttas av en svensk. Jag har aldrig skrivit att jag är jude. Jag har däremot skrivit om min militära bakgrund. Min bakgrund är alltid irrelevant för de trådar som diskuteras. Men har viss förståelse för att getknullare har svårt med regler. Det är därför era länder är skit.

Mycket ord, inga argument. Att skriva "galenskap" är din känsla. Anser du att Israel har rätt att existera i sin nuvarande form som ett nationellt hem för judar? Svara JA/NEJ, annars kan du dra åt helvete.

Sant. Israel är världens mest innovativa land. Förändringens vindar blåser konstant och i stormstyrka.

Hur Judea and Samaria skall hanteras idag och på lång sikt följer en plan som är institutionaliserad i det israeliska samhället och ej avhängigt vilken regering som styr. Det var en israelisk vänsterregering som drog upp riktlinjerna för detta.

Netanyahu är inte extremist. Han är pragmatiker. För övrigt inte religiös han heller utan en sekulär israel. Men här kan jag instämma. Jag hoppas Gadi Eisenkot blir ny premiärminister. Jag delar Eisenkots syn på att krigande och diplomati alltid måste följas åt.
I vanlig ordning när man inte tycker som du så blir man judehatare. I detta till och med en arabisk getknullande judehatare. 😄 Du är sanslös och helt hopplös att diskutera med.
Har svarat förr men ja, Israel har rätt att existera. Men det eviga expanderandet med illegala bosättningar måste upphöra och en palestinsk stat måste få komma till.
Citera
2026-08-18, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Men det eviga expanderandet med illegala bosättningar måste upphöra och en palestinsk stat måste få komma till.

Judar har all rätt att bo överallt i sitt land. Den palestinska staten finns redan och heter Jordanien.
Citera
2026-08-18, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Judar har all rätt att bo överallt i sitt land. Den palestinska staten finns redan och heter Jordanien.
Ah. Det är så det ligger till. Hade du kunnat skriva för länge sedan. Den ståndpunkten förklarar ju din världsbild och allt idiotiskt du skriver. Framtiden får utvisa vad som sker.
Citera
2026-08-18, 18:04
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Hur många bosättningar har judarna tagit över i år?
Hur många mil in i grannländerna har judarna tagit sig?
Hur många barn har Israel dödat idag? Är det 100 st/dag?

Hur stort är Israel idag jämfört med den yta de blev tilldelade från början?

Vore väl mer intressant om du skrev ner vad du själv trodde svaren var på dessa frågor. För så jävla svårt är det ju inte att kolla upp.
Citera
2026-08-18, 19:04
Medlem
Här är den fullständiga rapporten som demonterar lögnerna som sprids av de amerikanska arabiska muslimska kolonisatörerna i Turmus Ayya, exponerar deras propagandaapparat, kopplingar till terrorism och den palestinska myndigheten.

https://www.regavim.org/wp-content/uploads/2026/08/Diplomatic-Brief-Turmus-Ayya-16-June-2026-1-1.pdf

Citat:
Turmus Ayya – an Arab village in Area B (civil control ofthe Palestinian
Authority with overarching Israeli security responsibility) serves as a
hub for disseminating the “settler violence” narrative to international
audiences, particularly in the United States. As a whole, the village of
Turmus Ayya makes no secret of its direct, intensive affiliation
with Fatah, and with “the armed resistance.” The outgoing mayor
of Turmus Ayya, Lafi Shalabi, was elected while serving time in an
Israeli prison for involvement in a terrorist attack – another
indication of the value placed on violence and anti-Israel terrorism
by the residents of the village.1
• Turmus Ayya’s unique demography and concentrated diaspora
community are the engines behind intensive political activity in
the United States. This activity is organized and coordinated—not
incidental—and is carried outin close coordination with leadership
in Ramallah. Activists from Turmus Ayya in the U.S., primary among
them Imad Daboob and Mashal Alkook, operate as representatives
of the Palestinian Authority, Fatah and Samidoun, leveraging
community and political networks in the U.S. - in possible violation
of FARA requirements.
• Despite holding an official role in Fatah, Daboob’s messaging—
circulated through policy and opinion-shaping circles in the U.S.—is
often received as “neutral” reporting from a “peace-seeking
diaspora figure,” although open-source information presents a
markedly different profile.
• While Alkook’s systematic use of civil and digital platforms in the
U.S. to influence political discourse and public opinion against
Israel may be protected speech, his glorification of violence and
terrorism, support for internationally sanctioned terrorists and
jihad are of a different order of speech – as is his public branding
of President Trump as an “infidel.” To Muslim ears, this is a very
specific and active call to action that may be considered
incitement to violence.
Citera
2026-08-18, 19:29
Medlem
eldrattans avatar
Helt klart blir det svårt att rensa upp i Judea Samaria och se till att araberna återvänder till sitt "Palestina" dvs Jordan. Araberna har rotat sig djupt i området och försöker bygga runt judiska byar för att innesluta judarna i en cirkel. Det enda som kan få lite fart på det hela vore om dessa koloniserande araber får viskat i örat från Allah att det är dags att ta upp vapen och köra igång en jihad.
Senast redigerad av eldrattan 2026-08-18 kl. 19:47.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in