2026-08-17, 15:17
Medlem
När du läser nästa virala nyhet om "bosättarvåld" i Judeen och Samarien – stanna upp och fråga dig vem som regisserat dramat och vad som hände innan kamerorna började rulla.

Byn Turmus Ayya har förvandlats till frontlinjen i ett cyniskt mediekrig mot Israel. Detta är ingen vanlig by. Det är ett samhälle fyllt av lyxvillor där närmare 90 % av de registrerade invånarna är amerikanska medborgare. Deras amerikanska pass används inte bara som resehandlingar – de har blivit ett politiskt vapen.

Så här fungerar bluffen:

Iscensatta provokationer: Lokala aktivister och ledare – vissa med en historia av terrorhyllningar och kopplingar till Fatah – planerar årliga konfrontationer. De organiserar våldsamma upplopp och stenkastning (vilket i verkligheten ofta handlar om livsfarliga stenblock) mot israelisk militär och judiska invånare i närområdet.

Mediemaskineriet rullar: Allt är noga förberett. Fotografer och filmteam finns på plats för att fånga exakt den sekund då IDF eller israeliska civila tvingas försvara sig.

Larmet går i Washington: Eftersom de inblandade är amerikanska medborgare aktiveras omedelbart ett nätverk av välfinansierade palestinsk-amerikanska lobbyorganisationer i USA. De slussar bilderna direkt till kongressledamöter, utrikesdepartementet och medier.

Eftersom USA har en skyldighet att skydda sina medborgare utomlands, tvingas det amerikanska systemet att reagera blint. Resultatet? Rapporterna om påstått "bosättarvåld" vrålar ut från skärmarna och leder till fördömanden, kongressutredningar och till och med amerikanska sanktioner mot israeliska militärenheter. När sanningen om provokationerna senare kryper fram, haltar rättelserna tyst iväg i skymundan – men då är den politiska skadan redan skedd.

Det vi ser är ett systematiskt utnyttjande av amerikansk lagstiftning för att svartmåla Israel och tillverka en falsk bild av vad som sker i Judeen och Samarien.

Varför ifrågasätter ingen att amerikanska muslimska kolonisatörer bosätter sig i Samarien och försöker expandera sin stulna mark in i område C?

Det är dags att sluta köpa propagandan! Nästa gång en nyhet går viral: titta på källan, ifrågasätt nätverken bakom och fråga vem som tjänar på narrativet.

Visste du att amerikanska arabiska muslimer invandrar till Samarien bara för att skapa kontroll på marken och ställa till med besvär för Israel? Vad kan göras för att motverka denna moderna muslimska kolonisation i Judea and Samaria? Vi visste sen tidigare att "palestinier" är en salig blandning av araber från Syrien, Irak, Egypten, Jordanien och Libanon med lite påfyllning från Nordafrika och Pakistan m fl muslimska länder, men att de dessutom är amerikaner med amerikanska pass känns nästan lite överdrivet. Vem kan ens gå på bluffen om "palestinier" när vi hittar superrika amerikanska medborgare med lyxvillor bakom den beteckningen.

https://www.youtube.com/watch?v=prn1N-HJ4_M
Senast redigerad av Petronius 2026-08-17 kl. 15:26.
Citera
2026-08-17, 16:49
Medlem
Ja det var ju inte svårt att förstå direkt vem som var TS.
Vad tror du det finns mest av i Israel, arabiska kolonisatörer med amerikanska pass som bor i lyxvillor, eller judiska kolonisatörer med amerikanska pass som bor i lyxvillor?

Vid det här laget rage-baitar du bara.
Citera
2026-08-17, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Ja det var ju inte svårt att förstå direkt vem som var TS.
Vad tror du det finns mest av i Israel, arabiska kolonisatörer med amerikanska pass som bor i lyxvillor, eller judiska kolonisatörer med amerikanska pass som bor i lyxvillor?

Vid det här laget rage-baitar du bara.

Dessa amerikanska kolonisatörer bor i lyxvillor i område B. Det finns noll judar i detta av araber etniskt rensade område. Nu håller de på att expandera in i område C och där tränga undan judar med hjälp av sina amerikanska pass och lättlurad västerländsk media.
Citera
2026-08-17, 17:08
Medlem
Israeliska bosättare blir kallare terrorister av amerikanska politiker så nu kör "the Israel guys" lite damage control. Det var ju oväntat

Äg era misstag nån jävla gång. Detta är bara patetiskt. Inse att ni har ett problem med inhemska, religiösa terrorister, typ Israeliska IS, och gör nåt åt saken.
Citera
2026-08-17, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Dessa amerikanska kolonisatörer bor i lyxvillor i område B. Det finns noll judar i detta av araber etniskt rensade område. Nu håller de på att expandera in i område C och där tränga undan judar med hjälp av sina amerikanska pass och lättlurad västerländsk media.

Jag tror inte någon behöver vara orolig för att judarna skall bli undanträngda.
Hur många bosättningar har judarna tagit över i år?
Hur många mil in i grannländerna har judarna tagit sig?
Hur många barn har Israel dödat idag? Är det 100 st/dag?

Hur stort är Israel idag jämfört med den yta de blev tilldelade från början?
Citera
2026-08-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Hur stort är Israel idag jämfört med den yta de blev tilldelade från början?

Mycket mindre. Det land Gud tilldelade det israelitiska folket omfattar hela Israel, inkl "västbanken"/Judea and Samaria och Gaza, södra delarna av Libanon och cirka 30 mil in i Syrien. Om man inkluderar Guds löfte till Abraham sträcker sig landet ännu längre, till floden Eufrat. Så det är en riktig blåsning att Israel är så litet som det är.
Citera
2026-08-17, 22:06
Medlem
Citat:
Mycket mindre. Det land Gud tilldelade det israelitiska folket omfattar hela Israel, inkl "västbanken"/Judea and Samaria och Gaza, södra delarna av Libanon och cirka 30 mil in i Syrien. Om man inkluderar Guds löfte till Abraham sträcker sig landet ännu längre, till floden Eufrat. Så det är en riktig blåsning att Israel är så litet som det är.
Ditt lilla propagandakrig här på FB börjar nästan bli lite gulligt i din religiösa förvirring. Det finns ingen gud eller folk som fått land tilldelat av någon gud! Hittepåverksamhet, sagor.
Men oavsett bra att amerikan/palestinier får uppmärksamhet och lite inflytande. 👍
Citera
2026-08-17, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Ditt lilla propagandakrig här på FB börjar nästan bli lite gulligt i din religiösa förvirring. Det finns ingen gud eller folk som fått land tilldelat av någon gud! Hittepåverksamhet, sagor.
Men oavsett bra att amerikan/palestinier får uppmärksamhet och lite inflytande. 👍

Ni araber är alltid värdelösa på läsförståelse. Också. Inte mycket ni klarar av. Jag är för övrigt inte ett dugg religiöst förvirrad. Jag är helt sekulär. Ingen annan än Gud har tilldelat judarna ett land. Dagens Israel är inte tilldelat judarna utan skapat med blod, svett och tårar.

Men tråden handlar inte om detta. Lär dig läsa trådstarten för helvete. Dina tankar om ditten och datten är alltid helt ointressanta.

Amerikanska muslimska kolonisatörer som tjuvar åt sig mark i Judea and Samaria är topic, i kombination med deras propagandakampanjer för att lura efterblivna getknullare och västerländska miffolosers.
Citera
2026-08-17, 22:35
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Israeliska bosättare blir kallare terrorister av amerikanska politiker så nu kör "the Israel guys" lite damage control. Det var ju oväntat

Äg era misstag nån jävla gång. Detta är bara patetiskt. Inse att ni har ett problem med inhemska, religiösa terrorister, typ Israeliska IS, och gör nåt åt saken.

Inte vilka amerikanska politiker som helst! Det var hardcoresionisten och evangelikern Mike fucking Huckabee som senast använde terrorismordet.

När du har förlorat Mike Huckabee vet du att du har förlorat hasbara.
Citera
2026-08-18, 06:42
Medlem
Citat:

Jag kanske borde varit extra tydlig för de fanatiker som finns.
FN och dess föregångare såg till att Israel kunde bildas 1948. Är landet större eller mindre idag än var det var år 1948?

Så det här pratet om arabisk bosättervåld är bara trams.
Israel expanderar på sina grannars bekostnad.
De beter sig som arslen och dödar andra som inte är judar.
Citera
2026-08-18, 08:59
Medlem
Citat:
Ni araber är alltid värdelösa på läsförståelse. Också. Inte mycket ni klarar av. Jag är för övrigt inte ett dugg religiöst förvirrad. Jag är helt sekulär. Ingen annan än Gud har tilldelat judarna ett land. Dagens Israel är inte tilldelat judarna utan skapat med blod, svett och tårar.

Men tråden handlar inte om detta. Lär dig läsa trådstarten för helvete. Dina tankar om ditten och datten är alltid helt ointressanta.

Amerikanska muslimska kolonisatörer som tjuvar åt sig mark i Judea and Samaria är topic, i kombination med deras propagandakampanjer för att lura efterblivna getknullare och västerländska miffolosers.
Undrar verkligen vad du vill uppnå. Dina inlägg och din TS i detta fall är ju löjeväckande. Du lever verkligen i någon jäkla tvärtomvärld. Sekulär sa du? Varför blandar du då in gud? Förstår på andra trådar att du är jude och tidigare IDF? Tror jag. Men oavsett så måste det finnas gränser på all galenskap du kastar ur dig. Ja ja. Tror förändringens vindar blåser i Israel. Finns fler o fler Israeler och araber som tillsammans protesterar mot judiska bosättare och vad det innebär. Och förhoppningsvis försvinner Netanyahu och hans extremistiska regering vid valet som kommer snart. En får hoppas.
Citera
2026-08-18, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Undrar verkligen vad du vill uppnå.

Trådstarten är mycket tydlig. Amerikanska muslimska kolonisatörer i lyxvillor försöker stjäla till sig judisk mark och startar propagandakampanjer som dumt folk i väst går på.

Citat:
Dina inlägg och din TS i detta fall är ju löjeväckande.

Trådstarten är faktuellt korrekt. Det tycker du också eftersom du inte klarar av att invända mot den på annat sätt än med dina känslor. Dina känslor är ingen bra grund att utgå ifrån i en diskussion.

Citat:
Du lever verkligen i någon jäkla tvärtomvärld.

Nej, jag lever i en värld där Israel och det judiska folket har rätt att existera, vilket provocerar många äckel på Flashback.

Citat:
Sekulär sa du? Varför blandar du då in gud?

Jag svarade på ett inlägg om vilket land som tilldelats. Den enda tilldelning som skett är den som utgår ifrån Gud och som beskrivs i Bibeln, och faktiskt även i Koranen.

Citat:
Förstår på andra trådar att du är jude och tidigare IDF? Tror jag.

Alla ni äckliga judehatare blir väldigt intresserade av min person så fort jag står upp för Israel och kallar statens motståndare och judehatare för vidriga äckel. Jag förstår att det är väldigt provocerande för en äcklig arabisk getknullare att den judiska staten och dess folk stöttas av en svensk. Jag har aldrig skrivit att jag är jude. Jag har däremot skrivit om min militära bakgrund. Min bakgrund är alltid irrelevant för de trådar som diskuteras. Men har viss förståelse för att getknullare har svårt med regler. Det är därför era länder är skit.

Citat:
Men oavsett så måste det finnas gränser på all galenskap du kastar ur dig.

Mycket ord, inga argument. Att skriva "galenskap" är din känsla. Anser du att Israel har rätt att existera i sin nuvarande form som ett nationellt hem för judar? Svara JA/NEJ, annars kan du dra åt helvete.

Citat:
Ja ja. Tror förändringens vindar blåser i Israel.

Sant. Israel är världens mest innovativa land. Förändringens vindar blåser konstant och i stormstyrka.

Citat:
Finns fler o fler Israeler och araber som tillsammans protesterar mot judiska bosättare och vad det innebär.

Hur Judea and Samaria skall hanteras idag och på lång sikt följer en plan som är institutionaliserad i det israeliska samhället och ej avhängigt vilken regering som styr. Det var en israelisk vänsterregering som drog upp riktlinjerna för detta.

Citat:
Och förhoppningsvis försvinner Netanyahu och hans extremistiska regering vid valet som kommer snart. En får hoppas.

Netanyahu är inte extremist. Han är pragmatiker. För övrigt inte religiös han heller utan en sekulär israel. Men här kan jag instämma. Jag hoppas Gadi Eisenkot blir ny premiärminister. Jag delar Eisenkots syn på att krigande och diplomati alltid måste följas åt.
Senast redigerad av Petronius 2026-08-18 kl. 09:21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in